Beställde Demon's Soul's från Elgiganten....

Medlem
Beställde Demon's Soul's från Elgiganten....

Eftersom Demons souls var utsålt hos alla dom "stora" spelsäljarna som webhallen, discshop etc så blev jag ganska förvånad när jag såg att elgiganten hade på lager. Så jag ringde dit.
Min största fundering var om det var EU versionen eller US versionen dom hade.
Och enligt tjejen jag pratade med så var det EU versionen! Snyggt tänkte jag då beställer jag! Kostar en halv förmögenhet mer från elgiganten än webhallen men elgiganten har ju i alla fall inne nu så jag får direkt!

Men eftersom jag fortfarande va lite misstänksam så mailade jag till webhallen för att fråga dom om dom vet ett enkelt sätt att ta reda på om de är EU version eller US version genom att kolla på ett omslag.
Dom svarade jätte snabbt för att webhallen äger, att på ett omslag om åldersgräns står från pegi så är det EU, och om det är från esrb så är det US version.

Ok tänkte jag, för att dubbelkolla så går jag in på elgigantens hemsida och ser hur deras bild på demons souls framsida ser ut. Det var Pegi! Ok då kunde jag pusta ut.

Så jag väntade på Demons souls då, min EU version.
Idag då dunkade det till i brevlådan och jag blev förståss helt till mej. Medan spel kuvertet blir upprivet så skämtar jag till min tjej "hehe bara de är rätt nu" och så tar hon upp ett Demons souls!
Yay tänkte jag, tittar ner på ålders gräns skylten.
"Mature 17+, M, ESRB"

Rätt så besviken, varför jobbar folk på elgiganten som inte ens kan svara rätt på en sån enkel fråga?

Jag ringde dit, "Vi ska öppna ett ärende åt dej, de är många ärenden nu så de kan ta upp till 48 timmar"

48 timmar att ens få veta nåt mer än jag vet inte ungefär.

Medlem

Gå till botten med den här skiten iaf, låt dej inte bli lurad bara föratt de har en jobbig service. Hatar själv när det blir dessa fel :/


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Har snackat med dom nu, tydligen så har dom aldrig haft europa versionen. De va väl nån praktikant jag fick prata med i kundtjänst när jag ringde och frågade om det var EU eller US versionen.

Dom ska skicka en fraktsedel så de är bara att vänta på den och skicka tillbaka spelet.

Tack för den Elgiganten.

Medlem

Jädrans typiskt


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Men det spelar väl ingenroll om det är EU eller US versionen? .-. Du kan ju endå köra det. :0


signatur

PSN: Zynox92

Medlem
Skrivet av Zyreth:

Men det spelar väl ingenroll om det är EU eller US versionen? .-. Du kan ju endå köra det. :0

Kan vara så att spelet är regionslåst och en us version funkar bara i usa och en eu version bara i eu. MEN... är det inte så att ps3 ska vara regionsfri?

Medlem

Jo, den är regionsfri. Men jag tror att man bara kan köra med polare som även de har den amerikanska versionen om man själv har den. Jag är dock inte säker.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Jo, den är regionsfri. Men jag tror att man bara kan köra med polare som även de har den amerikanska versionen om man själv har den. Jag är dock inte säker.

Dubbelmoral Här säger man regionsfri och så slinker man runt det ändå

Medlem
Skrivet av Jozo:

Jo, den är regionsfri. Men jag tror att man bara kan köra med polare som även de har den amerikanska versionen om man själv har den. Jag är dock inte säker.

Oh noes! D:
Hoppas du har fel


signatur

PSN: Zynox92

Medlem

Regionsfri men spelet kör på 3 servrar, asiatisk, US och EU. Så EU kan inte spela med US


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

precis, inte så kul att köra på US servrar när man är svensk, när man är vaken och spelar så sover alla amerikanare.

Medlem
Skrivet av visan:
Skrivet av Jozo:

Jo, den är regionsfri. Men jag tror att man bara kan köra med polare som även de har den amerikanska versionen om man själv har den. Jag är dock inte säker.

Dubbelmoral Här säger man regionsfri och så slinker man runt det ändå

Egentligen inte.
"Regionsfri" i detta ärende gäller alltså vilken region skivan är kodad för, och har inget med vilken/vilka servrar som spelet ansluter emot.

Alltså PS3an kan spela spel oavsett vilken del av världen de är köpta, oavsett vilket språk de är på o.s.v.
Men i detta fall så använder sig den amerikanska versionen av amerikanska servrar o.s.v.

Men det visste du redan, jag ville bara vara dryg


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Men det visste du redan, jag ville bara vara dryg

Hahahahaha! 8)


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Jahapp.

Så samma dag som jag fick spelet så ringde jag ju, som ja sa tidigare.
Dom skulle skicka en retursedel till mej.
De va snart en vecka sen och jag har inte fått någon retursedel däremot har jag fått räkningen på spelet?

Hallå? Ska ringa dom imorron och fråga vad dom håller på med egentligen.

Medlem

Ring dem.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Jo, det är löst nu iaf.
Spelet är skickat och dom ska ta bort räkningen så fort dom får in det.

Mycket besvär de här, hade kunnat undvikas om dom inte hade haft en praktikant som svara i telefon när jag ringde och fråga om de var us eller eu version

Medlem

EU version heter "Black Phantom Edition".

1
Skriv svar