Medlem
Demon Souls

Jahapp då var spelet kommet till EU också, är det några/många här som kommer skaffa det?

Jag är ruskigt sugen, trots att jag vet att det är stor risk man, precis som många andra, lessnar rätt fort då spelet verkar toksvårt och frustrerande.

Men jag tror jag måste springa o skaffa det till veckan och se om man kan fastna i det.

Ni som redan har det och gillar det, var är det som klockar mest?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

skaffa det, eftersom det finns bara ett antal exemplar som släppts i sverige. det är klart att du kan beställa från andra leverantörer men... skaffa det! det är ju trots allt bara en limited edition som släpps i europa!

för vissa så är detta det svåraste spelet dom spelat, men för andra så är det bara medelmåttigt svårt. oavsett om man tycker det är svårt eller ej, så är det ett oerhört bra spel, med kreativa bossar och en mörk atmosfär. djupt.

KÖP DET!!!

Medlem
Skrivet av Peppeoll:

KÖP DET!!!

True!


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Jaja kunde inte motstå (ännu en gång) att svänga förbi gamestop på väg hem efter jobbet så nu är det köpt

Får tacka semesterersättningen för det men får se hur mycket man hinner testa i veckan. Semestern närmar sig dock så då lär man väl få nöta några timmar iaf.

Nice edition iaf och om inte annat en snygg ask i hyllan!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Köpte US versionen på Megastore för 435:- och fick det i går och kan bara bekräfta det är verkligen ett hardcore spel men kul.

Medlem

Kommer aldrig att köpa det, spelet är nog för svårt för mig

Medlem
Skrivet av ErMurazor:

Köpte US versionen på Megastore för 435:- och fick det i går och kan bara bekräfta det är verkligen ett hardcore spel men kul.

hade black phantom edition tagit slut redan ? då gick den åt väldigt fort tydligen. såg att webhallens exemplar iaf såldes ut för någon dag sedan. sjukt najs att man fick sig ett exemplar då iaf.

Medlem

Ok har några timmar med spelet och måste bara säga att det är längesedan jag kände mig såpass helspänd när jag spelar.

Eftersom det är första gången jag spelar spelet så vet man aldrig vad som väntar bakom nästa hörn. Och vad det än är, så kan det innebära döden och allt man kämpat för den senaste timmen är som bortblåst!
Jag utforskar nya områden med den största försiktighet jag kan tänka mig, planerar vapen efter omgivning o.s.v. allt för att man helt enkelt är livrädd att förlora sina själar

Nu är jag bara blott tre demoner in i spelet men hitills är jag mycket nöjd, även om spelet på vissa områden känns...i brist på bättre ord "ogenomtänkt".
Varför kan man inte sälja skräpföremål och dubletter för en handfull souls? Varför kan man inte reparera alla föremål med ett tryck?

Och varför ska man springa runt levande när man klarar sig i princip lika bra som ande, och slipper påhälsningar av gangsters som är ute efter att döda en? Känns som en allt för liten nackdel med att vara "död".

Aja hursomhelst ett kanonspel helt klart värt pengarna och för mig tillbaka till Diablo i Hardcoreläge


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Du har missat typ halva grejen, levande/död påverkar world och character tendency som ger dig åtkomst till vissa bossar/npc's/vapen/delar av banor beroende på om du har ljus eller mörk tendency grejs.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Hmm...
Så helst ska man springa runt levande då eller?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

nepp.... man ska döda sig själv i "The Nexus" Varje gång man dödat en boss.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

men varför är det bättre o springa runt död? förrutom att man slipper invaderande spelare?

man tcker ju att det borde uppmuntras att faktiskt vara vid liv :/


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Hej, har en fråga om demons souls.

USA version och EU versionen, vad exakt är det för skillnad på dom?
Går det att spela US versionen precis som vanligt, online och allt?
Verkar som de är enklare att få tag på US versionen, eu versionen är ju utsålt överallt

Medlem

Jag har US, Allt funkar lika dant fast du får inga special edition stuffs, artwork mm.

Men allt online och in game är samma förutom att US spelas på US servrar och alla amerikanare sover när det är mitt på dagen här i sverige.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem
Skrivet av Ballong:

Hej, har en fråga om demons souls.

USA version och EU versionen, vad exakt är det för skillnad på dom?
Går det att spela US versionen precis som vanligt, online och allt?
Verkar som de är enklare att få tag på US versionen, eu versionen är ju utsålt överallt

Köp inte amerikanska versionen. Vänta en vecka eller två tills de nya exemplaren av demons souls kommer in. checka webhallen, där kommer dom snart. De är inte black phantom edition utan vanliga, men PAL. Smartare det än att behöva köra på amerikanska servrar (tror jag iaf)

Medlem
Skrivet av Peppeoll:

Smartare det än att behöva köra på amerikanska servrar (tror jag iaf)

Jo, jobbigt att spela mitt i natten varje gång för att ha nån och spela med, Skulle nog också vänta på EU versionen om jag inte haft US.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Vilka klasser kör ni jag har provat Tempel Knight?

Funderar på att skapa en Hunter för få lite mer action med pilbåge så man inte behöver vara så nära fienden.

Medlem
Skrivet av ErMurazor:

Vilka klasser kör ni jag har provat Tempel Knight?

Funderar på att skapa en Hunter för få lite mer action med pilbåge så man inte behöver vara så nära fienden.

Klasserna spelar ingen roll eftersom du lägger ut dina stats själv, du kan t.ex välja en hunter och lägga allt i mana och fixa en mage.

Men du borde välja "Knight" eller vad det heter eftersom den klassen startar på lägst level och det blir därför "billigare" (kostar mindre souls) att levla. Du kan också då tidigt börja lägga dina stats där du vill ha dem, till skillnad från barbarian/berserker som börjar på level 10 och därför inte får valet var poängen från de tio första levlen ska placeras ut.

Fattar du? eller förklarar jag konstigt :/


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem
Skrivet av Ladestam:

Fattar du? eller förklarar jag konstigt :/

Ja jag fattar

Och tack för tipset har läst på lite mer nu ser att det är ganska smart att så säga bygga om sin klass som man vill ha den.

Medlem

En fråga.

Kan man hoppa mellan offline och online play när man känner för det i Demons souls? Typ farma souls en stund offline efter man har kört online, och sen gå tillbaka till online och köra vidare?

Medlem

Nepp, du måste antingen stata spelet i offline eller online läger (beroende på om ps3'n hittar internet eller inte) Och om du blir frånkopplad medans du spelar skickas du automatiskt tillbax till startmenyn.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem
Skrivet av Ladestam:

Nepp, du måste antingen stata spelet i offline eller online läger (beroende på om ps3'n hittar internet eller inte) Och om du blir frånkopplad medans du spelar skickas du automatiskt tillbax till startmenyn.

Så då om man börjar med online play, och spelar typ halva spelet. Och vill fortsätta men ens internet är nere av nån anledning så kan man inte fortsätta, då måste man köra ett nytt offline game och börja om från början?

Medlem

Nej bara "ladda om spelet igen" inte börja om helt.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Okej förstår inte riktigt.

"ladda om spelet igen" ?

så om internet dör så är de bara att "ladda om spelet igen" och fortsätta, sen när internet kommer tillbaka efter man klarat tex en värld då är de bara att "ladda om spelet" igen så då kan man fortsätta online där man hade klarat sej till medans man var offline?

Medlem
Skrivet av Ballong:

Okej förstår inte riktigt.

"ladda om spelet igen" ?

så om internet dör så är de bara att "ladda om spelet igen" och fortsätta, sen när internet kommer tillbaka efter man klarat tex en värld då är de bara att "ladda om spelet" igen så då kan man fortsätta online där man hade klarat sej till medans man var offline?

Japp typ, det står "Disconnected returning to main menu" eller nått sen kan man ju bara ladda spelet där man var och spela igen, online/offline beroende på om du har internet eller ej.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Okej.

Men då undrar jag varför du svarade nej på min fråga om man kunde hoppa mellan offline och online när man vill, för de du förklarar nu så kan man ju det. Men innan sa du att man inte kan det?

Jag är rätt så förvirrad av dina svar

Medlem

Okej, de va jag som snurra till allt. Men nu fattar du? eller?


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Ja jag tror det iaf

Medlem

Fler frågor

1.
Om man spelar demons souls, och internet dör mitt i en bana och man blir disconnected, och sedan när man ska in igen hamnar man i the nexus då och får börja om helt på banan? Eller hur funkar det?

2.
Har sett på filmer på youtube när folk har mördat lite i demons souls och sedan har dom gått tillbaka till början av banan, där har dom kunnat teleportera sej tillbaka till nexus med dom souls som dom har.
Kan man göra så? Oavsett om man har klarat banan en gång innan eller inte. Och vad händer sen efter man gjort så? Kommer alla monster tillbaka?

12
Skriv svar