Att köpa PS3 kontra 360

Inaktiv
Att köpa PS3 kontra 360

Detta är en tråd jag kommer fylla på efterhand

Jag har haft 360 sedan den kom och bara till att börja med bara sporadiska möten med PS3 i verkligheten.

Efter att ha köpt en PS3 slim 250 gb så tänkta jag jämföra lite med 360 för att folk som inte bestämt sig ska kunna ha en lite bättre chans att välja det som passar dem.

Jag är i 30 års åldern och har mycket erfarenhet av datorer och konsoler ända sedan sent 80 tal.

Är en aktiv gamer med ett flertal onlinespel bakom mig och ett väldigt spelbibliotek.

Preferenser
Simulatorer
FPS (gillar allt från västern till rymdspel)
Strategi

vad söker jag i en konsol idag

1. Spel
2. Mediamöjligheter

Inaktiv

Pris varierar men 360 är i princip alltid billigast.

Uppackning PS3

Bra
Stark kartong, väl förpackat och enkelt att återpacka
Wireless nätverkskort inbyggt

Dåligt

Inga HD kablar med i paketet alls!??
Massa instruktionshäften ?!? till vad
Inget headset
Max 802.11 g i nätverkskortet = begränsad framtida användning

Uppackning 360

Bra
Allt man behöver för att komma igång
Knappt inga instruktioner (behövs inte, kommer till det sen)

Dåligt
Nätdelen är stor
Inget trådlöst nätverkskort inkluderat

Medlem

Jag har bara en PS3, så jag kan bara kommentera om den.

Fördelar:
- En riktigt bra Blurayspelare och välfungerande multimediamaskin
- Brett spelutbud med bra, exklusiva spel inom alla genrer
- Gratis online och en bra browser
- Väldigt enkelt att byta ut hårddisken vid behov
- Uppladdningsbar kontroll så att man slipper byta ut batterier hela tiden
- En bra D-pad
- Tystgående och ingen "tegelsten" behövs kopplas in
- USB-intag och stöd för T-bord, mus och ratt

Nackdelar:
- Ingen HDMI-kabel medföljer
- Inget Headset medföljer
- Cross gaming chat existerar inte
- Väldigt begränsat utbud online för oss europeiska användare jämfört med USA och Japan

Jag uppdaterar om jag kommer på något mer...

Inaktiv

Jozo, det låter som ungefär vad jag har för begränsad erfarenhet hittintills (via kompisar) men jag skulle vilja att tråden helst inte fylls av en massa som skriver att 360 kan göra ditten eller ps3 kan göra datten, utan jag har mer tänkt att jag ska försöka objektivt lägga upp efter hand de fördelar och nackdelar jag finner, och att man kan diskutera utifrån dem.

Har skickat till moderatorn om att tråden ligger i fel forumdel, jag lade ju den i ot men sen blev min köpa PS3 (kontra 360) tråd flyttad till 360 sektionen istället för ps3 sektionen......

Medlem

Jag fick med en HDMI kabel med min Ps3. Köpte dock 60 gb nästan direkt för ca 5000.


signatur

_______________________________________________
Psn: CseRoQ

Medlem

När det gäller mediamöjligheter så gillar man ju att man kan hyra film på 360n via Zune.

ps3 ska väl få en filmtjänst också ?

Medlem

250GB <-- Inte att glömma.

Du gillar Forza 3 så jag tror intet du kommer bli besviken med GT5! Eller?
Den har dock Gigabit vad jag har förstått? Inte för att jag behöver slanga över något i högre hastighet än 100Mbit men du kanske menar endast trådlöst?
Billigaste jag hittade den lägsta trådlösa nätverksadaptern till Xboxen var 380:- på Prisjakt. En kvarts promenad och 200:- fick jag min HDMI kabel för, om jämförelsen var aktuell?
Spel och mediamöjligheter känns på tok för personligt för att jag ska kunna uttrycka mig om vad någon annan vill ha. Strategi och FPS är något jag fan bara inte lyckas med, hjärnan far på semester när jag försöker sätta mig ner med något av dom två genrerna.

Jag hade mycket mycket roligt med min krysslåda men man spelar det vänner och bekanta spelar och i mitt fall är det PS3 så krysslådan fick säljas.

Tillbehör till PS3:an gillar jag på så sätt att det känns mest som att om det USB så funkar det oftast. Jag har nu inte försökt koppla in lustiga saker i Ps3:an bara för att se om det funkar men än så länge har den tagit imot allt jag gett den. Jäkla tur att Fanatec-rattarna fungerar till både PS3:an och X-boxen (Och PC givetvis). Vet inte vad du menar med inget headset till PS3:an? Bluetooth headset? Eller USB? Det är ju bara tuta och köra med vilket som?

Uppgraderbar hårddisk, är VÄLDIGT sugen att slänga in en SSD när priset på dom hoppat ner något snäpp till.

Gratis onlinelirande, det är inte dyrt på ett år men säg att man har haft Live Gold i fyra år.. Hade gärna lagt dom pengarna på annat med tanke på vad JAG har använt min X-Box till.

Måste bara slänga in 1080P här också, det är löjligt men jag föredrar att ha möjligheten framför att inte ha den.

Jo, JAG föredrar PS3:an framför X-Boxen men! Jag spelar stort sett endast bilspel och jag har spelat mig rejält less Forza 3 så det fanns inte mycket till anledning för mig att behålla den. Största anledningen är väl att nån gång, kanske, i framtiden, kommer Gran Turismo 5 att släppas eller åtminstone få ett till T.B.A.

Ursäkta för en rörig post, har grillat och konsumerat tillhörande alkohol.:up:

Medlem
Skrivet av Beachbum4fun:

När det gäller mediamöjligheter så gillar man ju att man kan hyra film på 360n via Zune.

ps3 ska väl få en filmtjänst också ?

I USA finns det en väl fungerande filmtjänst via Playstation Store, finns dock inte i Éuropa :\


signatur

Kinectimals - Träna och lek med 20 virtuella kattdjur.

Medlem
Skrivet av linkan18:

I USA finns det en väl fungerande filmtjänst via Playstation Store, finns dock inte i Éuropa :\

Den finns i DELAR av eu. England och tyskland bland annat om jag inte minns fel......skulle väl komma hit under sommaren el. nåt

1
Skriv svar