Inaktiv
problem med Ps3

Hej. jag har fått ett tråkigt problem, min ps3a har slutat fungera och jag fattar inte varför,

det som händer är: jag startar den då lyser den gröna lampan, man hör att fläkten drar igång, men sen piper den, samma ljud som den gör om du trycker ut en skiva men det är ingen skiva i. sen står den bara och blinkar rött, sen om du trycker på on/off knappen så går den in i standby läge, och sen om du trycker igen så börjar hela cirkusen om.

jag kan inte ens få ut spelet som sitter i, det som hände var att den hängde sig och då tryckte jag på PSknappen på dosan, det brukar hjälpa men den här gången så vart det bara svart och sen vart den som den är nu

Vore otroligt tacksam för all hjälp

Medlem

Håll inne starknappen och resetta, kanske hjälper.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Inaktiv

jag hinner inte innan den stänger av sig

Medlem

Det hjälper alltså inte att bara hålla in powerknappen tills du får ett andra pip? Det görs från avstängt läge då(rött ljus).
Den stänger av sig av sig själv innan det?
Skulle kunna hänga ihop med disken annars, inte testat att starta utan disk dock så jag vet inte vad den säger om det...

Medlem

Blinka rött = Överhettning enligt sony

Eller, hittat i forum: "I switched where I had my PS3 plugged in. It was on a powerstrip with about 5 other electronics on it.
Since I have switched where i plugged it in it has not done this to me again."

Förmycket skit i ett uttag.

Vill du få ut spelet så startar du utan HDD, dock är problemet tebax när du stoppat tebax din HDD igen.

Tror du borde ringa support, skicka tebax skiten och betala 2 studentlöner för att få den lagad.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Inaktiv

ja jag hitta att det hette YLOD, men det kosta typ 900kr att fixa, så får bli det

Medlem

Det där låter som överhettning, går att fixa själv om man är lite pysslig.. YLOD är ett annat problem, eller en konsekvens av överhettningar

1
Skriv svar