Medlem
Varför PS3?

Jag har tänkt skaffa ett PS3 men först vill jag veta vad som är så bra med ett PS3?

Vad gör det bättre än alla andra konsoler och om det är någon skillnad på Slim eller vanliga?

Tack på förhand!

Medlem

PS3 är bra på många sätt!

- En av de bästa Blu Ray-spelarna på marknaden (som snart stödjer 3D-kvalité)

- En utmärkt spelkonsol med flera underbara exklusiva titlar

- Mediaserver, spela upp all bild, musik och film från datorn

Det finns mycket mer att göra med den, men de sakerna är de jag personligen använder mest.

Slim-versionen är mindre och drar mindre ström än vanliga och har större HDD. Är egentligen bättre på många sätt och vis, men jag föredrar ändå den större versionen, pga. utseendet.

Medlem
Ish
Medlem

Lägg till att det är gratis att spela online till skillnad från krysslådan där microsoft tar ett par hundralappar per år eller vad det är.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Lägg därtill att det är mycket smidigt att byta ut hårdisken om man vill!

Medlem

Lägg till att du INTE behöver betala för att kunna använda dig av wifi, dina kontroller behöver inte batterier som du måste byta (om du inte har uppladdningsbara) vilket ändå betyder att du måste köpa en speciell kabel för att ladda dina kontroller eller ta ut batterierna och ladda dom i en batteriladdare, krångligt.

Med ps3'n har du bara en usb till micro usb kabel (som man får med f.ö) och som används till väldigt många andra produkter så det är inget extra köp här!

Samt att vi har inga otroligt fula, tjocka och äckliga kablar plus att vi ska inte glömma transformatorn som xbox360'n har, fy fan.

Inaktiv

Har inget negativt att säga om 360´n,

Gillar man spel så spelar märket ingen roll,

det som är + med ps3 är en ok webläsare så man slipper sätta på datorn när man ska typ kika in på FZ.
Möjlighet att själv byta hårddisk till vilken storlek man vill,
det är 2 bra anledningar.

Medlem

Mkt smidigt med inbyggt trådlöst nätverk


signatur

[size="12"]Om ni inte slutar klottra på väggarna tar vi bort dom![/size]

Medlem

Man är INTE låst till specifik hårdvara som till xbox 360, deras HDD, deras trådlösa dongel.. osv.
PS3 har HOME för den sociala, snyggaste och roligaste exklusiva spelen (uncharted, killzone, mgs4, lbp, resistance, socom, GT5 osv), vidzone.. some spotify fast med musikvideos, blu-ray, svinbra playstation network, egna teman och bakgrundsbilder, textchat för 16 pers, videochat för 8 pers, riktigt bra servrar, playstation plus för den inbitne, 3D inom kort, MOVE inom kort, smidig och användarvänlig, massor va spel med SVENSK text och även barnspel med svenskt tal.. skit bra för oss med barn.

Men det det handlar om är vilken din konsol dina polare har (om du vill spela med dem) samt vilka spel du vill spela... vill du spela Alan Wake och Crackdown samt Forza.. ja då sket sig PS3, vill du istället har GT5, Killzone 3, Uncharted 3, the agent... ja då borde du köpa en PS3.

(har en xbox360 också.. så jag vet skillnaderna)


signatur

"High life on low budget"

Medlem

finns inget plus o köpa ett playstation 3 nu när man inte kan installera annat oprativsystem..

Välj det som dom flesta av dina kompisar har.

Medlem
Skrivet av thedude93:

finns inget plus o köpa ett playstation 3 nu när man inte kan installera annat oprativsystem..

Välj det som dom flesta av dina kompisar har.

Nog för att jag tycker det är synd att sony inte stödde otherOS fullt ut men eftersom det inte gick att använda grafikacceleratorn så tappade meningen med otherOS ganska mycket.
Gick inte ens att köra XBMC.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av thedude93:

finns inget plus o köpa ett playstation 3 nu när man inte kan installera annat oprativsystem..

Välj det som dom flesta av dina kompisar har.

Det låter ju som den sämsta anledningen ever för att köpa en PS3. Vill man köra linux har man väl antagligen en anledning till det och då väljer man knappast att göra det på en PS3. Vill man bara leka med linux är en billig gammal dator ännu bättre.

Medlem

Passar "Microsoft is the devil" in som en anledning till att köpa Ps3 kanske?

Nä men seriöst, är riktigt nöjd med min PS3. Använder den riktigt ofta, även när jag inte spelar spel. Streamar filmer och musik genom PS3 mediaserver, funkar skitbra. Enda dåliga är att det inte funkar så bra att streama med Wifi då den hänger sig ibland och man måste starta om filmen. Kanske bara nån inställning men jag har försökt att mecka lite men blev inte bättre så jag kör med sladd nu i stället.

Jag vet inte om man kan göra det med x360, jag hade vanlig xbox innan med chip och nytt dashboard och gjorde samma sak, streamade inte då dock utan tankade över filerna först. Det blir i alla fall mycket bättre bild när man streamar med PS3 än vad det var på vanliga xbox.

Medlem

Sony har på senare tiden sjunkigt till samma låga nivå som M$ haft länge, och då syftar jag främst på allt skitsnack och partiska/oärliga/lögnaktiga jämnförelser och självgoda gudagåvesnack.

Men det åtsidan så är jag också mycket MYCKET nöjd med min ps3a. Finns gott om bra spel, förpackad i en sjukt snygg maskin som presterar mycket bra både som mediaspelare och spelkonsoll.

Finns brister men enligt mig är de betydligt mindre än hos konkurrerande konsoller.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv

varför ps3? Här har du mitt svar:

1. Blue ray
( faktiskt den ledande blue ray läsaren på marknaden nu)

2. 3d support

3. 2013 säker

4. playstation move med riktig 1.1 motion tracking
(OCH NEJ 360 har inte det, ni kan sluta försöka att få det att låta så)

5. True hd surround sound

6. Gratis online

7. Trådlösa och batterilösa handkontroller

8. kevin buttler : P

9. hdmi 3.1

10. priset nu

11. framtids säker

12. Webbläsare


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Medlem

skäl nr1....Gran Turismo 5!!!!!!!!!!! (Jaja, jag är ett fanboy)


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv

@Souless

Damn glömde det...

"Flyttar ner 1an"

Grand Turismo 5 är på 1a platts... och ja ja jag är oxå ps3 Fanboy


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Medlem
Skrivet av Red_Gr3mlin:

8. kevin buttler : P

The number one choice to buy a PS3... han är bäst!


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Synd bara att reklamerna inte sänds här. Jag förstår inte varför Sony fullkomligt skiter i oss här i Europa. PSN är helt efterblivet jämfört med de andra kontinenternas versioner, och ingen reklam med Kevin butler får vi heller =(

Medlem
Skrivet av Red_Gr3mlin:

varför ps3? Här har du mitt svar:

1. Blue ray
( faktiskt den ledande blue ray läsaren på marknaden nu)

2. 3d support

3. 2013 säker

4. playstation move med riktig 1.1 motion tracking
(OCH NEJ 360 har inte det, ni kan sluta försöka att få det att låta så)

5. True hd surround sound

6. Gratis online

7. Trådlösa och batterilösa handkontroller

8. kevin buttler : P

9. hdmi 3.1

10. priset nu

11. framtids säker

12. Webbläsare

Du glömde Home som är grymt skoj!
Bra post


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av Red_Gr3mlin:

( faktiskt den ledande blue ray läsaren på marknaden nu)

Nej. Det är en ganska förlegad syn. Visst, den är fullt duglig som Blu-rayspelare men det finns gott om valmöjligheter som är lika bra och t.o.m bättre än Playstation 3.


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Inaktiv
Skrivet av q0rra:
Skrivet av Red_Gr3mlin:

( faktiskt den ledande blue ray läsaren på marknaden nu)

Nej. Det är en ganska förlegad syn. Visst, den är fullt duglig som Blu-rayspelare men det finns gott om valmöjligheter som är lika bra och t.o.m bättre än Playstation 3.

Och billigare.

1
Skriv svar