Digitala fullversionen av Diablo 3 begränsas ett tag

Medlem

Ja Diablo III...

Mina förväntningar på Diablo III var höga efter Diablo II och till en början så verkade Diablo III lovande. Men när dom började ändra om dom saker som man tyckte var bäst med 2:an så började man bli skeptisk (t.ex. skill-träden togs bort)

Jag har däremot inte köpt spelet har endast kört betan, påminde en hel del om Titan Quest tyckte jag och från att då vara ett givet köp till nej, specielt med alla dessa problem som dom har så är det tyvärr inte värt.

Synd att Blizzard förstörde ett konsept som var så otroligt bra...

Medlem

D3 dog efter någon vecka, Uppvuxen med D2 och detta höll inte i mina ögon. Vet inte men allt som var Diablo har dött iom 3an, finns ingen känsla kvar och känns som ett nytt koncept.

Tvi

Inaktiv

Vad är det här?

Det tar 2 timmar att ta lvl 13? Ska man vänta 70 timmar tills man får fortsätta? Nej lägg ner!

Medlem

Diablo 3 är ett större fiasko än Hellgate London och HG:London hade iaf ursäkten att spelet var odugligt. D3 är ju i grunden ett bra spel som dom själva har förstört för att framtida expansioner ska vara något att ha. Det finns så mycket i Diablo 2: LoD som inte finns i D3 att det känns som att det är ett demo i stort sett. En uppföljare BORDE/SKA ha det som var bra i den föregående + det som inte fanns och förbättra det som var bra i det föregående. Sedan alla dessa begränsningar är ju enbart pga som vissa här säger, för att tjäna så mycket pengar som möjligt utan piratkopiering och så mycket som möjligt på Real Money AH. Dom letar ju bara efter en ny guldkälla som WoW var med de överdrivna månadskostnaderna.

Medlem

Skrämmande, nog är det djävulska metoder de använder, de är djävliga mot sina kunder men kära Blizzard, skulel ni inte göra ett djävligt bra spel istället?
Blir så djävla trött på all skit kring Diablo III.. (puns intended)

Medlem

Jag var 2 sekunder ifrån att köpa Digital edition igår, vilken tur att jag inte gjorde det då

Ännu ett skäl att inte köpa det

Medlem

När ska spelutvecklare fatta att man inte ska straffa ALLA bara för att det finns några som bär sig illa åt?? -.-


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av dmn:
Skrivet av PcGamer:

Ni hade sluppit alla dessa problem (för att inte tala om arga konsumenter och att ert rykte som spelföretag inte längre är det som det en gång var) om ni slopat kravet för att vara uppkopplad för de som bara vill spela klart spelet.

På vilket sätt skulle ett offline-läge hjälpa mot något problem överhuvudtaget?

Man skulle då tillåtas spela spelet hur man vill, när man vill och hur mycket man vill.

Nu är man tvungen att spela på Blizzards villkor, och man har inget att säga till om saken.

Att man alltid måste vara uppkopplad har inget att göra med DRM, det har och göra med att dem vill sälja en digital produkt som dem har full kontroll över, inget annat.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Inaktiv

En annan tröttnade ju på D3 redan efter 1 vecka. När jag känner att det kliar i Diablotarmen så spelar jag Path of Exile istället.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem

Jag vet inte vad jag skall tycka. Finns egentligen mycket jag har att klaga på i D3 tycker att det är ett helt ok spel och bryr mig varken om guld eller rmah då jag inte använder något av dem.

Det enda jag tycker att de skulle ha gjort var att behålla spel sättet från D2. D.v.s att det fanns en singel/lan för offline och en open b.net där man kunde spela med sina polare med offline karaktärer. Sedan hade de Closed b.net med ladders o.s.v där endast online karaktärer kunde spela, det som är det enda sättet att spela D3 idag.

Sedan antalet skulle du kan använda samtidigt, finner att 4 keys + 2 mus är på tok för lite för att kunna utnyttja sina skills till fullo.

Medlem
Skrivet av dmn:
Skrivet av PcGamer:

Ni hade sluppit alla dessa problem (för att inte tala om arga konsumenter och att ert rykte som spelföretag inte längre är det som det en gång var) om ni slopat kravet för att vara uppkopplad för de som bara vill spela klart spelet.

På vilket sätt skulle ett offline-läge hjälpa mot något problem överhuvudtaget?

På vilket sätt? Alla problem som rapporterats den senaste tiden har att göra med att folk tydligen inte kommer åt servern eller att kopplingen till den upphör tillräckligt länge för att spelet ska tolka detta som att man inte längre är uppkopplad. Redan från dag ett har man läst om stora problem med spelet där överbelastning av servern säkerligen varit en orsak (vilket är samma sak som en DDoS attack). Hade de däremot valt att enbart kräva aktivering så hade det utan tvekan varit ett bättre val och de hade nog bara haft problem de få första dagarna tack vare att många samtidigt anslutit sig till den.

Ge mig istället exempel där DRM av det här slaget funkat felfritt och enbart "jävlats" med de som laddat ner spelen utan att betala och där de inte lyckats knäcka skyddet.

Diablo 3 verkar vara knäckt och jag tror att vissa valt att ladda ner spelet även om de köpt det för att slippa alla problem som varit den senaste tiden. Det jag skrev ovan handlade för övrigt om DRM på den lokala datorn, inte om DRM när man kör MP över nätet.

Skrivet av dmn:
Skrivet av PcGamer:

Ni hade sluppit alla dessa problem (för att inte tala om arga konsumenter och att ert rykte som spelföretag inte längre är det som det en gång var) om ni slopat kravet för att vara uppkopplad för de som bara vill spela klart spelet.

På vilket sätt skulle ett offline-läge hjälpa mot något problem överhuvudtaget?

Var det några problem med Diablo 2? Nej just det, glömde att D2 var spelbart och var inte smittat av denna stora feta DRM som Diablo 3 har.

Medlem
Skrivet av Winzi:

Jag vet inte vad jag skall tycka. Finns egentligen mycket jag har att klaga på i D3 tycker att det är ett helt ok spel och bryr mig varken om guld eller rmah då jag inte använder något av dem.

Det enda jag tycker att de skulle ha gjort var att behålla spel sättet från D2. D.v.s att det fanns en singel/lan för offline och en open b.net där man kunde spela med sina polare med offline karaktärer. Sedan hade de Closed b.net med ladders o.s.v där endast online karaktärer kunde spela, det som är det enda sättet att spela D3 idag.

Sedan antalet skulle du kan använda samtidigt, finner att 4 keys + 2 mus är på tok för lite för att kunna utnyttja sina skills till fullo.

Allt detta bottnar, tyvärr, i AH. Jag kan förstå dom men samtidigt tycka att de kunde ha fixat detta på ett bra mycket bättre sätt. Ett sätt hade varit att låta de som vill köra SP men då också inte kunna använda denna karaktär på nätet på de servrar som använde sig av AH men det sättet hade nog krävt en hel del extra arbete för detta hade säkerligen kunnat användas som en exploit. Tanken med detta var att försöka se till så att det inte blev samma problem som de haft med WoW och alla gold miners och samtidigt kunna tjäna en del pengar när folk säljer dessa. Men de har uppenbarligen en bra bit kvar innan de kommer lyckas med detta (om de ens gör det, hackers ligger alltid ett steg före)

Jag var själv väldigt sugen på spelet men efter att ha läst om alla problem (problem jag redan innan förutsett) så vart jag inte längre lika sugen. Nu kommer jag vänta till spelet delvis går ner i pris men framför allt tills alla dessa problem fixats.

Medlem

Är väll bra på något sätt antar jag....


signatur

AMD Phenom II 965BE, Corsair 8GB 1333mhz DDR3, Asus GeForce GTX280 OC,
Corsair 1000W Power Supply, Asus Crosshair IV Formula Motherboard.

phi
Medlem

Satan så många i den här tråden som tydligen aldrig spelade D2 innan Lord of Destruction. Eller bara har jävligt dåligt och selektivt minne.

Medlem
Skrivet av zlax:

Jag önskar att FZ alltid skrev ned en länk till den officiella källan. Jag vill kunna klicka mig till inlägget...

Givetvis är det viktigt att ha med källan, och det brukar vi ha. Jag slarvade den här gången och den föll bort. Men nu är den där! Tack för påpekandet.

Medlem

Fysisk kopia! In your face! MOUHAHAHAHA!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Bra Blizzard få bort skit spelare

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Diablo 3 verkar vara knäckt och jag tror att vissa valt att ladda....

Nope, finns ingen "piratkopia" på Diablo III att finnes, folkhar släppts versioner med serveremulatorer men ingen av dom har varit spelbara hittills

Medlem
Skrivet av Quicken:
Skrivet av PcGamer:

Diablo 3 verkar vara knäckt och jag tror att vissa valt att ladda....

Nope, finns ingen "piratkopia" på Diablo III att finnes, folkhar släppts versioner med serveremulatorer men ingen av dom har varit spelbara hittills

Beror på vad man menar med spelbara, baserat på det jag nu läst så har de problem att emulera servern då Blizzard tydligen låter en hel del ske rätt så slumpmässigt. Men det är nog bara en tidsfråga innan de släpper en emulering som gör spelet "spelbart". Hur som helst tror jag att en hel del valt att vänta med att köpa spelet tills de aningen kan köra spelet "emulerat" eller tills alla problem som rapporterats den senaste tiden är borta. Jag tror dock att det kommer ta Blizzard längre tid att lösa dessa än det kommer ta för diverse grupper att "cracka" spelet.

Jag tror dock inte att DRM varit Blizzards huvudsyfte utan allting verkar kretsa kring det som kallas Auction House. Frågan är bara om det kommer vara värt alla problem som detta bidragit till, det rykte som Blizzard under lång tid fått arbeta för är inget man kan köpa för pengar.

Medlem
Skrivet av Selphy:
Skrivet av ndr:

Hela D3 grejen börjar bli en cirkus..vad har hänt med Blizzard egentligen??

Activision hände.

Mums, Activision med allas vår älskade Bobby Kotick!
En gudagåva till spelvärlden är vad denna människa är!

Medlem

Jag har redan tröttnat på spelet. Det ENDA man kan göra är att gå o grinda gear. Finns inte ens pvp inlagt än, så man kan inte göra NÅGONTING annat. Men ja, skulle väl gissa på att snart kommer det reklam på deras hemsida och ingame "PREPURCHASE THE PVP DLC! 20€!". Men ja, det blir väl till att återvända till att spela andra pvpbaserade spel istället.


signatur
Medlem
Skrivet av wmc:

Bra Blizzard få bort skit spelare

Ingen gillar ett troll, kom ihåg det.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Det går inte att rättfärdiga detta. Det spelar ingen roll vad som står i deras EULA, för när man köper en digital utgåva för uppenbart överpris förväntar man sig att det ska fungera bättre än så här.

Det är verkligen trist att den ena besvikelsen kommer efter den andra. Hade Blizzard varit mer förberedda (de har uppenbarligen latat sig i flera år) så hade de kunnat fokusera på att skapa mer innehåll eller fila på en ny expansion. Nu får de istället rätta till en massa fel och exploits på de hederliga spelarnas bekostnad som ger sig uttryck i begränsningar hur man får spela spelet, eller förbannat lång downtime.

Medlem
Skrivet av quilling:

Någon som har en befogad misstanke till varför det är just de digitala exemplaren som drabbas? I praktiken borde det ju inte vara nån skillnad mellan fysiskt och digitalt; bara två olika sätt som man får registreringskoden..?

Säkert för att dom ska kunna verifera att betalningen är riktigt innan dom ger tillgång till hela spelet.


signatur

40-årig tjock och matälskande ninja från västkusten.

Inaktiv

HAHA eftersom man klarar hela normal på 6-7 timmar så tycker jag det här är sjukt. Hade jag köpt spelet nu digitalt och sedan behövt vänta hade jag krävts pengarna tillbaka.

Medlem

Vad glad man blir att man aldrig köpte det här fiaskot


signatur

Game long and prosper

eld
Medlem
Skrivet av spectrekz:

Jag har redan tröttnat på spelet. Det ENDA man kan göra är att gå o grinda gear. Finns inte ens pvp inlagt än, så man kan inte göra NÅGONTING annat. Men ja, skulle väl gissa på att snart kommer det reklam på deras hemsida och ingame "PREPURCHASE THE PVP DLC! 20€!". Men ja, det blir väl till att återvända till att spela andra pvpbaserade spel istället.

Blizzard har gjort en hel del, men just det här vet jag inte om dom har gjort sig förtjänta av, dom har över lång tid släppt mycket gratis-updates med nytt content, och även pvp är fullt ut lovat som något som alla ska få gratis.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Quicken:
Skrivet av PcGamer:

Diablo 3 verkar vara knäckt och jag tror att vissa valt att ladda....

Nope, finns ingen "piratkopia" på Diablo III att finnes, folkhar släppts versioner med serveremulatorer men ingen av dom har varit spelbara hittills

Beror på vad man menar med spelbara, baserat på det jag nu läst så har de problem att emulera servern då Blizzard tydligen låter en hel del ske rätt så slumpmässigt. Men det är nog bara en tidsfråga innan de släpper en emulering som gör spelet "spelbart". Hur som helst tror jag att en hel del valt att vänta med att köpa spelet tills de aningen kan köra spelet "emulerat" eller tills alla problem som rapporterats den senaste tiden är borta. Jag tror dock att det kommer ta Blizzard längre tid att lösa dessa än det kommer ta för diverse grupper att "cracka" spelet.

Jag tror dock inte att DRM varit Blizzards huvudsyfte utan allting verkar kretsa kring det som kallas Auction House. Frågan är bara om det kommer vara värt alla problem som detta bidragit till, det rykte som Blizzard under lång tid fått arbeta för är inget man kan köpa för pengar.

Storyline fungerar inte på emuleringen, dvs man får slå ungefär 6st zombies innan man ska snacka med captain rumsford och där tar det slut.

Skrivet av Nightswipe:

Fiasko? Cirkus? Vad tjatar ni om. Jag har 0 problem med spelet ^^ det är det som räknas.

Det är skönt att du har noll problem med det, men majoriteten verkar ha stora invändningar.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

123
Skriv svar