Red Dead Redemption-tråden

Medlem
Red Dead Redemption-tråden

Här pratar vi om Red dead redemption!

inK
Medlem

Det är förbokat, ett givet köp.


signatur

Every trophy counts...

Medlem

Detta är ett spel som kommer nå nya höjder inom dess genre


signatur

Pfc Allen - So how do I look?
Shepherd - Like one of the bad guys.

Medlem

beroende på hur multiplayern är så kanske jag köper det till ps3. har ett 360 också men det är bannat från xbox live (flashat osv. ja, hata mig för det). så om multiplayern är awesome, vilket jag tror den är, så kommer jag definitivt köpa till ps3an!

Medlem

Har med förbokad. Hoppas bara det ligger i brevlådan på fredag!

Medlem

Så trevligt att det är en del som ska köpa det, inte för att jag trodde något annat iofs. Vi får ta och samla ihop ett gäng sen från Fragzone och skapa ett banditgäng online Hehe

Medlem

OM man har förbokat de kommer bli så nice! blir lätt att dra hem från skolan den dagen !

Medlem

tänkte också bara smyga in och säga att jag har spelat ungefär 3 timmar av spelet och det är mycket, mycket bra.
tänker inte spoila något här men jag tror definitivt att det kommer leva upp till förväntningarna hos de flesta.

Inaktiv

tjejen åker till england över helgen..
så funtar på o kanske köpa det då.. hehe... fan, helpris för spel.. hmm

Medlem
Skrivet av Peppeoll:

tänkte också bara smyga in och säga att jag har spelat ungefär 3 timmar av spelet och det är mycket, mycket bra.
tänker inte spoila något här men jag tror definitivt att det kommer leva upp till förväntningarna hos de flesta.

Och hur har du fått tag på det så tidigt?
Hur är frameraten (på fin svengelska)? Det är det som oroar mig mest efter att ha kollat på filmerna om spelet. Resten ser riktigt bra ut.

EDIT: Läste precis IGNs recension, det ser verkligen lovande ut: http://xbox360.ign.com/articles/109/1090125p1.html

Medlem

Förbokat sen ett bra tag, typiskt att man jobbar hela helgen


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

[quote=Jozo]

Skrivet av Peppeoll:

tänkte också bara smyga in och säga att jag har spelat ungefär 3 timmar av spelet och det är mycket, mycket bra.
tänker inte spoila något här men jag tror definitivt att det kommer leva upp till förväntningarna hos de flesta.

Och hur har du fått tag på det så tidigt?
Hur är frameraten (på fin svengelska)? Det är det som oroar mig mest efter att ha kollat på filmerna om spelet. Resten ser riktigt bra ut.

EDIT: Läste precis IGNs recension, det ser verkligen lovande ut: http://xbox360.ign.com/articles/109/1090125p1.html[/quote

frameraten är fine. men precis som i GTA så blir den lite hackig när man går inne i städer och tittar åt vissa vinklar, men ingenting som man bryr sig om jättemycket. i överlag så är det en stabil framerate, om du är ute på fält och jagar kanin eller om du är inne i någon liten by. du behöver inte oroa dig fast jag kör ju dock 360 versionen, på ps3an vet jag inte. men de torde ju inte vara alltför stora skillnader.

Medlem

Nu är mitt ex på väg


signatur

yolo

Medlem

Jag har hört ett rykte om att Ps3-versionen endast kör i 640, medan Xbox360 kör i 720. Någon som kan bekräfta detta?

Medlem
Skrivet av Jozo:

Jag har hört ett rykte om att Ps3-versionen endast kör i 640, medan Xbox360 kör i 720. Någon som kan bekräfta detta?

Jag kan inte bekräfta det men ta en titt på det här Red dead redemption, PS3 vs 360

Fast jag skulle inte lita på det där helt. Nån med Photoshop skulle kunnat ha gjort det. En del kommentarer säger även att det är fejk(hoppas). Skulle vara intressant att höra vad Rockstar har att säga om detta.

Inaktiv

Ska köpa:D har också hört/läst på flera sidor att ps3 kör i 640 och xbox i 720:/ själv har man xbox så spelar ingen roll for mig:p men de låter lite konstigt då ps3 brukar vara lite bättre:)

Medlem

Kanske är som med GTA IV. Högre upplösning på 360 men fler grafiska filter på ps3.

Spela roll, spelet kommer rulla i många timmar på min ps3 oavsett eventuella skillnader på versionerna.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Ja, det lär det nog göra hos mig med. Det är inte för grafiken som jag spelar R*s spel. Det är för karaktärerna, världen och storyn.

Medlem

Ja det stämmer att Ps3 kör i en något lägre upplösning. Har titta på bilderna och det är en väldigt lite skillnad. Man kommer kunna njuta av spelet på PS3 alldeles utmärkt. Man måste står stilla, sätta nosen på tv skärmen och titta noggrant så kan man se en skillnad. Detta är något man inte kommer märka när man spelar. När spelet rullar på min och era tv skärmar så kommer det se riktigt bra ut.

PS3 gameplay: http://www.youtube.com/watch?v=ze_s3n6Js-k


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Ser dåligt ut på ps3... kollat andra jämförelse.

Medlem
Skrivet av Cyberz:

Ser dåligt ut på ps3... kollat andra jämförelse.

Om du nu ska ge föda åt elden kan du väl ändå länka till det du sett?
Annars kan du gå och trolla vid en talang audition......


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av Cyberz:

Ser dåligt ut på ps3... kollat andra jämförelse.

Det är en överdrift. Det krävs att man sitter och analyserar för att se något.

Se här, det är väldigt lite som skiljer dem åt. Vissa saker laddar in lite senare på PS3 men annars väldigt liten skillnad.

http://www.gamepro.de/index.cfm?pid=386&pk=2389

Folk överdriver så himla mycket.

Eller den här jämförelsen och jag kan inte se varför det är så himla mycket gnäll:

http://xbox360.ign.com/dor/objects/14320288/red-dead-redempti...


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av Tassel:
Skrivet av Cyberz:

Ser dåligt ut på ps3... kollat andra jämförelse.

Om du nu ska ge föda åt elden kan du väl ändå länka till det du sett?
Annars kan du gå och trolla vid en talang audition......

Du kan väl börja med att trolla bort dig själv...

Iaf
http://www.neogaf.com/forum/showpost.php?p=21355476&postcount... här är lite bilder. Det som stör mig mest är ju ändå gräset och träd som ser ut som skit.
Men det kanske man inte stör sig på det så mycket när man väl spelar. Men när man tittar på bilder så här så är det fan riktigt illa, plus att hela spelet på ps3 ser väldigt suddigt ut.
Och att det tydligen inte ens körs i 720p.....
riktigt dålig port av spelet..

Skulle vilja veta vad det beror på:
Har M$ skjutit in med mera pengar .. ?
Är de bara jäkligt lata och inte fixar till allt på ps3...?
Kan de inte utnyttja ps3 hårdvara på rätt sätt...?
Eller skiter de i det bara för de vet att folk köper det ändå...?

Medlem
Skrivet av Cyberz:

. Det som stör mig mest är ju ändå gräset och träd som ser ut som skit.
Men det kanske man inte stör sig på det så mycket när man väl spelar. Men när man tittar på bilder så här så är det fan riktigt illa,

problemet är just det att det är bilder vi kollar på. När
du väl sätter igång och spelar så blir det inte alls den stora skillnad som folk vill få det att se ut som. Se på IGN jämförelsen eller från gamepro.de jag länkade.

Vill tydliggöra att jag tycker det inte är ok att PS3 versionen blivit lite sämre. Men skillnaden har överdrivits på tok för mycket.

Kan också påpeka att PS3 versionen anses ha bättre ljud men även så har tester visat att laddningstiderna är bättre. (visst små saker men det står väldigt lite om det)


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Hur många är det som förbokat detta spel men inte fått det?

Förbokade från webh för några veckor sedan, men inte har dom skickat det, får det la nästa vecka, någon mer som råkat ut för detta?

Slutade även jobbet kl 10 idag och det kändes fint att komma hem o lira, nu känner jag mig lite desperat, har ringt runt till både game och elgiganten men ingen har det, är det någon som vet en affär i örebro / ludvika / borlänge trakten som har spelet inne, så jag kan ta bilen och handla handla!!


signatur

Spelburk: Rampage Formula, 8GB Dominator PC8500, Q5500@3.8GHz, GTX295, 5TB HDD, 22" Samsung, Xonar D2X. [Lian Li A71B]

Medlem

Jag beställde mitt i förra veckan, Elgiganten påstår att de skickade det igår, men jag har inte heller fått det. Hade hoppats jag kunde spendera helgen ridandes på en hästrygg, men det blir väl att vänta tills nästa vecka..


signatur

PSN: blee00
Min åsikt betyder mer än din, Jag har större skylt!

Medlem

Från DiscShop
http://www.discshop.se/shop/ds_produkt.php?lang=&cont=&id=745...

"OBS! PGA av produktionsproblem med PS3 versionen så råder det brist i europa på Red Dead Redemption - Limited Edition PS3. Detta innebär att vi ej kan leverera till alla som förhandsbokat spelet. Vi beklagar verkligen detta!

Vid frågor kring din order vänligen kontakta kundtjänst. Nästa leverans av PS3 kommer in fredag 21:a och levereras måndag till er som ej fått spelet fredagen den 21:a. Vi beklagar detta som åter beror på att den europeiska blu-ray fabriken inte hinner med att tillverka spel och att många PS3 ägare blir lidande."


signatur

PSN: blee00
Min åsikt betyder mer än din, Jag har större skylt!

Medlem

@redmac
ja det kanske kan vara så... Hade så klart varit mycket bättre om de gjorde det rätt från första början.

Jag boka mitt ex 11 april på SIBA. De fick inte heller några ex och skyller på produktions fel. Men saken är att det har varit snack om det sen förra veckan att det är dåligt med ps3 exemplar..... jävligt konstigt.
Webhallen fick in massa idag. Men det hjälper inte oss nu när vi inte kan få det till helgen.

Medlem

Tycker det är jävligt tråkigt att dom inte värkar lägga nå krut alls på ps3 verren...., har själv en ps3 kunde knappt spela ut gta4 pga helt värdelös framerate samt att grafiken suddade ihop sig ganska rejält, testade det på en kompis xbox ett par dagar senare, väldigt stor skillnad både frame och grafikmässigt, synd att det verkar som att det blir samma sak här. Ne mina pengar får dem inte.

Medlem
Skrivet av karbon:

Tycker det är jävligt tråkigt att dom inte värkar lägga nå krut alls på ps3 verren...., har själv en ps3 kunde knappt spela ut gta4 pga helt värdelös framerate samt att grafiken suddade ihop sig ganska rejält, testade det på en kompis xbox ett par dagar senare, väldigt stor skillnad både frame och grafikmässigt, synd att det verkar som att det blir samma sak här. Ne mina pengar får dem inte.

Jag känner lika dant, men ändå vill man ju spela... fan

Skriv svar