Systemkraven för pc-Dark Souls utannonserade

Robot
Systemkraven för pc-Dark Souls utannonserade
Medlem
Systemkraven för pc-Dark Souls utannonserade

ja även om det inte är optemerat så kanske dom låga systemkraven gör så att det går smidigt endå för det är ju typ inga systemkrav xD men längtar endå


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Moderator | Testpilot

Ah.. När jag ser detta blir jag påmind om att det inte kommer optimeras till PC. Förhoppnings blir det kul ändå, har ännu inte köpt det på XBOX men spelat där och det var ganska klumpigt.

Ska det på något sätt överhuvudtaget göra om något så det passar för PC-spelare? Menyer eller liknande?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Nog många som inte klarar 4850 eller 8800


signatur

¯\_(ツ)_/¯

Medlem

Låga systemkrav (såklart).
Köp eller inte beror på hur spelet fungerar på PC och hur kontrollerna är. Är FPS låst till 30 så lär jag inte köpa det.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

GFWL och 30 fps?

Inaktiv

Dålig ide av dem att välja ett dött (tidigare dåligt) GFWL för PC-utgåvan. Hade de valt Steamworks istället skulle försäljningen antagligen bli mångfalt bättre.

Medlem
Skrivet av Buio:

Dålig ide av dem att välja ett dött (tidigare dåligt) GFWL för PC-utgåvan. Hade de valt Steamworks istället skulle försäljningen antagligen bli mångfalt bättre.

Men det ska väl komma på Steam och på skiva i Europa har jag för mig

Medlem

Blir inget köp av detta eftersom det inte är optimerat för datorn, jag vet att många tycker att man ska vara tacksam att de äns släpper det till datorn, men i min mening ska du inte göra något bra eller rätt så behöver du inte äns göra det då. De kunde bara hyrt in folk som vet hur man optimerar från konsol till daton om de själv inte visste hur man gör det, så det är ingen ursäkt att säga att de inte visste hur man optimerar till datorn. och så måste man handskas med GFWL på köpte underbart! Men det är bara så jag känner.


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

ett fantastiskt spel, fjantande om GFWL och 30fps är ingen ursäkt för att skippa detta mästerverk.

Medlem
Skrivet av Typhor:

ett fantastiskt spel, fjantande om GFWL och 30fps är ingen ursäkt för att skippa detta mästerverk.

jupp i detta enstaka fallet så är det okaj men inte direkt många mer


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem
Skrivet av Typhor:

ett fantastiskt spel, fjantande om GFWL och 30fps är ingen ursäkt för att skippa detta mästerverk.

Bror väll på känner själv ingen anledning till att köpa det till pc då jag har det till ps3 (hade gärna köpt det igen ifall det varit optimerat) dock antar jag att om man inte redan har det, så kan det vara värt att köpa.


signatur

Rwa?

Medlem

Optimeras ej till PC och Games for windows live...

Medlem
Skrivet av haschberg:
Skrivet av Buio:

Dålig ide av dem att välja ett dött (tidigare dåligt) GFWL för PC-utgåvan. Hade de valt Steamworks istället skulle försäljningen antagligen bli mångfalt bättre.

Men det ska väl komma på Steam och på skiva i Europa har jag för mig

Finns många spel som använder GFWL som säljs på Steam (ex. GTA4, Batman: AA). Så om retailversionen får GFWL, är det stor risk att den hänger med hela vägen till Steam.

Men det är inget som hindrar mig från att köpa spelet en gång till, så jäkla bra är det! Kommer bli underbart med nytt innehåll och (förhoppningsvis) 60 bildrutor per sekund

Medlem

Ska fungera i 60 FPS i 1080p enligt de som provtestat.. tycker jag låter som en helt okej uppdatering jämfört med konsolvarianten. From Software har skjutit sig i foten genom att försöka dra ner förväntningarna överdrivet mycket, ädelt men korkat.


signatur
Medlem
Skrivet av vurt:

Ska fungera i 60 FPS i 1080p enligt de som provtestat.. tycker jag låter som en helt okej uppdatering jämfört med konsolvarianten. From Software har skjutit sig i foten genom att försöka dra ner förväntningarna överdrivet mycket, ädelt men korkat.

Har du någon källa på det?

FPS:en ganska mycket avgör om jag kommer köpa det eller inte.


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Hannu:

Optimeras ej till PC och Games for windows live...

http://s3.amazonaws.com/ragefaces/8aed2cabf7e49bb082efe09df1f...

Fel. Det är inte krav för GFWL. Du kan änvända dig utav steamworks om du köper det via steam. Samt spelet optimeras inte för PC? Skillnaden mellan Dark Souls och andra ports från 360/PS3 är, i de allra flesta fall, ingenting alls. From Software, dumma och lite för ärliga som de är, har valt att erkänna att de inte optimerar spelet.

Det som jag helt klart kan förstå om folk tycker är en MASSIV turn off dock är att jag tror inte att menyerna kommer se någon riktig uppdatering alls. Jag vore även väldigt förvånad om spelet känns bra när det spelas med mus/tangentbord, och inte heller är jag övertygad om att vi kommer se mus stöd i menyerna. That said, de har varit väldigt noga med att säga att det är en port. Så för mig är det här mitt sätt att visa mitt stöd för Souls serien på PC. Mitt hopp är att om spelet säljer bra nog så får vi en riktig PC version av Dark Souls 2 (eller vad det nu kommer heta) när det väl är dags för det.

Inaktiv
Skrivet av Cliffie:

Fel. Det är inte krav för GFWL. Du kan änvända dig utav steamworks om du köper det via steam.

Nej, så fungerar det inte. Det finns flera GFWL som säljs på Steam, t.ex. GTA IV eller Dawn of War 2 är ett par exempel. Så även om det går att köpa på Steam, så är det bundet till GFWL-klienten.

Steamworks är spel byggda för Steam. De är tvärtom, man kan köpa det på andra ställen än Steam men det körs där oavsett.

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av Cliffie:

Fel. Det är inte krav för GFWL. Du kan änvända dig utav steamworks om du köper det via steam.

Nej, så fungerar det inte. Det finns flera GFWL som säljs på Steam, t.ex. GTA IV eller Dawn of War 2 är ett par exempel. Så även om det går att köpa på Steam, så är det bundet till GFWL-klienten.

Steamworks är spel byggda för Steam. De är tvärtom, man kan köpa det på andra ställen än Steam men det körs där oavsett.

I vissa fall är det så ja, men inte I det här fallet. Spel som Gotham City Impostors eller Bio Shock 2 använder GFWL trots att de är på steam. Steamversionen av Dark Souls dock kommer att använda steamworks och inte GFWL.

Källa:
http://www.digitallydownloaded.net/2012/06/wars-are-won-dark-...

http://www.mcvuk.com/news/read/dark-souls-prepare-to-die-edit...

Om du känner att du vill ha mer bevis är det bara att använda google.

Medlem

Nu har jag läst (både här och på andra sidor) folk som påstår att det kommer att kräva GFWL och vissa som påstår att GFWL inte krävs, kan någon säga hur det egentligen är, gärna med en trovärdig källa länkad?

Vill gärna skaffa detta på steam, men om GFWL krävs så blir det Naturligtvis inget köp.

Medlem
Skrivet av Cliffie:
Skrivet av Buio:
Skrivet av Cliffie:

Fel. Det är inte krav för GFWL. Du kan änvända dig utav steamworks om du köper det via steam.

Nej, så fungerar det inte. Det finns flera GFWL som säljs på Steam, t.ex. GTA IV eller Dawn of War 2 är ett par exempel. Så även om det går att köpa på Steam, så är det bundet till GFWL-klienten.

Steamworks är spel byggda för Steam. De är tvärtom, man kan köpa det på andra ställen än Steam men det körs där oavsett.

I vissa fall är det så ja, men inte I det här fallet. Spel som Gotham City Impostors eller Bio Shock 2 använder GFWL trots att de är på steam. Steamversionen av Dark Souls dock kommer att använda steamworks och inte GFWL.

Källa:
http://www.digitallydownloaded.net/2012/06/wars-are-won-dark-...

http://www.mcvuk.com/news/read/dark-souls-prepare-to-die-edit...

Om du känner att du vill ha mer bevis är det bara att använda google.

"Update: Article has been fixed to remove the mistaken claim that the game will have Steamworks integration. That's uncofirmed at the moment. Apologies for the error."

Medlem

Gott om (dåliga) ursäkter att inte köpa det ser jag, men nog ska vi se att det blir populärt på piratbukten i alla fall och att många kan tänka sig att lira det trots DRM och trasig bilduppdatering, så länge det finns gratis...
Nå, man kan ju hoppas att någon av de stackars vilseledda och själsligt svaga piraterna kan gaska upp sig nog att köpa det om de tycker om spelet, men då det inte finns på en Steam-rea för 10kr så blir det nog för dyrt, det enda som är värt att köpa på PC är hårdvara. Mjukvara, det köper bara vuxna

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Gott om (dåliga) ursäkter att inte köpa det ser jag, men nog ska vi se att det blir populärt på piratbukten i alla fall och att många kan tänka sig att lira det trots DRM och trasig bilduppdatering, så länge det finns gratis...
Nå, man kan ju hoppas att någon av de stackars vilseledda och själsligt svaga piraterna kan gaska upp sig nog att köpa det om de tycker om spelet, men då det inte finns på en Steam-rea för 10kr så blir det nog för dyrt, det enda som är värt att köpa på PC är hårdvara. Mjukvara, det köper bara vuxna

Heh, tröttnar du aldrig på att tjata om att "PC är endast farmvile sims" och alla som spelar på PC är piratkopierare?
Lite överdrivet generaliserande om man säger så. Speciellt eftersom det inte ens är sant.

Är det låst till 30fps i spelmotorn lär jag inte spela det, annars kommer jag köpa det och testa. Det behöver inte vara så värst optimerat till PC för att vara bra, bara kontrollerna fungerar. Om det fungerar bäst med en handkontroll har man ju en Xbox-kontroll att spela med förstås.

Grafiken blir ju automatiskt bättre eftersom man kör i högre upplösning och högre bildupdatering ( om den inte av någon idiotisk anledning är låst ). Mer Anti aliasing och anisotropisk filtrering än vad konsoler klarar av får man ju alltid på PC dessutom.

Men jag lär inte pirata det oavsett hur det blir ( eftersom jag aldrig piratkopierar ), det finns recensioner att läsa om det fungerar som det skall. Men släpper dom en helt värdelös port som inte fungerar ordentligt skall dom ju inte ha några pengar heller - oavsett om spelet var bra på något annat format! ( Självklart kommer piratkopiering dyka upp som ett argument för dom dåliga försäljningssiffrorna, även om det var spelet som var en urusel ickefungerande portning... Det har vi ju sett förr typ )

Jag röstar med plånboken, även om jag ofta köper spel som jag aldrig annars skulle köpt på Steamreor, dessa steamreor som du lyckas få att låta som en negativ sak, som om du vore anställd av EA.;) Jag tror dom gynnar indieutvecklare och spelbranchen i stort. Spel som ingen annars skulle köpt får reklam och spridning. Jag har själv hittat många guldkorn och köper mer än jag har tid att spela på Steam .


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem

Min kropp är redo.


signatur

Redigerat 2010-05-23 13:37 av dig

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Cliffie:
Skrivet av Buio:
Skrivet av Cliffie:

Fel. Det är inte krav för GFWL. Du kan änvända dig utav steamworks om du köper det via steam.

Nej, så fungerar det inte. Det finns flera GFWL som säljs på Steam, t.ex. GTA IV eller Dawn of War 2 är ett par exempel. Så även om det går att köpa på Steam, så är det bundet till GFWL-klienten.

Steamworks är spel byggda för Steam. De är tvärtom, man kan köpa det på andra ställen än Steam men det körs där oavsett.

I vissa fall är det så ja, men inte I det här fallet. Spel som Gotham City Impostors eller Bio Shock 2 använder GFWL trots att de är på steam. Steamversionen av Dark Souls dock kommer att använda steamworks och inte GFWL.

Källa:
http://www.digitallydownloaded.net/2012/06/wars-are-won-dark-...

http://www.mcvuk.com/news/read/dark-souls-prepare-to-die-edit...

Om du känner att du vill ha mer bevis är det bara att använda google.

"Update: Article has been fixed to remove the mistaken claim that the game will have Steamworks integration. That's uncofirmed at the moment. Apologies for the error."

Vart läser du det? Om så är faller ber jag om ursäkt för att ha spridit felaktik information, men jag har inte läst det någon stans. Men visst, jag kan ha haft fel, det har hänt förr.

Medlem

Då är alltså ingenting säkert ännu och vi får vänta tills release. Är det GFWL blir det som sagt aldrig ett något köp.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Gott om (dåliga) ursäkter att inte köpa det ser jag, men nog ska vi se att det blir populärt på piratbukten i alla fall och att många kan tänka sig att lira det trots DRM och trasig bilduppdatering, så länge det finns gratis...
Nå, man kan ju hoppas att någon av de stackars vilseledda och själsligt svaga piraterna kan gaska upp sig nog att köpa det om de tycker om spelet, men då det inte finns på en Steam-rea för 10kr så blir det nog för dyrt, det enda som är värt att köpa på PC är hårdvara. Mjukvara, det köper bara vuxna

Testa spela ett dator spel med Gfwl, i 30fps och menyer som tvingar dig att använda tangentbord samtidigt som det står "Press X" to talk to .... ^^
Sen kan du gnälla om dåliga ursäkter


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Gott om (dåliga) ursäkter att inte köpa det ser jag, men nog ska vi se att det blir populärt på piratbukten i alla fall och att många kan tänka sig att lira det trots DRM och trasig bilduppdatering, så länge det finns gratis...
Nå, man kan ju hoppas att någon av de stackars vilseledda och själsligt svaga piraterna kan gaska upp sig nog att köpa det om de tycker om spelet, men då det inte finns på en Steam-rea för 10kr så blir det nog för dyrt, det enda som är värt att köpa på PC är hårdvara. Mjukvara, det köper bara vuxna

Stackars Grumbledock. Du försöker trolla men du framstår mest som patetisk eftersom du inte har någon aning om vad du pratar om.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Gott om (dåliga) ursäkter att inte köpa det ser jag, men nog ska vi se att det blir populärt på piratbukten i alla fall och att många kan tänka sig att lira det trots DRM och trasig bilduppdatering, så länge det finns gratis...
Nå, man kan ju hoppas att någon av de stackars vilseledda och själsligt svaga piraterna kan gaska upp sig nog att köpa det om de tycker om spelet, men då det inte finns på en Steam-rea för 10kr så blir det nog för dyrt, det enda som är värt att köpa på PC är hårdvara. Mjukvara, det köper bara vuxna

Personligen känns det som att folk missuppfattar vad det är han försöker säga. Jag tolkar det som att det han försöker säga är att det är en väldans massa folk som klagar över att spelet (kanske?) kommer använda GFWL, (kanske?) kommer vara låst till 30 FPS och (kanske?) inte kommer ha stöd för mus i menyerna. De använder de problemen som en ursäkt för att piratkopiera spelet, spela skiten ur det, och sen få sig själva att må bra och vara "the good guy" genom att köpa det för 40kr på en steam rea.

Om det är så här han menar så håller jag med honom. Jag är PC spelare hela vägen ut i fingerspetsarna och tycker definitift att PC har mer att erbjuda än farmville och piratkopiering. Men att neka att vi har större problem än t.ex. 360 med piratkopiering är en lögn. De har problem på konsoler med, självklart, men singleplayer spel (speciellt när det är frågan om dåliga portar) brukar bli grovt piratkopierade bara för att folk tycker att de "får skylla sig själva" när de gjort en dålig port... och jag tycker det är fel.

Ska ni piratkopiera spelet för att testa om porten är bra nog, fine, gör det. Men se då för guds skull till att ni köper det om ni tycker det är bra nog. För mig är det här ett sätt att stödja Souls serien på PC. Jag tycker det är enormt viktigt att visa fram fötterna och säga att vi vill ha det här när From Software och Namco Bandai portat spelet enbart pga att vi sa att vi ville ha det till PC.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Gott om (dåliga) ursäkter att inte köpa det ser jag

Fast i det här fallet är det inte dåliga ursäkter. Saker som gamepad & bra keyboard/mus support och icke-låst fps är de minsta man kan begära av en PC-version.

Vi får väl se hur det blir i slutändan

12
Skriv svar