Mass Effect 3:s expanderade slut kommer nästa vecka!

Robot
Mass Effect 3:s expanderade slut kommer nästa vecka!

På tisdag kan du återuppleva Shepards sista timmar – men den här gången med fler detaljer om vad som egentligen händer med universum.

#mass-effect-3, #bioware


Medlem
Mass Effect 3:s expanderade slut kommer nästa vecka!

Så otroligt dåligt att dem inte kunde gett oss ett riktigt slut från början...

Väldigt besviken.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Ska bli intressant att se vad dom har kokat ihop. Jag förlorade inte direkt nån sömn över orginal-slutet. Men jag kan villigt erkänna att jag inte fattade vafan som hände.

Spoilers below

Man tog sitt sista beslut, såg hur alla relays exploderade och normandy krashlandade i nån djungel. Öh, ok...


signatur
Medlem

About fucking time!

Jag förväntar mig inte något från Bioware längre men det kanske är värt en liiiiten glutt åtminstone.

Medlem

Jag tror det blir skit, att dem inte ger oss svar på någonting utan bara brer på på samma kassa slut och ger oss lite "coola" explosioner och lite fler "känslosamma" ögonblick....

Har tappat förtroendet för Bioware

Medlem

Finfint!
Jag var inte alls besviken av slutet, jag är bara intresserad att få lite mer information
Har väntat på att den ska släppas så jag kan spela om det som Renegade.

Medlem

Spelet va ju helschysst utom dom 10 sista minuterna. It didn't make sense. Om dom nu säger vad dom lovar, att inte sluten kommer ändras, så kommer det fortfarande vara dåliga slut. För manusförfattaren hade slickat på några frimärken eller någor kändes det som. Men man kan ju vara hoppfull. Dom har nämnligen ljugit om spelet förut, så det är möjligt att sluten ändras ändå.

Medlem

Jag tog mig tid och lyssnade på den där intervjuen...

Aldrig varit med om så mycket bullshit, har de ens spelat sitt eget spel?


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

indoctrination theory or gtfo... bryr mig inte längre moving on.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Så otroligt dåligt att dem inte kunde gett oss ett riktigt slut från början...

Väldigt besviken.

Måste bara fråga
Vad är ett riktigt slut i en påhittad historia? Finns det egentligen några normer för det i fantasi spel världen?


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Har inte spelat spelet i single player så mycket, i väntan på den här patchen. Dags att börja nu:)

Medlem

Lärt mig att aldrig köpa spel vid launch längre. De är aldrig klara vid launch. Uppdateringar, DLC, patchar och sånt kommer alltid till.

Medlem
Medlem

För att se det "nya" slutet, måste man spela om ? någon som har mer info om detta..?

Medlem

Tror att slutet kommer vara lika mycket skit som vanliga.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

kommer bli intressant att se vad de gjort men det lär ju inte rädda storyns hjärndöda logik. hatar när potential alltid ska misshandlas -.-

Medlem
Skrivet av Intuiz:

För att se det "nya" slutet, måste man spela om ? någon som har mer info om detta..?

De sa i intervjun (, och det har man ju märkt efter att man klarat spelet oxå) att man kan köra från den sparfil som skapas

innan man ger sig på TIM's bas.

Äntligen lägger de till dinosaurier som jag ville.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag känner mig orolig.. nu när man väl lagt slutet bakom sig


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem
Skrivet av Niihdaz:
Skrivet av Intuiz:

För att se det "nya" slutet, måste man spela om ? någon som har mer info om detta..?

De sa i intervjun (, och det har man ju märkt efter att man klarat spelet oxå) att man kan köra från den sparfil som skapas

innan man ger sig på TIM's bas.

Men det jag undrar är om man inte spelar från början utan väljer sparfilen på slutet, hur ska man då veta vilka beslut som har ändrats lite som de säger att de ska göra. Jag menar jag minns fan inte alla mina beslut bara rakt av så där.

Lite irriterade att få reda på från filmen där att de kan ha lagt in mer saker i DLCen men kunde inte eftersom Xboxen har en limit på 2GB för alla DLCs som släpps på den och det suger lite att vi som spelar det på PS3an eller PC måste lida också pågrund av att Xboxen har bajs regler och limits....


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem
Skrivet av Icerock:
Skrivet av Niihdaz:
Skrivet av Intuiz:

För att se det "nya" slutet, måste man spela om ? någon som har mer info om detta..?

De sa i intervjun (, och det har man ju märkt efter att man klarat spelet oxå) att man kan köra från den sparfil som skapas

innan man ger sig på TIM's bas.

Men det jag undrar är om man inte spelar från början utan väljer sparfilen på slutet, hur ska man då veta vilka beslut som har ändrats lite som de säger att de ska göra. Jag menar jag minns fan inte alla mina beslut bara rakt av så där.

Nu fattar jag inte riktigt vad du menar. Om du kör från din sista sparfil så kommer ju ändå att märka i epilogen sen vad dina val har gjort för verkan. Varför detta plötsliga problem/strul?

Medlem
Skrivet av Niihdaz:
Skrivet av Icerock:
Skrivet av Niihdaz:
Skrivet av Intuiz:

För att se det "nya" slutet, måste man spela om ? någon som har mer info om detta..?

De sa i intervjun (, och det har man ju märkt efter att man klarat spelet oxå) att man kan köra från den sparfil som skapas

innan man ger sig på TIM's bas.

Men det jag undrar är om man inte spelar från början utan väljer sparfilen på slutet, hur ska man då veta vilka beslut som har ändrats lite som de säger att de ska göra. Jag menar jag minns fan inte alla mina beslut bara rakt av så där.

Nu fattar jag inte riktigt vad du menar. Om du kör från din sista sparfil så kommer ju ändå att märka i epilogen sen vad dina val har gjort för verkan. Varför detta plötsliga problem/strul?

Jo det hänger jag med, men i filmen så säger de ju att man borde spela om eftersom de har lagt in lite extended saker som man kan bara se om man spelar om. Vilket innebär att de inte bara lagt in slutet grejen.


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

Förhoppningsvis blir det lite mer godis för oss Talimancers


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

FM-guru
F.d. Sisyr

Gav förstås fan i att läsa artikeln och kommentarerna, men undvik gärna spoilers i rubriken/underrubriken. Spelar själv ME3 och allt jag visste (innan denna lilla äckliga underrubrik) var att många spelare ogillade ME3:s slut. Bah.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Gav förstås fan i att läsa artikeln och kommentarerna, men undvik gärna spoilers i rubriken/underrubriken. Spelar själv ME3 och allt jag visste (innan denna lilla äckliga underrubrik) var att många spelare ogillade ME3:s slut. Bah.

De officiella teaser-videos som släpptes spoilade en del med.. men jag undvek alla ME-trådar tills jag hade klarat av det


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Trodde först inte att det skulle vara så dåligt som folk sa på forum. Sen när jag väl fick spela det så, jo, slutet är faktiskt förbannat dåligt.

Medlem

Bra att det inte kostar. Spelar själv ej Mass Effect, men avskyr att se hur EA bedriver total utsugning på även den serien.

Medlem

Gillade slutet väldigt mycket och kan lätt se vad dom ville med det, att dom till slut fick ge vika för en mängd fans utan fantasi är bara tragiskt, hade varit mycket bättre om dom bara stod upp för sitt slut.

Medlem

Jag fann det mest lustigt eftersom man sprängde typ alla Mass Relays oavsett vilket slut man fick, vilket borde betyda att man utrotat typ hela galaxen istället. GG Shephard.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av chopper:
Skrivet av Newklear:

Så otroligt dåligt att dem inte kunde gett oss ett riktigt slut från början...

Väldigt besviken.

Måste bara fråga
Vad är ett riktigt slut i en påhittad historia? Finns det egentligen några normer för det i fantasi spel världen?

Vet inte om du bara försöker märka ord, eller om det är en ärlig fråga, men...

Har man lagt ner hundratals timmar i en serie för att lära känna alla dess karaktärer och historia, så vill man inte ha ett slut, eller en epilog, där ingenting förklaras och bara en massa nya frågor kommer upp.
Hade de sagt att en uppföljare var på väg hade ett sådant slut varit helt okej, nu har dem sagt att detta är den sista delen i historien, då förväntar man sig något sorts avslut.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

12
Skriv svar