Medlem
PSP funderingar

Jag har precis börjat gå i tankarna på att köpa en PSP för att kunna spela lite gamla PS1 klassiker medans man reser och spela dem bra titlar som konsollen har byggt upp under åren. Jag har dock ett par funderingar.

En polare erbjöd sig att sälja sin PSP då han aldrig spelar på den. Det är en av dem första PSPerna som släpptes i japan, och blev importerad för en herrans massa år sedan. Det jag dock undrar är om dem nyare PSP3000 ger en stor skillnad i spelupplevelse. Det ska ju ha bättre prylar i sig men alla spel ska väl kunna spelas utan problem på alla PSPs? Vad är det som PSP3000 är bättre på isåfall?

Sedan så undrar jag om batteritider. Eftersom den är gammal och sliten så sa han att batteritiden var drygt 2-3 timmar spelandes. Kan man öka sådant med att köpa nya batterier eller tex dem nyare modellerna batterisnålare?

Tack på förhand, Vildis.


signatur

Videomupp

Inaktiv

Jag har psp2000 o min speltid ligger runt 5-6 timmar,spelen är detsamma på alla psp bara det att det första psp är stor o tung om man jämför med de andra.

Hur mycket ska du betala för hans psp?
För en tjock psp1000 är värd knappt 600-800 om jag inte är helt fel på det.Skillnaden mellan alla psp är vikten o battritiden o andra småsaker som förbättrad skärm osv.

Ska du köpa en psp så köp inte psp go för den kan inte spela umd spel, det vill säga vanliga spel på disk/cd


signatur

Psn name:Demodemo222

Medlem

PSP go har jag inte tänkt alls, varför betala mer för att låsa sig.

Det var sagt ungefär 1000 kronor tror jag vi sade med spel och dylikt inkluderat . Sen så handlar man ju hellre av polare än främlingar på nätet, men det är batteritider som är det allra intressantaste för mig. Jag får nog testa och se med hans kanske och se hur mycket man får ut av en full laddning.


signatur

Videomupp

1
Skriv svar