Heavy Rain ? Chronicle One: The Taxidermist

inK
Medlem
Heavy Rain ? Chronicle One: The Taxidermist

Tänkte höra ifall någon annan har köpt första delen av Heavy Rain Chronicles. Jag köpte nämligen den delen i torsdags efter att det hade släppts.
Men när jag skulle testa det igår så hittade jag inte det nya i spelet. Det kan vara så enkelt att jag har misslyckats med installationen eller vad som helst. Jag satt på PS-store strax innan läggning nämligen och var inte helt nykter så det är inte omöjligt att jag klantat mig redan där. Men vart i spelet ska jag leta annars? För jag har kollat Extra > Nedladdningsbart material men då blir jag bara skickat till PS-store igen.


signatur

Every trophy counts...

Medlem

Auto debiterade kontokort + Sprit = ingen bra idé.

Kolla storen om du verkligen köpte den. Gjorde du det testa att ladda ner den igen bara.

Har fipplat runt på liknande sätt på fyllan på psn vilket lett både till förvåning dagen efter (har jag köpt det där?.....) och en och annan om tankning.


signatur

“All thinking people are atheists.”

inK
Medlem
Skrivet av Tassel:

Auto debiterade kontokort + Sprit = ingen bra idé.

Kolla storen om du verkligen köpte den. Gjorde du det testa att ladda ner den igen bara.

Har fipplat runt på liknande sätt på fyllan på psn vilket lett både till förvåning dagen efter (har jag köpt det där?.....) och en och annan om tankning.

Köpet var verkligen inte fel, hade köpt det oavsett vilket tillstånd jag varit i.
Jag kollade igen i PS-store och laddade ner det igen för att vara säker på att allt blev rätt. Nedladdning + Installation = Lyckad, ändå får jag inte igång delen.


signatur

Every trophy counts...

Medlem

Har inte köpt den än så jag har tyvärr inga bra tips till dig. Låter lite mysko dock.
Det enda jag kan komma på är om ditt spel inte har samma "region" som det kapitel du köpt.
Har du importerat Heavy Rain?


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

En polare till mig köpte det, och han sa att man går in i extras och sedan downloaded content eller något liknande. Finns det inte där?


signatur

Videomupp

inK
Medlem
Skrivet av WildThing:

En polare till mig köpte det, och han sa att man går in i extras och sedan downloaded content eller något liknande. Finns det inte där?

Jo, det ligger där.
Men när jag trycker på det där kommer jag bara tillbaka till shopen, konstigt nog. :\


signatur

Every trophy counts...

inK
Medlem
Skrivet av Tassel:

Har inte köpt den än så jag har tyvärr inga bra tips till dig. Låter lite mysko dock.
Det enda jag kan komma på är om ditt spel inte har samma "region" som det kapitel du köpt.
Har du importerat Heavy Rain?

Nix, Sverige-köpt.


signatur

Every trophy counts...

Medlem
Skrivet av inK:

Nix, Sverige-köpt.

Hmm. Följe fråga då. Köpt i Sverige via postorder/webshop?
Vill inte peka ut någon specifik webshop. Men ibland kan dom ha importerat själva och sen säljer dom som "Svenska" spel.
Har själv råkat ut för det, och upptäckte inte det förens jag skulle dra ner en dlc som inte funkade. Mitt spel var Hong Kong importerat. Trots det hade det Svenska som valbart språk osv.


signatur

“All thinking people are atheists.”

inK
Medlem
Skrivet av Tassel:
Skrivet av inK:

Nix, Sverige-köpt.

Hmm. Följe fråga då. Köpt i Sverige via postorder/webshop?
Vill inte peka ut någon specifik webshop. Men ibland kan dom ha importerat själva och sen säljer dom som "Svenska" spel.
Har själv råkat ut för det, och upptäckte inte det förens jag skulle dra ner en dlc som inte funkade. Mitt spel var Hong Kong importerat. Trots det hade det Svenska som valbart språk osv.

Det är från CDON så det tror jag verkligen inte.


signatur

Every trophy counts...

Medlem

Tror inte jag heller.

Men vad skumt att du inte får igång det. Får väl ta och köpa det jag med bara för att testa.


signatur

“All thinking people are atheists.”

inK
Medlem

Mjo, för min del var 35 kr inte mycket att bråka om. Det var ett självklart val.
Måste väl dock erkänna att jag inte lagt ner allt för mycket tid på att försöka lösa problemet då ett visst annat spel tar upp 97% av speltiden.
Ska givetvis kika vidare på det, börjar bli sugen nu.

Finns det något sätt för mig att avinstallera det och börja om igen? Jag kan ju ändå ladda ner det fler gånger gratis nu när jag redan har betalat för det.


signatur

Every trophy counts...

Medlem
Skrivet av inK:
Skrivet av Tassel:

Har inte köpt den än så jag har tyvärr inga bra tips till dig. Låter lite mysko dock.
Det enda jag kan komma på är om ditt spel inte har samma "region" som det kapitel du köpt.
Har du importerat Heavy Rain?

Nix, Sverige-köpt.

Och DLC:n var köpt från europeiska PS Store?

inK
Medlem
Skrivet av IronCouncil:
Skrivet av inK:
Skrivet av Tassel:

Har inte köpt den än så jag har tyvärr inga bra tips till dig. Låter lite mysko dock.
Det enda jag kan komma på är om ditt spel inte har samma "region" som det kapitel du köpt.
Har du importerat Heavy Rain?

Nix, Sverige-köpt.

Och DLC:n var köpt från europeiska PS Store?

Yes, sir!


signatur

Every trophy counts...

Medlem

Sitter framför psn just nu och blir lite konfunderad. Mitt Heavy Rain som jag bytte till mig hos Game (nytt, ej beggat) har produktkod: BCES-00458.
Addonet på psn kräver att spelet har produktkod: BCES-00802.

Kan det vara så att du också har en annan "version" av spelet som jag?

Edit:
Tack för det Game!
Gick in på EU (Englands) psn och Addonet till Heavy Rain där kräver att spelet har kod: BCES-00458.
Så alltså har Game sålt ett halv importspel till mig.
Då jag sitter med ett Mastercard så kan jag inte lägga till det på deras psn.
Tror nog jag ska ringa Game och ta ett snack......
...eller byta till ett Visa kort.

Edit 2:
Snackade med Game nu och det var bara att komma in och byta skiva. Nordisk Film skickade ut den Engelska versionen tills vissa butiker vid release. Så än en gång gör Nordisk Film ett klavertramp, och ingen blev förvånad.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av Tassel:

Sitter framför psn just nu och blir lite konfunderad. Mitt Heavy Rain som jag bytte till mig hos Game (nytt, ej beggat) har produktkod: BCES-00458.
Addonet på psn kräver att spelet har produktkod: BCES-00802.

Kan det vara så att du också har en annan "version" av spelet som jag?

Edit:
Tack för det Game!
Gick in på EU (Englands) psn och Addonet till Heavy Rain där kräver att spelet har kod: BCES-00458.
Så alltså har Game sålt ett halv importspel till mig.
Då jag sitter med ett Mastercard så kan jag inte lägga till det på deras psn.
Tror nog jag ska ringa Game och ta ett snack......
...eller byta till ett Visa kort.

Edit 2:
Snackade med Game nu och det var bara att komma in och byta skiva. Nordisk Film skickade ut den Engelska versionen tills vissa butiker vid release. Så än en gång gör Nordisk Film ett klavertramp, och ingen blev förvånad.

Ok, tack, bra att veta. Måste kolla det där innan jag laddar ner DLC:n.

inK
Medlem
Skrivet av Tassel:

Sitter framför psn just nu och blir lite konfunderad. Mitt Heavy Rain som jag bytte till mig hos Game (nytt, ej beggat) har produktkod: BCES-00458.
Addonet på psn kräver att spelet har produktkod: BCES-00802.

Kan det vara så att du också har en annan "version" av spelet som jag?

Edit:
Tack för det Game!
Gick in på EU (Englands) psn och Addonet till Heavy Rain där kräver att spelet har kod: BCES-00458.
Så alltså har Game sålt ett halv importspel till mig.
Då jag sitter med ett Mastercard så kan jag inte lägga till det på deras psn.
Tror nog jag ska ringa Game och ta ett snack......
...eller byta till ett Visa kort.

Edit 2:
Snackade med Game nu och det var bara att komma in och byta skiva. Nordisk Film skickade ut den Engelska versionen tills vissa butiker vid release. Så än en gång gör Nordisk Film ett klavertramp, och ingen blev förvånad.

BCES-00458 här också. Tack för hjälpen, får gå samma väg som dig och skicka iväg ett mail till CDON.


signatur

Every trophy counts...

Medlem

Hur är DLC'n annars då? Har någon spelat igenom allt och kan ge lite synpunkter?

inK
Medlem
Skrivet av Spectral:

Hur är DLC'n annars då? Har någon spelat igenom allt och kan ge lite synpunkter?

....utan att spoila. Om jag får tillägga.


signatur

Every trophy counts...

Medlem
Skrivet av inK:
Skrivet av Spectral:

Hur är DLC'n annars då? Har någon spelat igenom allt och kan ge lite synpunkter?

....utan att spoila. Om jag får tillägga.

Ja, självklart

Men nu verkar det inte som att folk var så pigga här, eller så kanske ingen spelat det än. I vilket fall så hittade jag en kort recension: http://www.ps3bloggen.se/forum/ps3-spel/recension-heavy-rain-...

Medlem

Jag har BCES-00797 på min skiva. De är köpt på spelbutiken.com. Vart fasen hör den koden hemma i världen? Står ju att de är PAL på fodralet.

Medlem
Skrivet av Mahone:

Jag har BCES-00797 på min skiva. De är köpt på spelbutiken.com. Vart fasen hör den koden hemma i världen? Står ju att de är PAL på fodralet.

Kan vara en Australiensk version. Letade runt lite och just 797 versionen verkar dyka upp lite varstans runt om i Europa. Samt att folk med den versionen inte kan ta ner sin version av Taxidermist, om dom nu inte har konto eller bor i Au.
Är dock inte helt säker på detta, verkar vara ett myller av dessa landskoder på just Heavy Rain.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Hmm, aja ja får ta och skapa ett australienskt konto senare och testa. Fattar inte varför dom ska hålla på och trama sig med dessa koder och regioner.

Medlem

Dum som jag var så köpte jag dlc'n inna jag kollade min regions-kod... Trodde dock inte det spelade nån roll. Jävligt löjligt egentligen. Olyckligtvis köpte jag mitt heavy rain på Tradera. Och visar sig vara nån UK-version... Några tips hur man kan fixa det utan att behöva krångla med UK-konton osv?

inK
Medlem

Många med samma problem, tycker det här var väldigt tråkigt och dåligt.


signatur

Every trophy counts...

1
Skriv svar