PS1 spel på PS3

Medlem
PS1 spel på PS3

Hej.

Har nu hittat Resident Evil 1,2 och 3 till salu som jag har sökt efter, dessa PS1 spel skall ju gå att spela på PS3 men jag är lite orolig för hur bilden blir när man spelar på en HD tv...

Nån som har lirat PS1 spel på sin PS3 och kan ge info om detta?


signatur

Min negativa KDR är din positiva KDR!

Inaktiv

Tycker bilden är klockren.
Fullskärm, sen finns det ett alternativ som heter "PS Smoothing" som gör bilden mindre pixlig. "PS Upscaler" finns också men har inte testat det än. Har lite bilder från mina PS1 spel i bildalbumet, ingen höjdarkvalité på kameran men bättre än inget alls.

Medlem

Tack skall du, bilden såg ju helt ok ut så jag kan väll lugnt beställa Resident Evil!

Hur är det annars med regionerna? PS3 är ju regions fri så då borde det ju inte heller vara nån skillnad på vilken region PS1 spelen är!?


signatur

Min negativa KDR är din positiva KDR!

Medlem

Har för mig att du måste ha PAL spel om du ska lira psx på din ps3. Eftersom dom spelen är regions skyddade.

Mitt Xenogears funkar iaf inte på min ps3. Har inte fler psx import spel kvar att testa med, tyvärr.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Jat har oxå fått för mig att det måste vara PAL spel men jag kollade på begagnade spel på Amazon.uk och det är mycket svårt att få reda på vilken version det är så jag måste väll beställa från nått ställe som är lite dyrare men garanterat är PAl iaf. som t.ex www.spelfyndet.se


signatur

Min negativa KDR är din positiva KDR!

Inaktiv

Tradera är ett bra ställe att hitta billiga PS1 spel.
Köpte Loaded för 1kr. (Nyskick)

Inaktiv
Skrivet av Tassel:

Har för mig att du måste ha PAL spel om du ska lira psx på din ps3. Eftersom dom spelen är regions skyddade.

Stämmer alldeles utmärkt.


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Medlem

Köpte Colin Mcrae Rally idag till PS1 på Loppis för 5€ för att jag ville testa, det funkade bra men fy fan vad spelen var fula förr!

Spelglädjen var dock den samma som när man satt och drack bärs och spelade som fjorttis!


signatur

Min negativa KDR är din positiva KDR!

Medlem

Varför köper du inte spelen från PS Store? 1:a och 2:a finns nu iaf..går utmärkt att spela även om du köper från amerikanska PS Store.

Medlem

Gillar inte tanken med att köpa spelen på ett US konto och betala med Visa...
Men skall göra om jag inte hittar de spel jag söker till passligt pris i fysisk form!


signatur

Min negativa KDR är din positiva KDR!

1
Skriv svar