Hur tänkte Nintendo här - Wii dyraste konsolen

Medlem
Hur tänkte Nintendo här - Wii dyraste konsolen

Har funderat på att köpa et Wii, letat annonser nu när det varit stängt ett tag men åkte till media Marit för o shoppa loss.

Konsol - 2300;-
Extra viftsaker - 800 plus en motionplus till, vettifan på den men 300;-?
Classic kontroller 2x - 600;-

4000;-

sen spel, det är ju optional såklart men säg att man vill köpa ett spel iaf, jag perosnöigen köper ett par, 500;-

VC spel kanske man är sugen på? Ska ju dock inte räknas in direkt men som sagt, kostar en slant.

Så för att komma igång med att spela Wii blir det dyrare än att köpa en ps3 eller 360, och jag blev förbannad, vafan, man får ju överlägset minst dör pengarna tyvärr.

Så sår är frågan, är inte detta riktigt absurt? Eller tänker jag helt del här?

Medlem

Vill poängtera att det inte är kostnaden i sig som upprör mig, utan at det inte känns som att man får valuta för pengarna / att inte flera saker ingår eller att det finns vettiga bundlingar.

Medlem

så länge det säljer så skiter de nog i vad de tar för bråten


signatur

R.I.P The_maxx

MFC
Medlem

Intressant i sammanhanget är att Wii låg rätt länge på 2000:- men sedan råkade dollarn gå upp till 9.. men sedan dess har dollarn gått ner till nivåer som vi inte sett på länge.. men priset har bara "halverats" från den stora höjningen.

Detta är och förblir en kassako för återförsäljarna.

Lite som bensinen.. när det går upp så höjer man, när det sjunker måste de "tömma sina lager" först.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Inaktiv
Citat:

Har funderat på att köpa et Wii, letat annonser nu när det varit stängt ett tag men åkte till media Marit för o shoppa loss.

Konsol - 2300;-
Extra viftsaker - 800 plus en motionplus till, vettifan på den men 300;-?
Classic kontroller 2x - 600;-

4000;-

sen spel, det är ju optional såklart men säg att man vill köpa ett spel iaf, jag perosnöigen köper ett par, 500;-

VC spel kanske man är sugen på? Ska ju dock inte räknas in direkt men som sagt, kostar en slant.

Så för att komma igång med att spela Wii blir det dyrare än att köpa en ps3 eller 360, och jag blev förbannad, vafan, man får ju överlägset minst dör pengarna tyvärr.

Så sår är frågan, är inte detta riktigt absurt? Eller tänker jag helt del här?

Min kompis testade det i någon vecka och sålde det direkt! Jag håller med honom att det är Wii är riktigt misslyckat!


signatur

<-- Ännu ett inlägg från 0722008659 -->

Medlem

Sedan ska vi inte glömma att dem bästa spelen, dvs nintendos egna, kostar 500 kronor styck och har gjort så sedan releasen.

Jag köpte mitt Wii begagnat, 2 kontroller med tillhörande nunchucks, 4 spel (Mario Kart wii, Smash bros brawl, Twilight princess och Umbrella chronicles) och några GC spel + 2 kontroller för 3000 kronor. Personligen så tror jag att man tjänar mycket på att jaga begagnade erbjudanden, men man ska ju våga ta risken att köpa en konsoll begagnat också. Jag hade tur antar jag.


signatur

Videomupp

Medlem

Precis WT, iofs kostar väl samtliga konsolspel idag minst 5-600 kronor, så man sparar ju i vissa fall någon hundring Per titel men vad gör det när det är så pass få man vill ha.

Aja, vet inte riktigt vart jag vill komma med tråden, blen förvånad att man måste lägga ut så mycket stålar för så lite rent spelmässigt.

Ta Krysslådan som exempel. Två kontroller, maskin och minst fyra svinbra spel plus de bundlade, köper man utan hdd får man ju sex nya valfria lir. Skadat må jag säga.

Inaktiv

Du måste jämföra med kvaliten när du snackar om XFAG shit60. Allt är ihop snickarat av apor. Fläkten är arsle, dvd läsaren är arsle, de flesta exklusiva spel är arsle.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Inaktiv
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Du måste jämföra med kvaliten när du snackar om XFAG shit60. Allt är ihop snickarat av apor. Fläkten är arsle, dvd läsaren är arsle, de flesta exklusiva spel är arsle.

Aha! Så det är därför den går sönder hela tiden.

Inaktiv

Jag tycker att man får väldigt mycket för pengarna:

-Du kan spela alla Game Cube spel som nu säljs billigt. Plus att handkontroller och diverse andra tillbehör fungerar till den. Så att köpa dyra Classic kontroller är tämligen onödigt...

-Virtual Console - För 50 till 100 spänn får du tillgång till några av de bästa spelen som någonsin har gjorts.

-Inga (jävla) DLC-paket. Köper du ett spel är det klart. Hade Metroid Prime Trilogy kommit till 360n hade det kostat 699Kr +200 +200 (för del 2 och 3). Super Smash Bros. Brawl hade kostat runt 5000... Känns aldrig som att Microsoft eller Sony någonsin bjuder på något i ett spel.

Medlem

sen så kommer du nog enbart spela wii sports (är det fortfarande gratis?) och nåt mario spel. Det vill nog till att va jäkligt bra och under hållande om det ska kosta 4000.

Medlem

Nu var inte detta meningen att bli någon snoppmätartävling mellan konsoler.

Är allt innehåll som kommer i efterhand gratis till Wii?

Att dra upp hur man kan använda Gamecube kontroller till sitt Wii är j helt idiotiskt med, det förutsätter att man har ett Gamecube annars måste man ju skaffa sådana istället?

Att det finns VC spel är kanon, känns som en utav få anledningar till att skaffa ett Wii, men att det skulle motivera utgångspriset är ren bs.

Varför basha på Xbox? Använder argument som att de går sönder osv, det var väl mins ett eller ett par år sedan och det har ju åtgärdats. Säger inte att det är bra, men det finns lågt fler användare som inte haft problem än som haft och ingen har ju faktiskt blivit nekad en ny konsol.

Gällande exklusiva spel, ME, Halo, Forza, GoW osv är knappast dåliga, samtidigt som att det faktiskt går att spela icke exklusiva spel med Vilke Wii är tämligen uselt på, är ju helt andra spel i princip, men som sagt, detta är ingen bashing tråd, och fakta kvarstår att för att få ut valuta för stålarna så känns de som att man får bida sin tid på begmarknaden.

Medlem

Sen är det fel att beskylla ms och Sony för att företagen tar betalt för DLC........ Rätta mig om jag har fel, dessutom är det ett kass argument, vem vill arbeta gratis?

Inaktiv
Skrivet av xhosa - A True Legend:

Sen är det fel att beskylla ms och Sony för att företagen tar betalt för DLC........ Rätta mig om jag har fel, dessutom är det ett kass argument, vem vill arbeta gratis?

Ja man skall helt klart ta betalt för DLC, ingen snack om saken. Men det känns som att många spel som utvecklas till MS och Sonys konsoler är väldigt snåla på "bonus/extra" material som följer med. Istället för att lägga ned lite extra möda och generositet på sin skapelse ger de ut en DLC som kostar pengar.

Jag tycker att det känns som att Nintendo är betydligt generösare på den biten. Där av mina påhittade priser på MP:Trilogy och SSB.Brawl...
Brawl kanske var lite överdrivet i pris. Men jag kan slå vad om att man hade behövt punga ut 50-100 spänn på xbox marketplace per hemlig karaktär och bana.

Skrivet av xhosa - A True Legend:

Är allt innehåll som kommer i efterhand gratis till Wii?

De har tänkt ett steg längre, det är med från början

Skrivet av xhosa - A True Legend:

Att dra upp hur man kan använda Gamecube kontroller till sitt Wii är j helt idiotiskt med, det förutsätter att man har ett Gamecube annars måste man ju skaffa sådana istället?

Haha ja kankse lite, var mer menat som ett tips. Ny-priset är bara hälften av Wii classic kontrollerna.

Skrivet av xhosa - A True Legend:

Att det finns VC spel är kanon, känns som en utav få anledningar till att skaffa ett Wii, men att det skulle motivera utgångspriset är ren bs.

Om det finns tillgång till bra spel blir väl priset mer värt?

Efter lite snabba prisjaganden tycks Wii kosta ungefär lika mycket som 360. Och då skulle jag även vilja ta mig friheten att påstå att man nu mer eller mindre måste ha 360 med fet hårddisk(Massa DLC!) och då är faktiskt Wiin billigare(Vit).
Däremot kan jag hålla med om att kontroller och andra vift prylar är hutlöst dyra till Wii. Så det är bäst att inte ha för många kompisar, såtillvida de inte köper kontrollerna själva.

Medlem

Gällande DLC så tycker jag du ser på det på helt fel sätt. Visst får du allt på skivan, men det betyder inte att dem tvingats skära bort saker från spelet ändå, Nintendo pushar garanterat sina speltillverkare lika hårt som Sonys och microsoft gör, vilket gör att man ibland får ta bort material eller inte hinner skapa så mycket som dem vill.

Enda grejen med Wii är att du aldrig kommer få se det materialet i någon form. Ta Fallout 3 som exempel, med fem stycken separata delar som förlänger spelet ganska mycket för sin krona. För en average player så räcker FO3 ganska länge, men för den som älskar spelet så kan han lägga ut lite extra kronor för att förlänga ett redan långt spel. Jag tror knappast att Nintendo hade låtit sina tillverkare utveckla ett klart spel ett år till bara så att allt material kommer samtidigt. Istället så får nu den som inte kan få nog av FO3 mer material för sin krona, och har valet att läsa recensioner om DLCt för att veta om det är värt att införskaffa eller inte. Dessutom så finns det saker såsom ett för långt spel, jag har sannerligen upplevt ibland att ett spel kan lida av att vara för långt och att man tröttnar innan äventyret är slut, och så ska det inte vara.

Och om det är några som kan ta betalt för saker och komma undan med det så är det Nintendo Räkna inte med att bara för att det inte finns möjligheten att ladda ner DLC så hade dem inte tagit bra betalt ändå om valet hade funnits. Är det något Nintendo har lärt oss med deras handkontroller som kostar skjortan i full mundering, alla nyutgivningar av guldkossan DS och att dem aldrig sänker priser på sina faktiskt säljande spel trots att dem varit ute sedan release så är det att dem allt tar bra betalt för sina varor, och gärna vill att du ska göra det igen och igen och igen. Tro inte att Nintendo är generösa och ger bort saker, dem vill ha pengar lika mycket som dem andra.

Sen ska vi inte säga att DLC på dem andra konsollerna hanteras så satans bra i alla lägen, men med FO3 och GTA4 så har man satt en viss standard i pris och längd för nedladdningsbart material som gynnar kunden.


signatur

Videomupp

Medlem

Tack WT för att du skrev det jag tänkte men inte orkade pga. Jävla iPhone. Att beskylla tex. MS för att vara snikna eller liknande när det gäller tex. Balad of Gay Tony är rent ut sagt larvigt. Det är ändå ganska mycket material som kom till.

Var o kollade lite Wii saker idag igen men fan, skiter it, 750;- för tredjepartsviftsaker och 800 för original är ju förjävligt och som jag sade, 300;- Per styck för motionplus, alltså, vilka är det som kommer på saker i efterhand?

Inaktiv
Skrivet av WildThing:

Gällande DLC så ...

Tvingas skära bort material, nej jag tror en del gladeligen gör det bara för att tjäna en extra slant.
Resident Evil 5 med sitt Versus-paket gör mig fly förbannad. Att efter ha nött det spelet till förbannelse och klarat allt så visar det sig att du faktiskt inte har klarat allt ändå. "Varför inte?" frågar man sig "Oj ett spel med mer AP än 1000?"
Utan att du ens har laddat ned DLC så räknas dess poäng med. Detta är ett otroligt fult exempel på hur utvecklare tvingar dig att köpa ett DLC.
Har ni hört om Heavy Rain - Special Edition? Hur kan de ens komma på tanken? Jo för att spelare har börjat gå med på vad som hellst och låter sig grund luras.

Dock Herr Legend har jag aldrig sagt att all DLC är lurendrejeri. GTA som ni båda nämner (Vilding o Legenden) är ju faktiskt ett strålande exempel på hur DLC faktiskt kan vara en tillgång för spelaren. Även Elder Scrolls IVs Shivering Island är ett guldkorn.
Mot Fallout 3 är jag däremot kluven. Med det avsnoppade slutet i åtanke dvs. att du inte får fortsätta spela efter sista uppdraget. Känns det som att de tvingar spelarna att köpa minst ett DLC.

Medlem

Det finns självklart bra och dåliga på DLC, så är det alltid. Att sålla ut ett par få titlar för att visa på the evilness tycker jag dock är fel, likadant med att ta ut ett par sk. guldkorn för att rättfärdiga DLC, dock är DLC överlag något bra och positivt och i den här frågan får vi nog hålla oss till generella slutsatser.

Eller kan man säga att Fifa 10 till Wii borde kosta 50-60% mot vad X360 versionen gör pga att det är ett högst mediokert och värdelöst spel?

Medlem

Hellre ser jag DLC av blandad kvalitet än ingen DLC alls.
Det är helt klart en saknad funktion på Wii't.

Sen är verkligen inte Motion Plus ett måste. Jag har det inte, och lider verkligen inte.

Medlem

Trodde M+ var ett krav för tex Wii sports resort?

Vad fyller det för funktion, är det inte så att man begränsar sig rättmycket om man inte har det?

Vill även poängtera att jag inte alls är någon fanboy som är ute efter att basha Wii, anledningen till att jag använder tex. 360 som ett exempel är att jag haft flera sådana konsoler, men
även tre PS3or.

Jag är dock sugen på ett Wii dels pga. VC samt senaste Mario, och kanske kanske andra spel, men det är som sagt tunnt med lir.

Medlem

Jo visst är det så, men nu äger jag ej Sports resort.
Utöver det är det enligt Wikipedia endast Red Steel 2,Grand Slam Tennis, Virtua Tennis 2009, Tiger Woods PGA Tour 10, SpongeBob's Truth or Square som nyttjar Motion plus ännu.
Jag personligen blir inte allt för lockad.

Har dock provat på Sport resort med M+ hos mina föräldrar och det är helt klart underhållande, i mindre portioner.

Bemödar man sig bara att söka efter titlar så finns det en hel del guldkorn som väntar, trots att alla gärna bashar spelutbudet.

Om nu M+ är viktigt så bundlas det och Sports resort med den svart konsolen om jag inte är helt ute och cyklar.

Medlem

Jag vet inte vad skillnaden är på M+ och det andra, mera känsligt?

Jag ser framför mig att logga på live och riva loss lite GoW2 DM ellerköra lite snabba forza race, känns som att jag skulle monsterhettsa igenom tex. Mario och sen... Jaha. Jag har inte ens spelat Wii någon gång o känner ingen som har ett heller för den delen.

Så - Ja jag vet inte, får helt enkelt skaffa alltigenom igen.

Inaktiv
Skrivet av xhosa - A True Legend:

Varför basha på Xbox? Använder argument som att de går sönder osv, det var väl mins ett eller ett par år sedan och det har ju åtgärdats. Säger inte att det är bra, men det finns långt fler användare som inte haft problem än som haft och ingen har ju faktiskt blivit nekad en ny konsol.

FAIL! Det är ungefär samma sak som att säga att Wii kan flyga. För båda är osanningar

Citat:

Gällande exklusiva spel, ME, Halo, Forza, GoW osv är knappast dåliga, samtidigt som att det faktiskt går att spela icke exklusiva spel med

Om vi skulle ta och stryka det som är exkluivst skulle det se ut så här: ME, Halo, Forza, GoW. Och alla vet att Mario kart är roligare än Forza 7 dagar i veckan

Skrivet av xhosa - A True Legend:

Sen är det fel att beskylla ms och Sony för att företagen tar betalt för DLC........ Rätta mig om jag har fel, dessutom är det ett kass argument, vem vill arbeta gratis?

Det är skillnad på att vara gratis och rimlig. Tex EA vill att du bara får installera spore 1 gång. Varför skulle de jobba gratis

Skrivet av xhosa - A True Legend:

Tack WT för att du skrev det jag tänkte men inte orkade pga. Jävla iPhone. Att beskylla tex. MS för att vara snikna eller liknande när det gäller tex. Balad of Gay Tony är rent ut sagt larvigt. Det är ändå ganska mycket material som kom till.

DLC till GTA är lockpriser. Det är ungefär som att säga att Valve ger väldigt mycket för pengarna när TF2 är gratis på visa demo helger.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Håller med om att Wii'n är den dyraste maskinen. Köpte själv en, efter julhelgen. Var helt enkelt så sugen på Zelda och SM Galaxy bl.a.

Men priserna på dessa spel var ju inte att leka med. gick på över 1000 spänn för dessa 2 spel. Inte direkt så Sony och Microsoft tar såna summor för 2-3 år gamla spel.

Själv är jag inte så intresserad av en massa dosor, M+ och liknande. Så slipper iaf dessa summor. Men man kanske vill ha en extra uppsätning med wii mote och nunchuck. Då snackar vi en 1000 lapp till.

M+ köper jag den dagen det kommer något vettigt spel som behöver den.

Fast däremot vill jag tilläga att jag är toknöjd med spelen. Älskade verkligen Galaxy, tokkörde det tills jag fick 120 stjärnor. Nu lirar jag Zelda och det är grymt också.

Medlem

Finns tyvärr bara ett lir som är bra till wii, och det är såklart Zelda:TP. Vettetusan vad som hänt men Nintendo? dom har ju bara kommit ut med en massa jävla skit spel på senare tid.

Om det inte hade varit för VC som ger mig chansen att lira alla schysta NES och SNES lir som jag inte redan äger så hade mitt Wii flugit ut genom fönstret för längesen.


signatur

- Nån vaken? Dygnet runt? Naew

Medlem

Jag har ägt alla tre konsoller. Enbart Wii som jag tyckt varit värt pengarna, och den enda jag har kvar. Nintendo vet vad som är roligt att spela.

Och priset är inte så farligt högt. En PS3 med extra handkontroll kostar 4000kr. Och då har du inte ens ett wii sports-motsvarande spel med.

Medlem

Det är flera tillbehör som du glömt Xhosa, Wii + som ger bättre precision i spel kostar cirka 200 ?
Och har man flera Wii handkontroller så får man skaffa flera Wii + tillbehör till varje Wiimote kontroll,

sen finns det ju en massa krafs som plastrattar, golfklubbor med mera som bara är plast och som man trycker in sin handkontroll i,

plastrattar, golfklubbor medmera ger en saftig ytterligare prisökning.

Har själv ett Wii och har rätt så kul med det,
det enda extra man köpt till Wii är den där Wii + mojängen, för den ger verkligen bättre precision.

Procejt Nathal och ps3s rörelse grejer kommer ju inte än på ett bra tag, så då är wii enda alternativet om man vill spela på ett ovanligt och rätt så kul sätt.

Ska bli intressant att se hur många som överger Wii när ps3 och Xbox 360 kan göra samma sak med snygg grafik.

Det kommer nog bli som vanligt, Nintendo kommer överleva tack vare Mario och Zelda.

Inaktiv

Var nära att beställa ett Wii genom OnOff hemsida igår,men avbröt fort när frakten gick på 600 kr:(
Hela kalaset skulle landat på 5800 kr ca,och om man köper den i butik ca.5500 kr.

Då hade jag,förutom Wii,beställt 3 extra handkontroller och 3 extra nunchakus.Även Motion Plus till alla kontrollerna hade jag med.

Gör MP stor skillnad i spelandet?

Vad upplever ni som positivt resp. negativt med Wii?

Kommer att handla konsolen i butiken istället:|

Medlem

Motionplus stöds bara av ett fåtal spel. Är dessa titlar inget du planerar på att spela 24/7 så skulle jag låta bli M+ tills vidare.

Inaktiv

jo iofs,men det kan vara bra att ha,men vet ju aldrig vad Nintendo har i rockärmen:|kommer snart antagligen skaffa Resort med.

Nä,det blir till att handla i butiken istället.synd,för det var ju grymt smidigt att beställa på nätet.

Någon som vet vart det höga fraktpriset kommer ifrån?

En kompis beställde häromdagen en 42" lcd-tv,och betalade då som jämförelse 300 kr i frakt:down:

12
Skriv svar