Silent Hill Shattered memories

Medlem
Silent Hill Shattered memories

Har inte haft någon som helst koll på Silent Hill serien på sistone då det verkar som om serien gått downhill sedan tvåan, en titel jag komplett älskade då jag lirade det på min PS2:a. Därför ignorerade jag Shattered Memories då en PS2, PSP och Wii titel inte intresserade mig alls, trots att jag har en relativt oanvänd Wii.

Men igår så släppte Gametrailers sin recension, och goddammit vad bra det såg ut! Tänkte att jag blir tvungen att tipsa om spelet, då många säkerligen ignorerat det av samma orsaker som mig. Ser ut som om det äntligen kommer komma ett bra skräckspel till Wii!

http://www.gametrailers.com/video/review-silent-hill/59790

Vid februari så blir det nog ett köp, då spelet släpps i Sverige.


signatur

Videomupp

Medlem

Har faktiskt haft ett öga på detta ett tag.
Ser riktigt lovande ut.

Inaktiv

Haha, jo Down Hill 3 och 4 var verkligen inget att hänga i granen men nya Silent Hill var "droppen" för att jag skulle köpa ett Wii.

Tycker det verkar väldigt intressant att man inte kan slåss och hela psykanalys grejen.

Medlem

Precis, det senaste Silent Hill som släpptes verkade ha som köpknep att "man kan slåss på helt nya sätt!".

Men det är ju inte det som Silent Hill ska handla om, att fly låter mycket mer skrämmande imo, bara det inte blir frustrerande.


signatur

Videomupp

Inaktiv

Om man tänker teoretiskt borde det bli mer skrämmande.
Ta till exempel järnröret, efter en del vevande och när man väl hade vanan inne skänkte det en hel del trygghet. Utan den har man inte längre en enda trygg punkt i spelet att förlita sig på, bara hopplöshet.

Vi får hålla tummarna stenhårt på att det blir bra.

Medlem

Ser schysst ut.

1
Skriv svar