Blizzard: "Levelbegränsningen var oavsiktlig"

Robot
Blizzard: "Levelbegränsningen var oavsiktlig"

Igår rapporterade vi om att köpare av den digitala versionen av Diablo 3 måste spela med Starter Edition i upp till tre dagar. Nu menar Blizzard att det var en oavsiktlig konsekvens av andra säkerhetsåtgärder.

#blizzard, #diablo-iii, #world-of-warcraft


Medlem
Blizzard: "Levelbegränsningen var oavsiktlig"

Jag förstår att de bara försöker fixa till problem men jag tycker att det är lite lustigt att de börjar med tvära kast nu. Det här är något de borde ha planerat mot för längesedan då de måste ha vetat från erfarenhet från WoW och D2 att det skulle bli så här. Nåja, får väl se hur det artar sig. De har väl ändå redan sålt alla kopior de behöver sälja för längesedan.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av Parzec:

Jag förstår att de bara försöker fixa till problem men jag tycker att det är lite lustigt att de börjar med tvära kast nu. Det här är något de borde ha planerat mot för längesedan då de måste ha vetat från erfarenhet från WoW och D2 att det skulle bli så här. Nåja, får väl se hur det artar sig. De har väl ändå redan sålt alla kopior de behöver sälja för längesedan.

Näh, de lär sig aldrig... har det inte varit samma sak varje gång ny expansion släppts till wow? Rätt ironiskt tanke på hur länge de har haft på sig att utveckla spelet... de verkar inte ha "worst case scenario" i sina tankar utan tänker win-win oavsett...

Medlem

Ja se vad som händer när herr girighet (Activision) vill smaka på kakan också.

Medlem
Skrivet av RozZy:

Ja se vad som händer när herr girighet (Activision) vill smaka på kakan också.

Är väl bra att folk inte kan farma guld eller syssla med kreditkorsbedrägerier?

Medlem

Kört upp en barb till 60 och skramlat AH gear till att någorlunda klara act1 inferno (pre patch) så känner att jag kan pensionera mig tills blizzard får ur knytnävarna ur arslet å gör nåt kul av detta!


signatur

Chooch it

Medlem

Läs detta;

http://eu.battle.net/d3/en/forum/topic/4784169050

intressant, visst konspirations teorier men det stämmer faktiskt en hel del.... sen jag har farmar act 3 och 4 på inferno får jag 99% skit drops.... lvl 55 items och skit -.-' wei..

Medlem
Medlem

Tja, fler och fler börjar inse att D3 tyvärr var en flopp. inb4 downrate.

Medlem

Raefzm88: Tyvärr har du rätt. Det skär i hjärtat.


signatur

A punch like that is worth two in the bush

Medlem
Skrivet av Intuiz:

Läs detta;

http://eu.battle.net/d3/en/forum/topic/4784169050

intressant, visst konspirations teorier men det stämmer faktiskt en hel del.... sen jag har farmar act 3 och 4 på inferno får jag 99% skit drops.... lvl 55 items och skit -.-' wei..

Va riktigt intressant läsning.


signatur

AMD Phenom II 965BE, Corsair 8GB 1333mhz DDR3, Asus GeForce GTX280 OC,
Corsair 1000W Power Supply, Asus Crosshair IV Formula Motherboard.

Medlem

Bara jag som har slutat spelat detta? Lvl 60 med DH tråkigt som fan nu när man är 60 bara skit drops för lvl 50-55 skit gear. Om man får rare item så är det samma rare item som man har plockat upp ca 1000 gånger med samma specs nästan. Dem bör höja dropraten på legendary/set items.

Medlem
Skrivet av raefzm88:

Tja, fler och fler börjar inse att D3 tyvärr var en flopp. inb4 downrate.

Jag hade kul i 100 timmar, tröttnat efter suttit fast i act 1, dog 3ggr innan första checkpointen på act 2 på min barbar.
Men jag sitter inte och grinar, tycker jag fick valuta för pengarna.

Medlem
Skrivet av GurkaN021:

Bara jag som har slutat spelat detta? Lvl 60 med DH tråkigt som fan nu när man är 60 bara skit drops för lvl 50-55 skit gear. Om man får rare item så är det samma rare item som man har plockat upp ca 1000 gånger med samma specs nästan. Dem bör höja dropraten på legendary/set items.

Det ska dom ju som tur väl göra med 1.1 patchen samt lägga till en drös legendarys och förbättra dom som finns! Legendarys med random stats är helt korkat, kan förstå att man kan få en 2 random properties typ som kan förbättra item men ett 2hands svärd borde t.ex. ha str och vit och inte str och random stat (int är bra för barbs t.ex.). Jag menar har den 5 fasta properties som kan variera i värde och sedan 2 random typ så hade det varit perfekt men nu har blizzard totalförstört legendarys.

Medlem
Skrivet av brinkstar:
Skrivet av GurkaN021:

Bara jag som har slutat spelat detta? Lvl 60 med DH tråkigt som fan nu när man är 60 bara skit drops för lvl 50-55 skit gear. Om man får rare item så är det samma rare item som man har plockat upp ca 1000 gånger med samma specs nästan. Dem bör höja dropraten på legendary/set items.

Det ska dom ju som tur väl göra med 1.1 patchen samt lägga till en drös legendarys och förbättra dom som finns! Legendarys med random stats är helt korkat, kan förstå att man kan få en 2 random properties typ som kan förbättra item men ett 2hands svärd borde t.ex. ha str och vit och inte str och random stat (int är bra för barbs t.ex.). Jag menar har den 5 fasta properties som kan variera i värde och sedan 2 random typ så hade det varit perfekt men nu har blizzard totalförstört legendarys.

1.1 patchen?? dem skulle fixa legendarys redan i 1.0.3... men jag ser fortfarande skit legendaries.

Medlem

"Blizzard har varit i blåsväder sedan Diablo 3 släpptes. Felmeddelanden, överbelastade servrar, hackade konton, försenat auktionshus och senast en kraftig begränsning av den digitala versionen i upp till tre dagar."

Glöm inte att spelet var inte särskilt bra heller.
Borde vart punkt ett. Men har Fz börjat hypea något brukar de inte sluta direkt så

Medlem
Skrivet av Intuiz:
Skrivet av brinkstar:
Skrivet av GurkaN021:

Bara jag som har slutat spelat detta? Lvl 60 med DH tråkigt som fan nu när man är 60 bara skit drops för lvl 50-55 skit gear. Om man får rare item så är det samma rare item som man har plockat upp ca 1000 gånger med samma specs nästan. Dem bör höja dropraten på legendary/set items.

Det ska dom ju som tur väl göra med 1.1 patchen samt lägga till en drös legendarys och förbättra dom som finns! Legendarys med random stats är helt korkat, kan förstå att man kan få en 2 random properties typ som kan förbättra item men ett 2hands svärd borde t.ex. ha str och vit och inte str och random stat (int är bra för barbs t.ex.). Jag menar har den 5 fasta properties som kan variera i värde och sedan 2 random typ så hade det varit perfekt men nu har blizzard totalförstört legendarys.

1.1 patchen?? dem skulle fixa legendarys redan i 1.0.3... men jag ser fortfarande skit legendaries.

Vad jag läst är att det skulle komma i 1.1 och inte tidigare. De snackade om det innan 1.0.2 men de sa klart och tydligt att det inte skulle komma i tidigare patcher, och med största säkerhet inte innan 1.1 men jag kan ha fel.

Medlem
Skrivet av brinkstar:
Skrivet av Intuiz:
Skrivet av brinkstar:
Skrivet av GurkaN021:

Bara jag som har slutat spelat detta? Lvl 60 med DH tråkigt som fan nu när man är 60 bara skit drops för lvl 50-55 skit gear. Om man får rare item så är det samma rare item som man har plockat upp ca 1000 gånger med samma specs nästan. Dem bör höja dropraten på legendary/set items.

Det ska dom ju som tur väl göra med 1.1 patchen samt lägga till en drös legendarys och förbättra dom som finns! Legendarys med random stats är helt korkat, kan förstå att man kan få en 2 random properties typ som kan förbättra item men ett 2hands svärd borde t.ex. ha str och vit och inte str och random stat (int är bra för barbs t.ex.). Jag menar har den 5 fasta properties som kan variera i värde och sedan 2 random typ så hade det varit perfekt men nu har blizzard totalförstört legendarys.

1.1 patchen?? dem skulle fixa legendarys redan i 1.0.3... men jag ser fortfarande skit legendaries.

Vad jag läst är att det skulle komma i 1.1 och inte tidigare. De snackade om det innan 1.0.2 men de sa klart och tydligt att det inte skulle komma i tidigare patcher, och med största säkerhet inte innan 1.1 men jag kan ha fel.

Jasså ok, jag kan ha fel också, men trodde dem skulle fixa det redan i 1.0.3.... då den patchen var "ljuset i tunneln" för många.... men nej.. skit patch :s Den har ju klart sina fördelar och nackdelar men.... Usch....

Medlem

RMAH är något som aldrig skulle funnits i spelet, annars är det väldigt kul.

Dom giriga tendenserna via ledningen lyser ju tydligt igenom och gör spelet till ett sämre spel än vad det kunde varit. ( T.ex. Patchar som fokuserar på att bekämpa bottar - något som inte finns, eller någonsin funnits på mitt LAN )

Blizzard kommer aldrig att bli samma företag dom var innan Activision köpte upp dom...

Dock är ju D3 väldigt kul i vilket fall som. Jag väljer att ignorera RMAH... Jag låtsas som om Bobby Kotick inte har ett finger med i spelet


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem
Skrivet av brinkstar:
Skrivet av GurkaN021:

Bara jag som har slutat spelat detta? Lvl 60 med DH tråkigt som fan nu när man är 60 bara skit drops för lvl 50-55 skit gear. Om man får rare item så är det samma rare item som man har plockat upp ca 1000 gånger med samma specs nästan. Dem bör höja dropraten på legendary/set items.

Det ska dom ju som tur väl göra med 1.1 patchen samt lägga till en drös legendarys och förbättra dom som finns! Legendarys med random stats är helt korkat, kan förstå att man kan få en 2 random properties typ som kan förbättra item men ett 2hands svärd borde t.ex. ha str och vit och inte str och random stat (int är bra för barbs t.ex.). Jag menar har den 5 fasta properties som kan variera i värde och sedan 2 random typ så hade det varit perfekt men nu har blizzard totalförstört legendarys.

Mja sen vad gör Auktions huset för nytta när dem ändå vill man ska farma saker. Dessutom sjukt överdriva priser på AH huset letade efter blue item till min DH hittade saker för över 60 miljoner utköps priset var satt på massa jävla 9or drygt som fan. O allt mer 60 saker man hittar på AH är överdrivna priser hittade en sak dem skulle ha för 100 miljoner guld. En del saker på 300 tusen o utköp massa 9:or där med. Dem våldtar AH. Dem borde sätta upp en max gräns på utköp priset.

Menar har suttit o farmat act 1 på inferno klarar knappt utan blir att jag får springa genom allt pga överdrivna priset på AH. Har även kört hell på act 3 för farma guld. Dem bör kanske öka guld raten med.

Medlem

har en wiz lv 60 en barb lv 60 tyckte spelet va kul i börja men nu har ju fan folk fått hybris på ah säljer prylar för 50000000 vem fan ska kunna köpa såna grejer . Och ennu sjukare att man kan köpa sacker på ah för 105euro vem fan betalar över 1000 spänn för ett vapen som inte finns i verkligheten SJUKT Blizzard skärp er

1
Skriv svar