Medlem
Fråga om Wii.

Hej alla.
Det är så här att jag funderar på att köpa en Wii men först vill jag ställa en lite nuub-fråga och hoppas att någon snäll själ därute kan svara på den.

Hur kopplar man in Wii:n till TV:n? Är det vanlig Scart som gäller?
Jag hittade lite info om att det tydligen är Komponent (Grön, Röd, Blå) kabel som gäller för bästa kvalité.
Är det så? isåfall har jag lite problem eftersom min TV bara har en Komponent-ingång och den är för tillfället upptagen av PS3:an..
Och swappa kablar varje gång man ska byta system känns lite trögt..
Tack på förhand ^^


signatur

Kan du läsa detta så har jag lärt mig att använda en Signatur. /cheer

Medlem

Jag har SCART-anslutning till mitt Wii, så det borde nog gå bra! Annars kan du alltid fråga någon i affären där du köper wiit...

Medlem

Jag kör Scart just nu, följer med. Component har jag på 360n men jag överväger att köpa en till Wiin också. Men det följer med en scart i paketet


signatur

Videomupp

Medlem

Oki, jag får tacka så mycket för era svar (:


signatur

Kan du läsa detta så har jag lärt mig att använda en Signatur. /cheer

Medlem

Jag vill bara förvarna dig med att Wii inte har ett så stortspelutbud som är anpassat för annat än casual gamers. Alltså, de flesta spelen är partybaserade och passar bäst för familjekvällar. Jag smutskastar inte Wii utan tycker helt klart att det är en bra konsol. Men om du är ute efter mer kvalitétsspel, så borde du nog satsa på antingen en Ps3 eller en 360.

Men du gör helt som du vill, bara ett förslag.


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Medlem
Skrivet av Vozk:

Jag vill bara förvarna dig med att Wii inte har ett så stortspelutbud som är anpassat för annat än casual gamers. Alltså, de flesta spelen är partybaserade och passar bäst för familjekvällar. Jag smutskastar inte Wii utan tycker helt klart att det är en bra konsol. Men om du är ute efter mer kvalitétsspel, så borde du nog satsa på antingen en Ps3 eller en 360.

Men du gör helt som du vill, bara ett förslag.

Måste nog hålla med, men de spel som finns till den som är köpvärda är riktigt bra

1
Skriv svar