Silikonskydd och komponent

Medlem
Silikonskydd och komponent

Köpte nyligen ett begagnat Wii och fick med två Wiimotes. Endast en hade ett silikonskydd som jag har för mig man fick gratis av nintendo för något år sedan. Går dessa fortfarande att få gratis av dem eller går det att få tag i dem på något annat sätt? Hittar inget om att gratisprojektet fortfarande skulle hålla på.

Sen är jag sugen att köpa en komponentsladd då jag har en HDTV och kör på scart just nu. Hittade denna som jag fann var väldigt billig, men är det någon skillnad mot dem dyrare kablarna såsom Nintendos egna?

http://www.console.se/nintendowii/kablaradaptrar/wiikomponent...

Tacksam för svar!


signatur

Videomupp

Medlem

Jag fick aldrig några silikonskal, även fast jag begärde det under perioden då det var aktuellt. Tippar på att du inte kan få det nu. Men ring Bergsala och fråga om du vill.

Jag använder bara Nintendos original grejor. Det borde inte vara någon större skillnad, men det handlar väl om att Nintendo ger dig sin garanti på att det ska fungera om du köper deras saker. Du blir nog nöjd med en billigare också, men jag hade aldrig gjort det, har lätt för att inbilla mig att de andra ger sämre kvalitet. Men har inte hört att någon har varit missnöjda iaf.

Medlem

Har för mig att Nintendo skickar ut silikonskydd gratis. Som c0rp sa, ring Bergsala.

m1
Medlem

Jag kör med en komponentkabel från NetOnNet för 99kr, funkar alldeles utmärkt. Skulle tro att det är samma sak med den du länkade.

Edit: Om du får reda på något om silikonskydden så säg gärna till här i tråden.

Inaktiv

Köpte en hos Klasse Ohlson för 199 spänn och är ap nöjd. Skillnaden är som natt och dag gent emot scart tycker jag.

Medlem

Glömde bort denna tråden, men skickade ett mail till begsala service och frågade om silikonskydd och fick följande svar:

"Visst, maila bara din adress så löser jag det.

MVH Andreas Svanevik

Serviceansvarig
Bergsala AB"

Så det gick skitbra där. Hör av er till dem bara


signatur

Videomupp

1
Skriv svar