Tips på bra DS spel?

Medlem
Tips på bra DS spel?

Jag tänkte mig att införskaffa ett Nintendo DSi Nu när det släpps om några veckor. Men jag vet inte riktigt vad jag ska köpa för spel till, förutom eventuellt GTA: Chinatown.

Någon som har förslag på bra och roliga ds-spel, som både håller länge och är underhållande?

Lägg gärna till länkar till recentioner och tester av spelen, så man kan få läsa mer om dem.

Jee
Medlem

GTA: Chinatown är riktigt kul!
Henry Hatsworth är också ett roligt nytt spel. Kan bli lite segt att spela en längre tid men kul i korta omgångar.
Skriver upp dom spelen jag kommer på just nu som du borde kolla in:

  • Super Mario 64 DS

  • Mario Kart DS

  • New Super Mario Bros.

  • Mario & Luigi: Partners in Time

  • Metroid Prime: Hunters

  • Professor Layton and the Curious Village

  • Tetris DS

  • Zelda Phantom Hourglass


signatur

Eller inte?

Medlem
Skrivet av Jee:

GTA: Chinatown är riktigt kul!
Henry Hatsworth är också ett roligt nytt spel. Kan bli lite segt att spela en längre tid men kul i korta omgångar.
Skriver upp dom spelen jag kommer på just nu som du borde kolla in:

  • Super Mario 64 DS

  • Mario Kart DS

  • New Super Mario Bros.

  • Mario & Luigi: Partners in Time

  • Metroid Prime: Hunters

  • Professor Layton and the Curious Village

  • Tetris DS

  • Zelda Phantom Hourglass

Tack så mycket:D Ja, jag hade funderat på phantom hourglass tidigare, så det blir ett eventuellt köp av det;) Vilket av spelen du skrev tycker du är roligast?

Inaktiv

Megaman Starforce 1 och 2 är verkligen bra spel


signatur

Coca Cola,Candy,Bed,Computer,Xbox 360,No school is what I need ^^

Super Princess Peach


signatur

Tuba mirum spargens sonum per sepulcra regionum, coget omnes ante thronum.

Medlem

Tar och slänger upp de spelen jag själv införskaffade till den nya (och jävligt läckra) DSin.

- Final Fantasy IV, nyversion på japanska FFIV och alltså inte amerikanska (som är FFVI), inte lirat det så mycket hittills, men äh, har man spelat något FF innan så vet man vad man får!

- Final Fantasy Tactics A2: Grimoire of the Rift, rts/rpg-hybrid, rikigt kul faktiskt, suttit i runt 13 timmar med det hittills. Mycket pill med massvis med olika jobb och karaktärer (antar jag, har bara 8 än så länge) samt en helt sinnessjuk mängd uppdrag, endast för den med gott om tid!

- Pokémon Diamond, jajamän, samlarnas samlarsamlare är tillbaks, nu med runt 500 Pokemans och det är det man förväntar sig av serien; turbaserade strider och ett hänsynslöst grindande.

- GTA: Chinatown Wars, knark, otroliga mängder knark! Eftersom du skall skaffa det så behöver jag väl inte skriva mer.

Skriver lite på min blogg om sånt här ibland (såna däringa spel), så bara att kolla in den.


signatur
Inaktiv

GTA: Chinatown Wars och Mario Kart DS är inte kul. Men dessa är:
*Advance Wars: Days of Ruin, genre: TBS. Det senaste i AW serien som kommer med en lite mörkare stil och fler enheter. Ett nytt commander system men ingen battle mode
*Advance Wars: Dual Strike, genre:TBS. Det första AW till DS. Spelet har samma karaktärer som i 1&2 som var till GBA men det ordnar sig eftersom storyen inte är skärskillt väl skriven här tillskillnad från Days of Ruin. Det nya spelsättet battle mode introduceras och är ungefär som RTS av AW skulle kunna ha sätt ut. Hur som helst är det kul i download and play om man har DS vänner.
*Metroid Prime: Hunters, genre: FPS. Ett bra FPS i sci fi miljö. Vet inte om det bara är jag men jag får lite ont i handen om man spelar för länge
*Tetris DS, genre: pussel. Överraskande bra med flera kreativa tetris lägen. Kan köras i one card i multiplayer
*Trauma Center


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Rune Factory 2: A Fantasy Harvest Moon !! Shit, har suttit dag och natt och nött det här spelet, vet ej varför men IT'S ADDICTING!

Inaktiv

New super mario bros.
Pokemon crystal version
Zelda

Medlem

Phoenix Wright: Ace Attorney
Phoenix Wright: Justice for All
Phoenix Wright: Trials and blablabla kommer ej ihåg.

Bästa spelen till DS, hands down.


signatur

iObject!

Medlem

Sonic Rush - Bästa sonic genom tiderna.
Final Fantasy A2 - som nämnts tidigare är stört skönt spel.
Mario Kart - Riktigt kul när man är fler.
New Super Mario Bros - Ett måste.
Chrono Trigger - Efter att många sagt att det är så djävla bra o det har fått toppbetyg så måste man ha spelet. Spelet är bra, dock har jag inte kört ut det än.

Medlem

Zelda o Prof. Layton är sköna lir.

Medlem

Att ingen har nämnt Castlevania - Order of Ecclesias. Ett av dom roligaste spelen till DS jag äger!

1
Skriv svar