Wii-moten slutar fungera delvis

MFC
Medlem
Wii-moten slutar fungera delvis

Någon som upplevt att Wii-moten tappat sin "balanskänsla". Allting funkar, knapparna, pekaren på skärmen funkar men just delen som känner av Wii-moten i spel funkar ej. Exempelvis om man kör Mario-kart så kan jag inte svänga. Samma sak i Golf (Wii-sports) där den inte känner av när man svingar. Detta har för mig varit ett s.k. intermittent problem dvs, det har slutat funka sedan helt plötsligt funkar det. Jag skickade in kontrollen på service i höstas men som vanligt "inget fel funnet".

Frågan är, har någon av er upplevt detta?

Btw, har testat stänga av konsollen, byta batteri mm. utan resultat.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

MFC
Medlem

som vanlig bara jag som har detta felet.... suck


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Du kanske gör för snabba rörelser?
Annars är det väl bara att köpa en ny.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

MFC
Medlem
Skrivet av Night Hawk:

Du kanske gör för snabba rörelser?
Annars är det väl bara att köpa en ny.

Nej, jag testar allt möjligt, små som stora rörelser, sakta som fort utan resultat. Dock så kommer o går felet.

och Nej jag vill inte punga nästan 500 spänn på en ny kontroll... men tack för svaret.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Sensorn kanske är blockerad på något sätt?


signatur

Rawr

MFC
Medlem
Skrivet av Crawller:

Sensorn kanske är blockerad på något sätt?

möjligen av luft, kan inte svara för hur det ser ut inuti Wiimoten men men.. nu funkar det.. (igen).. får se hur länge.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

jag har råkat ut för det själv

Medlem

Jo, har samma känsla som du! Jag har två kontroller, och den ena är bra mycket mindre "aktiv" om man kan säga så! Den känner inte av rörelserna lika bra som min andra!

1
Skriv svar