nintendos tid är ute

Inaktiv
nintendos tid är ute

Alltså är det bara jag som tycker att nintendos tid är ute sämsta next gen konsollen. Kan inte mäta sig med PS3 och Xbox 360. Super mario är överskattat som fan ( förlåt för att jag svär lite men jag är så trött på det här) Varför ger dem inte bara upp. Deras tid är slut. ni ser ju det på sega deras dreamcast det gick ju åt helvete. Jag trodde verkligen man skulle kunna spela CoD3 som i reklamen alltså använda kontrollen till det ultimata men nej.. Man barra sitter där och drar kontrollen över tv som en idiot.. Nån annan som tycker som jag ??? alltså jag är inget fan boy av PS3 eller 360. Super mario zelda samus är ut döda... grafiken suger det är värre än PS2s grafik i vissa spel. Jag säger bara fy fan


signatur
Medlem

Håller helt med!


signatur

Hjälp mig bränna Boiling Point skivor... Snälla

Inaktiv

Varför går du in på det här forumet, snackar massa skit, försöker få folk att bli arga, utan att ens komma med en vettig tanke?
Jag säger bara "fy fan" åt dig.

Ps. Jaha och du INTE en ps3 eller xbox fanboy? *Host*

Kom med något vettigt istället för att vräka ut dig en massa skit

Medlem

Du är ju inte Wii Fanboy iallafall... Jag tycker han har poäng


signatur

Hjälp mig bränna Boiling Point skivor... Snälla

Inaktiv
Skrivet av Depure:

Du är ju inte Wii Fanboy iallafall... Jag tycker han har poäng

Jag kan hålla med, jag kanske kan kalla mig en Wii fanboy ( iallafall halv )

Men man går inte in på ett annat forum, och skriver sån här skit.

Han få gärna skriva vad som är fel på Wii, men att uttrycka det så tycker inte jagär okej.
Plus, har jag sagt att jag inte är en Wii-fanboy? Nej, just det

Tänk innan du skriver...

Medlem

Den heter ju Wii för att den är för alla. "we" u know =P
En del spel floppar och en del funkar bra, jag säger att mario och de andra godbitarna lever ännu. (lite av en ps fanboy dock)


signatur

Rawr

Medlem

Jag säger inte att det finns alvarliga fel på Wii men jag tycker inte att 3:rd Party spelen är något bra. Jag kan hålla med om att Zelda och Mario Galaxy är riktiga godbitar, Men det håller nog inte i längden. För att inte tala om Wii's tekniska underlag gentemot Xbox och PS3


signatur

Hjälp mig bränna Boiling Point skivor... Snälla

Inaktiv
Skrivet av Lusen:

Varför går du in på det här forumet, snackar massa skit, försöker få folk att bli arga, utan att ens komma med en vettig tanke?
Jag säger bara "fy fan" åt dig.

Ps. Jaha och du INTE en ps3 eller xbox fanboy? *Host*

Kom med något vettigt istället för att vräka ut dig en massa skit

först och främst vilket forum skulle jag lägga in min tråd på?.. Jag trodde detta var ett öppet forum. Grafiken på Wii är sämre än än ett PS2, ska det va så.. Alltså Wii.. Man trodde att dem skulle skapa en next gen konsol.. Dem har gjort en leksak. som bara nintendo fans vill ha.


signatur
Medlem

Nintendos tid är sedan länge ute, dem kör med samma skit hela tiden. Även när dem försöker göra något nytt så failar dem. Liksom vad trodde dem att Wii music skulle ge?

Medlem

Jag skulle inte säga att Nintendos tid är ute, då de har den bäst säljande konsolen den här generationen. Förhoppningsvis är de smarta nog att lägga lite extra krut på nästa generation så de kan komma ikapp de andra konsolerna när det gäller kraft. För hur mycket Wii än säljer, så har de alldeles för få spel som lockar. Jag skulle verkligen vilja se lite mer AAA-titlar utvecklade av trejdepartsutvecklare, istället för en massa "partyspel".


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv
Skrivet av sweoli:
Skrivet av Lusen:

Varför går du in på det här forumet, snackar massa skit, försöker få folk att bli arga, utan att ens komma med en vettig tanke?
Jag säger bara "fy fan" åt dig.

Ps. Jaha och du INTE en ps3 eller xbox fanboy? *Host*

Kom med något vettigt istället för att vräka ut dig en massa skit

först och främst vilket forum skulle jag lägga in min tråd på?.. Jag trodde detta var ett öppet forum. Grafiken på Wii är sämre än än ett PS2, ska det va så.. Alltså Wii.. Man trodde att dem skulle skapa en next gen konsol.. Dem har gjort en leksak. som bara nintendo fans vill ha.

Wii är ( enligt mig ) en leksak, men är inte alla konsoler det? Jo du får gärna lägga din tråd här, mén kom med några bra argument, inte dom som vi har hört tusen gånger.

"Dem har gjort en leksak. som bara nintendo fans vill ha"
Fel, Wii är den bäst-säljande ny gen konsolen, då så många olika åldrar har den.
Så att säga Wii är en konsol som bara Nintendo-fans vill ha, är fel.

Inaktiv
Skrivet av mr.bear:

Jag skulle inte säga att Nintendos tid är ute, då de har den bäst säljande konsolen den här generationen. Förhoppningsvis är de smarta nog att lägga lite extra krut på nästa generation så de kan komma ikapp de andra konsolerna när det gäller kraft. För hur mycket Wii än säljer, så har de alldeles för få spel som lockar. Jag skulle verkligen vilja se lite mer AAA-titlar utvecklade av trejdepartsutvecklare, istället för en massa "partyspel".

Jo det är sant, men konsolen i sig själv, är guld.

Medlem

Anledningen till att Nintendo Wii säljer är för att det är Nintendo som har skapat det. Nintendo skulle kunna göra Nintendo M16A1 med inbyggd Granatkastare och alla skulle ha köpt den utan att ifrågasätta sina gudar. Plus... Jag tycker att vi ska hålla denna diskutionen ren utan person påhopp nu...


signatur

Hjälp mig bränna Boiling Point skivor... Snälla

Inaktiv
Skrivet av Depure:

Anledningen till att Nintendo Wii säljer är för att det är Nintendo som har skapat det. Nintendo skulle kunna göra Nintendo M16A1 med inbyggd Granatkastare och alla skulle ha köpt den utan att ifrågasätta sina gudar. Plus... Jag tycker att vi ska hålla denna diskutionen ren utan person påhopp nu...

Jag håller med, inga påhopp.
Det du säger tycker inte jag är sant, det många

inte förstår är att Wii inte ska användas som en Xbox,
då man sak köra Wii någongång ibland´,

min poäng är, att om man inte har en data/xbox/Ps3 ska man inte köpa ettt Wii.

Wii är bara ett fantastiskt tillägg till spelhyllan. Jag vet massa spel jag skulle vilja ha till mitt Wii, men det är ändå för få riktigt bra spel.

Enligt mig är det inte konsolen man ska kritisera, utan spelen

Medlem

Joo du har en poäng där. Men om det nu är meningen att den ska vara för så kallade Casual gamers så tycker jag Nintendo skulle sänka priset. Eftersom Xbox 360 är den billigast Current Gen konsollen tror jag att iallafall jag skulle vara mer köpvillig för den än Wii. Men det skulle eventuellt inte vara fel att släppa ut lite fler 3dje part spel som har lite kvalitet som sagt tidigare.


signatur

Hjälp mig bränna Boiling Point skivor... Snälla

Inaktiv
Skrivet av Depure:

Joo du har en poäng där. Men om det nu är meningen att den ska vara för så kallade Casual gamers så tycker jag Nintendo skulle sänka priset. Eftersom Xbox 360 är den billigast Current Gen konsollen tror jag att iallafall jag skulle vara mer köpvillig för den än Wii. Men det skulle eventuellt inte vara fel att släppa ut lite fler 3dje part spel som har lite kvalitet som sagt tidigare.

Jo, en prissäkning skulle vara underbart.´När Xbox sänkte, så såld den bättre ( vad jag har hört ), Nintendos konsol säljer nästan perfekt, så dom skulle inte tjäna så jättemycket mer en vad dom redan gör.
Plus så håller Nintendo på med bara spel och spelkonsoler, medans Microsoft och Sony håller på med massa annat också:D

Inaktiv
Skrivet av mr.bear:

Jag skulle inte säga att Nintendos tid är ute, då de har den bäst säljande konsolen den här generationen. Förhoppningsvis är de smarta nog att lägga lite extra krut på nästa generation så de kan komma ikapp de andra konsolerna när det gäller kraft. För hur mycket Wii än säljer, så har de alldeles för få spel som lockar. Jag skulle verkligen vilja se lite mer AAA-titlar utvecklade av trejdepartsutvecklare, istället för en massa "partyspel".

exakt jag tycker det samma. Förutom att mario och dem där gamla titlarna är ut tjatade. Och att den säljer så mycket är endast för priset.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Lusen:
Skrivet av Depure:

Anledningen till att Nintendo Wii säljer är för att det är Nintendo som har skapat det. Nintendo skulle kunna göra Nintendo M16A1 med inbyggd Granatkastare och alla skulle ha köpt den utan att ifrågasätta sina gudar. Plus... Jag tycker att vi ska hålla denna diskutionen ren utan person påhopp nu...

Jag håller med, inga påhopp.
Det du säger tycker inte jag är sant, det många

inte förstår är att Wii inte ska användas som en Xbox,
då man sak köra Wii någongång ibland´,

min poäng är, att om man inte har en data/xbox/Ps3 ska man inte köpa ettt Wii.

Wii är bara ett fantastiskt tillägg till spelhyllan. Jag vet massa spel jag skulle vilja ha till mitt Wii, men det är ändå för få riktigt bra spel.

Enligt mig är det inte konsolen man ska kritisera, utan spelen

jo det måste ochså vara en av anledningarna... Dem kommer inte på någonting nytt. Förutom kontroll styrningen och hur kontrollen är konstruerad.


signatur
Medlem
Skrivet av Lusen:
Skrivet av Depure:

Joo du har en poäng där. Men om det nu är meningen att den ska vara för så kallade Casual gamers så tycker jag Nintendo skulle sänka priset. Eftersom Xbox 360 är den billigast Current Gen konsollen tror jag att iallafall jag skulle vara mer köpvillig för den än Wii. Men det skulle eventuellt inte vara fel att släppa ut lite fler 3dje part spel som har lite kvalitet som sagt tidigare.

Jo, en prissäkning skulle vara underbart.´När Xbox sänkte, så såld den bättre ( vad jag har hört ), Nintendos konsol säljer nästan perfekt, så dom skulle inte tjäna så jättemycket mer en vad dom redan gör.
Plus så håller Nintendo på med bara spel och spelkonsoler, medans Microsoft och Sony håller på med massa annat också:D

Helt rätt faktiskt


signatur

Hjälp mig bränna Boiling Point skivor... Snälla

Inaktiv
Skrivet av sweoli:
Skrivet av Lusen:
Skrivet av Depure:

Anledningen till att Nintendo Wii säljer är för att det är Nintendo som har skapat det. Nintendo skulle kunna göra Nintendo M16A1 med inbyggd Granatkastare och alla skulle ha köpt den utan att ifrågasätta sina gudar. Plus... Jag tycker att vi ska hålla denna diskutionen ren utan person påhopp nu...

Jag håller med, inga påhopp.
Det du säger tycker inte jag är sant, det många

inte förstår är att Wii inte ska användas som en Xbox,
då man sak köra Wii någongång ibland´,

min poäng är, att om man inte har en data/xbox/Ps3 ska man inte köpa ettt Wii.

Wii är bara ett fantastiskt tillägg till spelhyllan. Jag vet massa spel jag skulle vilja ha till mitt Wii, men det är ändå för få riktigt bra spel.

Enligt mig är det inte konsolen man ska kritisera, utan spelen

jo det måste ochså vara en av anledningarna... Dem kommer inte på någonting nytt. Förutom kontroll styrningen och hur kontrollen är konstruerad.

Ska vi ta och avsluta disskusionen isåfall?:D

Medlem

Wii är den bäst-säljande ny gen konsolen, då så många olika åldrar har den.

Det är väldigt många av dem som köpte Wii vid releasen och även senare, som har ångrat sina köp. Och bytt in mot en ps3:a eller 360.

Inaktiv
Skrivet av Fatha:

Wii är den bäst-säljande ny gen konsolen, då så många olika åldrar har den.

Det är väldigt många av dem som köpte Wii vid releasen och även senare, som har ångrat sina köp. Och bytt in mot en ps3:a eller 360.

Jo, det kan vara sant, men Wii skulle fortfarande ligga etta å ny-gen koonsol försäljningen:D

Medlem

Tror inte deras tid är över, men tycker däremot att dom borde "step it up" lite kanske när det kommer till deras stationära konsoller.

Medlem

Jag tycker vi skiter i detta nu XD

PS:lol...åt Johnny Bravo


signatur

Hjälp mig bränna Boiling Point skivor... Snälla

Medlem

Jo, det kan vara sant, men Wii skulle fortfarande ligga etta å ny-gen koonsol försäljningen:D[/quote]

Men det bevisar ju bara att den blev överhypad, och att kvaliteten verkligen inte håller i längden, man har ju kanske roligt en eller två månader. Sen orkar man inte mer.

Jag har provat, bytte ut mitt 360 mot ett wii (Världens sämsta byte/köp)

Inaktiv

Har läst både galenskaper och vissa poänger i tråden än så länge.

Personligen är mitt köp av Wii förmodligen ett av de sämsta någonsin. Detta beror på det minimala utbudet av spel som tilltalar mig då Nintendo valt att satsa allt krut på casual-marknaden, dvs folk som inte inte gillar "riktiga" spel utan bara tar fram Wii sports på fredag kväll när kompisarna hälsar på.

Detta är tyvärr ett ekonomiskt bra drag och så länge det är det kommer Nintendo inte ändra på sig så nästa generation från Nintendo kommer inte vara ett dugg bättre tyvärr. Men så länge det finns andra alternativ som inte går i Nintendos fotspår finns det alltid hopp. Det enda jag grämer mig över är mina förlorade pengar och sveket.

Konsolen hade ju potential med sitt nya kontrollsystem och allt men vad hände? Det blev en gravt begränsad uppgradering av GameCube med en ny kontroll. Massa casual-spel som inte ens är värda att spela pirat. Ironiskt nog har de få spel som är värda att spela inte använt sig av den nya kontrollens möjligheter för att inte tala om faktumet att det oftast är bättre att koppla in sin gamla GameCube-kontroll att spela med.

Förr hade ju Nintendo sitt seal of quality vilket jag faktiskt efterfrågar idag. Varför tillåta massa värdelösa titlar att distribueras på deras system när det de tjänar pengarna på är konsolerna.

Wii är den perfekta konsolen för de som inte gillar hårdkokt action eller avancerade spel, den är perfekt för barn, de som inte spelat tvspel innan och de som vill spela något tillsammans med kompisarna på helgen på förfesten.

Nintendos tid är inte ute de har bara ändrat deras klocka till 12-timmars intervaller istället för 24. Tyvärr...

Medlem

Tack som fan för den kommentaren! Äntligen någon som samtycker med en


signatur

Hjälp mig bränna Boiling Point skivor... Snälla

Inaktiv
Skrivet av Fatha:

Jo, det kan vara sant, men Wii skulle fortfarande ligga etta å ny-gen koonsol försäljningen:D

Men det bevisar ju bara att den blev överhypad, och att kvaliteten verkligen inte håller i längden, man har ju kanske roligt en eller två månader. Sen orkar man inte mer.

Jag har provat, bytte ut mitt 360 mot ett wii (Världens sämsta byte/köp)[/quote]

Nej det gör det inte, när du säger att man bara har kul med den någon månad, så har du fel, jag har haft den i ett år, fortfarande lika kul
:P:D

Inaktiv
Skrivet av ondini:

Har läst både galenskaper och vissa poänger i tråden än så länge.

Personligen är mitt köp av Wii förmodligen ett av de sämsta någonsin. Detta beror på det minimala utbudet av spel som tilltalar mig då Nintendo valt att satsa allt krut på casual-marknaden, dvs folk som inte inte gillar "riktiga" spel utan bara tar fram Wii sports på fredag kväll när kompisarna hälsar på.

Detta är tyvärr ett ekonomiskt bra drag och så länge det är det kommer Nintendo inte ändra på sig så nästa generation från Nintendo kommer inte vara ett dugg bättre tyvärr. Men så länge det finns andra alternativ som inte går i Nintendos fotspår finns det alltid hopp. Det enda jag grämer mig över är mina förlorade pengar och sveket.

Konsolen hade ju potential med sitt nya kontrollsystem och allt men vad hände? Det blev en gravt begränsad uppgradering av GameCube med en ny kontroll. Massa casual-spel som inte ens är värda att spela pirat. Ironiskt nog har de få spel som är värda att spela inte använt sig av den nya kontrollens möjligheter för att inte tala om faktumet att det oftast är bättre att koppla in sin gamla GameCube-kontroll att spela med.

Förr hade ju Nintendo sitt seal of quality vilket jag faktiskt efterfrågar idag. Varför tillåta massa värdelösa titlar att distribueras på deras system när det de tjänar pengarna på är konsolerna.

Wii är den perfekta konsolen för de som inte gillar hårdkokt action eller avancerade spel, den är perfekt för barn, de som inte spelat tvspel innan och de som vill spela något tillsammans med kompisarna på helgen på förfesten.

Nintendos tid är inte ute de har bara ändrat deras klocka till 12-timmars intervaller istället för 24. Tyvärr...

Jag ser en poäng där, man ska kritisera spelen INTE konsolen.

Inaktiv

Jag håller med. Jag köpte wii för att det verkade fränt med kontrollerna och så , det gjorde ju wii så speciellt. Men nu tycker jag bara att kontrollerna är jobbiga och frustrerande så nu i dom spel man kan så spelar jag med classic contoller.

123
Skriv svar