Medlem
DSi - Nya DS!

Såg nyss att Nintendo kommer med en ny DS nästa vecka! Blir ett givet köp på premiärdagen om en vecka!
:heart: :heart:

Bara jag som helt missat detta? Inte sett något om det varken här eller nån annanstans

http://www.nintendo.co.jp/


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Inaktiv

Nja, jag har vetat om detta i några veckor nu. Du borde besöka uppdaterade sidor såsom GT eller IGN. Nya DSi har inbyggd webbläsare, större skärmar och själva den är mindre. Däremot kan man inte köra GBA spel på den. I vilket fall som hellst så köper jag den senare, jag är inte så kräsen utan min vanliga DS, (nej, inte lite), duger gott och väl. Köper hellre nya spel än en ny DS bara för några få nya funktioner.

Glömde: Den har även en kamera.

Förresten.. Den kommer väl inte till Sverige nästa vecka? Det är väl 2009 om jag minns rätt. Dom tog upp detta på presskonferansen i Japan, och jag har för mig att det var första kvartalet 2009 i Europa.


signatur

Tack för att du läste detta meddelande.
Jewel, the response to WoW and Wii

Medlem
Skrivet av Jewel:

Nja, jag har vetat om detta i några veckor nu. Du borde besöka uppdaterade sidor såsom GT eller IGN. Nya DSi har inbyggd webbläsare, större skärmar och själva den är mindre. Däremot kan man inte köra GBA spel på den. I vilket fall som hellst så köper jag den senare, jag är inte så kräsen utan min vanliga DS, (nej, inte lite), duger gott och väl. Köper hellre nya spel än en ny DS bara för några få nya funktioner.

Glömde: Den har även en kamera.

Förresten.. Den kommer väl inte till Sverige nästa vecka? Det är väl 2009 om jag minns rätt. Dom tog upp detta på presskonferansen i Japan, och jag har för mig att det var första kvartalet 2009 i Europa.

Yes, vet allt det där. Har läst Men tack för infon!
När den kommer till Sverige har jag ingen aning om, jag bor i Japan så bryr mig inte nämnvärt

Den nya kommer jäkligt lägligt då jag funderat länge på att köpa en ny. Min gamlas touchpad är trasig


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Inaktiv

Du bor i Japan? Ja, det var ju coolt. Beställer du spel från Europa eller köper du dom direkt på Japanska? Iof är det ju bra träning att köpa dom på Japanska om man bor i Japan...


signatur

Tack för att du läste detta meddelande.
Jewel, the response to WoW and Wii

Medlem
Skrivet av Jewel:

Du bor i Japan? Ja, det var ju coolt. Beställer du spel från Europa eller köper du dom direkt på Japanska? Iof är det ju bra träning att köpa dom på Japanska om man bor i Japan...

Har inte köpt något spel här i Japan ännu, men gör jag det så blir det på Japanska ja.

Ingen här som tänkt beställa en?
Verkar väldigt najs med det nya intrefacet också. Tråkigt att dom tagit bort GBA porten dock för de som vill spela GBA spel. Som tur är har jag inget intresse i GBA spelet


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Inaktiv

Jag kommer nog köpa en så småningom. Jag har ju som sagt kvar min gamla DS (ej Lite) och den är fortfarande nice. Men förr eller senare skaffar jag nog DSi. Förhandsbokning? Nepp.


signatur

Tack för att du läste detta meddelande.
Jewel, the response to WoW and Wii

Medlem

Då var den köpt, än sålänge verkar den mycket trevlig, det nya interfacet känns guld, att bara slippa stänga av DSn konstant var nästan värt alla pengarna.

Kameran känns mest som en löjlig funktion dock som de kanske kunde skippat, men visst, nu finns den där och kan väl vara kul ibland. + är ju att det garanterat kommer kommer mjukvara som kommer dra nytta av kameran, kanske kan den uppskattas mer då.

Prövade precis att surfa med browsern som man snabbt kunde ladda ner gratis efter att ha kikat in i den än sålänge tomma DSshoppen.

SD kortet har jag inte kunnat utnyttja på något vettigt sätt ännu. Får klura på det.

Förutom det så är det väl inte så mycket att säga. Peace.


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Inaktiv

Räkna med att det kommer spel som använder sig av kameran senare... Hehe... Då blire Touch Screen + Mic + Camera spel, kommer bli tväckäkta spelkänsla! "Enchaned Sound" pratade Nintendo om..! Är det bra ljud i den?


signatur

Tack för att du läste detta meddelande.
Jewel, the response to WoW and Wii

Medlem
Skrivet av Jewel:

Räkna med att det kommer spel som använder sig av kameran senare... Hehe... Då blire Touch Screen + Mic + Camera spel, kommer bli tväckäkta spelkänsla! "Enchaned Sound" pratade Nintendo om..! Är det bra ljud i den?

Jodå, ljudet är det inge fel på. går inte få sådär våldsamt högt på den men det är väl förståerligt. På tal om det så är nya volum reglaget ganska skönt det med, vet inte hur många gånger jag svort på det gamla, var så oprecist!


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Inaktiv

Kameran är inte ett måste, webbläsaren är bra men är inte så nödvändig då man kan köpa den till Lite.
Ds kortet kan dock vara väldigt bra men liksom inget jag spenderar 1500 på bara för det.
Skärp till er nintendo, sluta göra en massa uppdateringar så man måste uppdatera konsollen istället för att köpa bra spel >.<


signatur

The master has spoken... :3

Inaktiv

Jag hade tänkt att köpa en bärbar. Men vilken är det man ska satsa på egentligen? DS Lite eller DSi? DSi är väl regionslåst vilket är surt. + att man inte kan spela GBA på den.

Vilken tycker ni jag borde köpa?

Medlem

[quote=googolplexian"DS Lite eller DSi? DSi är väl regionslåst vilket är surt.[/quote]

Nu var det visst ett tag sen du skrev, men slänger upp ett svar ändå!

Jag tycker du ska satsa på en DSi, vad jag hört och dessutom läst i ovanstående svar så verkar det vara värt att införskaffa "nya generationens" DS istället för old stuff. Vesst, har man redan en NDS/DS Lite så kan jag förstå att man är skeptisk till att lägga en sån summa (när man kan få en Wii för samma pris i princip =/), men jag som DS-oskuld kommer köpa en DSi direkt när en släpps!

Iåförsig har jag redan köpt 2 spel och lite bundit upp mig för att köpa, men det hör inte hit...

Anågende regionen på DSin så är jag ganska säker på att spelen är regionsfria medans DSi-ware sidan där man köper spel är låst. Inte helt säker men relativt övertygad om att det är det. Hade vart fett nice om det är regionsfritt så jag kan köpa lite spel när jag åker till USA i Maj

Peace!


signatur
1
Skriv svar