Nintendo tar kol på mina stackars gamla favoriter

Inaktiv
Nintendo tar kol på mina stackars gamla favoriter

Trots det faktum att våra åtsikter inte spelar någon roll för Satoru Iwata så tycker jag ändå att vi kan diskutera hur vida Nintendos spel har blivit sämre eller om de de facto har blivit sämre. De största smällarna har enligt mig fallit på Super smash bros brawl och Mario Kart. I mario kart DD så var det i varje fall inte så att man behövde lite skillz för att vinna men nu med dessa överdrivna items i wii versionen så är det bara överdrift med über attacker över allt och man kan liksom ta ikapp ett varv om man ligger sist. Super smash bros melee så var det inget bögigt advancerat adventure mode som låste upp alla karatärer direkt. Nedrans max 6 års spel av hela bunten.

Som sagt vad tycker ni? Gillar ni denna mer bebis vänliga vägen Nintendo har tagit? Vilka spel har de förbättrat och vilka spel har blivit sämre?


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Double dash är det mesigaste Mario Kart som finns. Så läskigt dåligt det är jämfört med de äldre. N64 versionen är den som är bäst i mina ögon men att man bara kan lira GP med max 2 spelare gör att Wii blir lite mer utmaning.


signatur
Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Super smash bros melee så var det inget bögigt advancerat adventure mode som låste upp alla karatärer direkt. Nedrans max 6 års spel av hela bunten.

Upplåsning av karaktärer är det drygast och enklaste sättet att få folk att tro att nånting grymt kommer hända bara man får dedär karaktärerna. Grinding i SP är idiotiskt, ta aldrig med det i ett spel igen, någonsin.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

^- Haha zero punctuation tycker jag förklarar spot on hur jag känner om Brawl och hur det där med upplåsning påverkar folk som bara vill sätta sig och spela direkt .

Medlem

Mario kart wii och double dash är helt klart blottennapp i jämförelse till N64 och SNES. Övriga har jag ej provat.

Medlem

Mario Kart 64 är fortfarande det roligaste man kan spela tillsammans med ett par vänner. Det erbjuder, trots sin enkelhet, ett otroligt djup och så många moment att bemästra att vi fortfarande, ett decennium efter det släppts, överraskas av spelet. Tveklöst det bästa konsollspelet som gjorts och ett av de spel jag spenderat absolut mest tid med.

Nintendo har börjat satsa, precis som alla andra i branchen, på att göra spelen lättillgängliga för så många som möjligt, i synnerhet sådana som inte har så stor erfarenhet av tv-spel. Detta blir på bekostnad av oss veteraner som får se våra gamla favoritserier urvattnas och fördummas för att passa yngre och/eller mer oinbitna spelare. Det är en sorglig utveckling men något man troligtvis måste tvinga sig acceptera. Detta har gjort att jag, som tidigare haft spel som primära fritidsintresse, nästan aldrig spelar längre. Nu för tiden läser jag mer om spel än jag spelar - det säger en del om det klimat som för tillfället råder.

Medlem

Mario Kart till Nintendo 64 kan jag hålla med om är väldigt roligt, men jag minns det gamla Nintendo 8bit, och tänker ofta på tiden när man var mindre.. Kan nästan känna att det är en antik konsol. Tyvärr så försvann vår N8bit konsol någongång på 90-talet, och det tycker jag är synd idag. Har många gånger funderat på att köpa ett N8bit, just för känslan och minnena sen man var liten.. Hade kunnat göra mycket för att få spela N8bit igen.. Någon som minns några spel till Nintendo 8bit som är roliga?


signatur

,, lita på rosa

Inaktiv
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Super smash bros melee så var det inget bögigt advancerat adventure mode som låste upp alla karatärer direkt.

Att använda en sexuell läggning för att mena på att något är negativt är ju också ett sätt att uttrycka sig på.

För övrigt håller jag med om att Mario Kart förlorat sin charm rejält, efter 64 har det bara gått neråt enligt mig. SSBB har jag dock haft hur kul som helst med!

Medlem

Well igentligen så har alla spel på alla konsoler blivit lättare än deras föregångare varit. Sen about brawls adventure mode, det är ju inte det som man koncentrerats sig mest på. Det är ju figthing systemet när man kör multiplayer som man koncentrerar sig på. En sak som jag also tror gör spel lättare these days är att man alltid försöker utveckla skönare effektivare och lättare kontroller.


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Trots det faktum att våra åtsikter inte spelar någon roll för Satoru Iwata så tycker jag ändå att vi kan diskutera hur vida Nintendos spel har blivit sämre eller om de de facto har blivit sämre. De största smällarna har enligt mig fallit på Super smash bros brawl och Mario Kart. I mario kart DD så var det i varje fall inte så att man behövde lite skillz för att vinna men nu med dessa överdrivna items i wii versionen så är det bara överdrift med über attacker över allt och man kan liksom ta ikapp ett varv om man ligger sist. Super smash bros melee så var det inget bögigt advancerat adventure mode som låste upp alla karatärer direkt. Nedrans max 6 års spel av hela bunten.

Som sagt vad tycker ni? Gillar ni denna mer bebis vänliga vägen Nintendo har tagit? Vilka spel har de förbättrat och vilka spel har blivit sämre?

Tycker det känns som att den största bebisen här är du som hela tiden måste hävda dig med spel som är så svåra att lära sig att bara du och din lilla skara fisförnäma snoppmätare kan spela dom.

Likadant med alla som propagerar för Virtua Fighter och ser ned på Dead or Alive. Hur många är det som orkar lära sig VF? Kollar man på de dalande försäljningssiffrorna är det uppenbarligen inte så många.

Spel ska vara roliga att spela. För ALLA. Därför är Brawl bättre än Melee och Dead or Alive är roligare än VF.

Medlem

Melee är lätt att spela för alla, kanske till och med lättare än Brawl. Men Melee kan man också utveckla sig och bli bättre och det har snabbare och bättre fysik.
Tycker alla Nintendos spel har blivit sämre sedan Wii, men det kanske beror på att jag har blivit äldre och kräsnare... När jag var liten så tyckte jag att alla spel var roliga, det tycker jag inte längre.


signatur

Chuck Norris counted to infinity - twice.

Medlem

Super Mario Kart (SNES) helt klart.
Balanserat ut i fingertopparna och precis så många buggar som gör att spelet fortfarande kan pressa en till gränsen. Det enda som talar emot SNES-versionen är att det endast är två spelare.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Mario Kart 64, så många minnen. Bandesignen var dessutom underbar.

Skägg.
10 Chambers

Vi lirade 64-versionen på båten i lumpen, fantastiskt roligt och grund till många hetsiga utfall


signatur
1
Skriv svar