"Min 4-årige son spöar mig på Wii-kart" - Tråden

MFC
Medlem
"Min 4-årige son spöar mig på Wii-kart" - Tråden

Som rubriken antyder, det händer inte varje gång men det är fascinerande att se en fyraåring bli så grym på ett spel under en så kort tid så han kan spöa mig var och varannan gång.. och då är jag själv inte så kass om jag ska vara helt ärlig


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av MFC:

Som rubriken antyder, det händer inte varje gång men det är fascinerande att se en fyraåring bli så grym på ett spel under en så kort tid så han kan spöa mig var och varannan gång.. och då är jag själv inte så kass om jag ska vara helt ärlig

Är du verkligen säker på det hehe.

Duktigt unge iaf.


signatur

<3

MFC
Medlem

Det ligger kanske i betraktarens ögon att bedömma mina skills men ändå grymt att ungar är så snabba på att anpassa sina förmågor till omvärlden.. om några år lär jag få spö i diverse andra spel så jag får njuta av hans begränsningar medan dom varar LOL.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Inaktiv

Haha vad roligt

Alltid roligt att se småbarn lära sig från början att spela. Dom är bättre än vad man tror.

T.ex min lillebrosa på snart 4:a år kan nu hoppa och springa runt i spelet Råttatouile (på Xbox 360) då jag har lärt han.
Han tycker det bara är roligt att springa runt och hoppa på hinder m.m

Kanske i den nya generationen som får barn nu är det viktigt att lära barnen redan från när dom är små att det räcker med att spela en halvtimma per dag.

Medlem

Jag spelar mot mina jämnåriga vänner som är runt 20. Och de är tagiskt dåliga jämfört med mig och min bror (även när vi spelade banorna första gångerna) så jag antar att det är lite beroende på vad man pysslar med annars. De är inte supergamers som jag och min bror egentligen är. Men jag måste erkänna att jag va riktigt kass på spel när jag va liten.


signatur
Medlem

Mjo Min lillebror började spela flatout vid 2.5 - 3 års ålder. Sen spelade han det nästan dagligen i något år..Resultatet blev att han blev grym, och sjöng main themet hela tiden. Med fel lyrics vill säga


signatur

Det här är en signatur

Medlem

min syrra är 4år och har klarat ut 2 spel å engelska på ps2 (Dora och jordgubbslisa)

Hör egentligen inte till nintendo men endå


signatur

You can't win the game...

Inaktiv
Skrivet av MFC:

Det ligger kanske i betraktarens ögon att bedömma mina skills men ändå grymt att ungar är så snabba på att anpassa sina förmågor till omvärlden.. om några år lär jag få spö i diverse andra spel så jag får njuta av hans begränsningar medan dom varar LOL.

Du har en bra poäng, små barn lär sig nya saker så otroligt fort. Jag märker trots min ringa ålder på 20 att jag lär mig nya saker långsammare än när jag var yngre.

Men behöver vi vara oroliga för att små barn skall krossa oss i spel? NEJ.

Barn har flera utvecklingsperioder att gå igenom före de har en chans att ta oss äldre i datorspel. Nu tänker jag inte på spel som Mario Kart där det bara handlar om att gasa och styra i stort sett.

Ta CS som ett exempel, där nog många märkt att de yngre är chanslösa. Synen utvecklas till 100% vid cirka 11-12 års ålder och det abstrakta tänkandet kommer först när barnet går in i puberteten, så att träna en 5-åring till att bli Quakeproffs går dessvärre inte.

Medlem

Duktig grabb


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Själv var jag ganska bra på spel när jag var mindre (är jag fortfarande såklart) och utklassade mina bröder. Det var tider det, det ända man kunde slå dem i liksom. Nu för tiden när dem är mycket äldre och har bättre saker för sig så har dem inte tid att lira längre.


signatur

C OL O R

Medlem

Min brorson är ruskig på guitar hero, lirar på hard osv.. försökte lära upp min brorsdotter men hon var inte lika intresserad, körde mer på barbie pony stuket iofs har hon lite mad skillz på platforming nu. Kul att forma småungar.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Hjälp, ska hålla min son borta från mitt Wii, vill inte bli slagen av honom hehe.


signatur

Gamer since day one!

1
Skriv svar