Medlem
Hur är APB?

Hej, jag har inget direkt mmo-spel aktivt atm, och letar efter ett. Jag spelade betan (dock inte så mycket, eftersom man inte fick så mycket tid att spela) Men så har jag funnit APB som ett intressant spel, men vissa recensioner var sviktande, Så vad tycker folket om detta spel på kort tid, och längre framöver? Och hur fungerar skill system, och skiljs folk från varandra något speciellt?(något i riktningen mot klasser?) Om man kunde genomföra raider (att råna banker, butiker osv) och rassior verkade väldigt kul, finns det något liknande i spelet? eller på kort sikt framöver i en patch?

Och en sista fråga, kommer en trial snart? Och finns det abilities man kan unlocka för sin karaktär. Tack för svaren!

PS: jag hörde att apb har väldiga lack of content, (inget efter 20 timmars gameplay:)) Stämmer detta?
Det kan kanske finnas andra trådar här, som är äldre men om samma sak, men jag vill helst få uppdaterad fakta, för tydligen har det kommit en del patcher.

Medlem

Gillar du att spela GTA IV online men känner att det saknar djup och vill testa något annat så köp APB.


signatur

I got a Goldenshower.

Ish
Medlem

För vilket jävla djup det är i APB...

Jag ber om ursäkt i förväg för mitt omogna språk som följer så fortsätt på egen risk..
..
..
APB går inte ens att jämnföra med GTA. Det finns ingen story öht mer än att de kriminella ska slå sönder skyltfönster och stjäla allt däri, och sno en och annan kattbur ur någons stackares förråd.

Visst, det kanske låter kul. Tyckte jag med i början. Men man tröttnar riktigt fort. Polisens, eller Enforcers som de heter (av anledningar som följer) uppgift är att förhindra brott. De kan använda "stun guns" vilket är sjukt irriterande om man spelar som kriminell, då vissa således väljer att arrestera först och dra nackskott sen (detta är betydande då de får dubbla poängen för detta).

Inte riktigt så en proffsig polis beter sig? Ne, dessa är inga poliser utan enforcers. Alltså hårdingar som skall ska hålla dem kriminella i shack. Mer eller mindre, på samma sätt som de kriminella ska ställa till med oreda. Visst, kör de över lite civila, kör mot rött och plöjer ner en taxibil så får de mindre prestige, men än sen? De kriminellas motsvarighet till prestige kallas notoritet, så du vet vilken nivå det handlar om..

Konceptet är fantastiskt, men det fallar tyvärr på ALLA andra punkter, jag kan sitta och raljera A4 efter A4, men jag är ingen skribent och detta är ingen recension, så det avstår jag.

Jag spelade betan, och köpte det. Varför vet jag inte, då jag bara spelat kanske 20min och sen ställde mig frågan - varför i helvete gjorde jag detta!

Summa summarum så får du antingen lita på dem dåliga resenscionerna eller köpa skiten och uppleva det själv.

Ish out.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Tack, det blir nog inget köp, och jag kommer vänta på trailen eventuellt. (Då kan man spela ut allt det roliga som finns i spelet under trialen )

Medlem

Ish, APB Släpper stora uppdateringar nu som fixar allt det där ;P Jag tycker spelet är sjukt roligt när man lirar med en clan eller ett par polare men om man lirar själv så är det inte mycket att hänga i granen... Och det där med Stungunsen har blivit fixat.

Medlem

Tycker inte att spelet är så dåligt som dom flesta säger. Roligt att göra egen musik,


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Ish
Medlem
Skrivet av Johan3043:

Ish, APB Släpper stora uppdateringar nu som fixar allt det där ;P Jag tycker spelet är sjukt roligt när man lirar med en clan eller ett par polare men om man lirar själv så är det inte mycket att hänga i granen... Och det där med Stungunsen har blivit fixat.

Ok, vad mer kan man göra som kriminell respektive enforcer då förutom det som fanns vid release? Staden är grymt tråkig, typ inga höjdskillnader alls. Jag tänker inte köpa ett spel eller dra en resub tänkades att allt jag inte gillar "fixas".. Sånt fixas aldrig helt, så är det bara.

Det jag skrev var ju detaljer för att beskriva spelet för TS, jag har dock större problem med det än så. Schysst customisering, absolut. Men det är som volvo och reservdelar, fördelarna slutar där.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

design delen utav spelet är väldigt roligt men spel delen blir fort repeterande för att det finns för alldeles lite content.

1
Skriv svar