Ruthless - Svensk guild i Star Wars the Old Republic och spelcommunity

Vym
Medlem
Ruthless - Svensk guild i Star Wars the Old Republic och spelcommunity

Hallå gott folk!

Snabbfakta:

Guildnamn: Ruthless(Namnet kom våra medlemmar gemensamt fram till under 2010)

Guildhemsida: http://ruthless.se

Server: Bloodworthy (EN-PvP)

Sida: Sith Empire

Ledning: Gonathay, Vildflinga, Verinus, Britney, Jayzone, Wolcker, Orgal, Dratten, Maffo, Draxx och Quue . Samtliga med inriktning på olika ansvarsområden. Britney står som guildledare.

Typ av gille: Vi fokuserar både på PvP och PvE i olika nivåer. Vi är ett väldigt socialt och vänligt inställt gille, Sith Empire till trots. Vi är ett demokratiskt gille och värnar om alla våra medlemmars åsikter och synpunkter. Vi värnar om våra medlemmar och vill att alla ska må bra och ha kul!
Vi har både casual- och hardcorespelare i vårt gille(och allt däremellan) och ser till att samtliga grupper av medlemmar tillfredsställs.

Åldersgrupp: Vi har medlemmar i åldrarna 16-46+. Vi har ingen åldersgräns för tillfället eftersom det inte känns som vi behöver någon. Alla våra medlemmar är mogna och trevliga.

Rekryteringen: Är för närvarande öppen! Mer info finns här: http://ruthless.se/index.php?topic=1667.0 Vi har även alt gillen på Sith Empire(Worthless) och Galactic Republic(Merciful)

Skapades: Ruthless skapades officiellt 30 Juni 2010 av Sviinet med målet att ha så roligt och trevligt tillsammans som överhuvudtaget är möjligt i och utanför SWTOR.

-------------------------------------------------

Vi efterlyser de som är intresserade av att spela BioWares alster Star Wars the Old Republic(http://swtor.com) tillsammans med ett gäng goa, schysta och glada svenskar!

Vi har en varm och härlig gemenskap med många härliga individer och mycket roligt tillsammans.

Vi har ett engagerat ledarskap som ständigt är ute efter att förbättra gillet på alla möjliga sätt för medlemmarna.

Vi har engagerade medlemmar som gör vad de kan för att nya medlemmar ska känna sig välkomna och att alla medlemmar ska trivas tillsammans.

I väntan på Star Wars the Old Republic så har vi spelat ett gäng andra spel tillsammans, t.ex StarCraft 2, Alien Swarm, World of Warcraft, Day of Defeat Source, Left 4 Dead 1 & 2, Minecraft, Star Wars Jedi Academy, League of Legends, Battlefield 3, World of Tanks, LotRO samt en del annat.

Vi har också haft många otroligt trevliga IRL-events i olika delar av Sverige!

I SWTOR kommer vi att ha många typer av in-game aktiviteter. För de som är intresserade av PvP så har vi mycket planerat och en PvP-officer med ett stort engagemang. För de som är intresserade av Operations så kommer vi att ha olika grupper med olika typer av krav. För den som är intresserad av raiding med progression i fokus så har vi hardcore-grupper med tre mycket engagerade som ansvarar för dessa.

För att gå med i gillet krävs det att du skriver en ansökan på vår hemsida http://ruthless.se

Många av våra medlemmar umgås över TeamSpeak och nya medlemmar är alltid varmt välkomna att delta.

Vi är sponsrade av QPAD och har god kontakt med andra gillen på servern Bloodworthy som vi spelar på.

Om ni har några frågor angående gillet så är det bara att posta i tråden, skicka PM eller skriva på vår hemsida http://ruthless.se

Ni är också välkomna in på vår IRC kanal:

#ruthless.se @ QuakeNet

Ha det bra!

Liten uppdatering om hur det rullat på in-game under early access:

Tänkte uppdatera lite:

Vi har tagit ned world bossar tillsammans, vi har pvpat tillsammans i både warzones och i open world, vi hjälper varandra med quester/flashpoints/crafting/pengar/gear/mods/allt! Vi har redan några level 50s i gillet(Absolut inget krav på att levla fort! Helt och hållet upp till var och en hur mycket han eller hon väljer att spela eller om han eller hon vill skippa vissa konversationer genom att trycka space igenom eller läsa igenom snabbt!)

Och vi har väldigt många schysta, aktiva spelare in-game, en del av dessa har varit med i gillet i minst ett år.

Fler uppdateringar kommer, bilder från vad vi hittar på för skoj in-game finns på vår hemsida och bör vara tillgängliga även för gäster eller community medlemmar att titta på.

//Charlie

Medlem

Ska nog joina! Kommer bli fett.

Jag som är Gonathay btw


signatur

I got a Goldenshower.

Vym
Medlem
Skrivet av Hardboiled15:

Ska nog joina! Kommer bli fett.

Jag som är Gonathay btw

Varmt välkommen mannen, vi har lite ont om medlemmar just nu. Projektet drog igång för bara ett par dagar sen, men vi hoppas att få fler intresserade! Har du några tankar eller idéer kring hur gillet kan utvecklas så är det bara att säga till. All kritik och alla tips uppskattas!

Vym
Medlem

Hemsidan uppdaterad ytterligare, vi finns numera på Xfire: http://www.xfire.com/communities/swetor och Steam: http://steamcommunity.com/groups/swetor

Vym
Medlem

Vi får allt fler nya medlemmar som går med oss och det är otroligt trevligt. Snart kör vi igång vår första game night och lär känna varandra på riktigt. Ni är varmt välkomna ni med!

Medlem

Jag kanske tar å joinar jag med, det kan bli kul att lira med lite svenskar.

Vym
Medlem
Skrivet av Kraver:

Jag kanske tar å joinar jag med, det kan bli kul att lira med lite svenskar.

Du är så välkommen Kraver, det är bara att registrera dig på vår hemsida och skriva en nätt liten presentation av dig själv så vi får nys om vem du är.

Ha det fint!

Medlem

Jag tänkte gå med, sen såg jag att hardboiled15 fått privilegiet att också joina er.
Ni kan nog stryka det här med att man måste vara mogen för att gå med.

Ett tips är ju att du kollar hans tidigare inlägg i trådar som har med Aion att göra.

Medlem
Skrivet av Spectral:

Jag tänkte gå med, sen såg jag att hardboiled15 fått privilegiet att också joina er.
Ni kan nog stryka det här med att man måste vara mogen för att gå med.

Ett tips är ju att du kollar hans tidigare inlägg i trådar som har med Aion att göra.

Humor är också viktigt:P

Det var bra att jag kunde förvarna en del om vilken tråkig grindfest Aion skulle bli, sen var det ju vissa som sa "sluta trolla det är inte sant". Sen visade sig allt vara 100% true då recensionerna började strömma ut på nätet. Sen om man råkar gilla grindfest så är det en helt annan sak.

Men för min del så får du gärna joina guilden men om du istället vill sätta dig och vara sur i ett hörn över gamla forum diskussioner, be my guest!

Truth stands, even if there be no public support. It is self-sustained.
Mohandas Gandhi


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Trevligt :), dock så behöver man testa spelet innan man kan joina guilder o dyl så får se längre fram är ju ett tag kvar ,


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Vym
Medlem
Skrivet av Spectral:

Jag tänkte gå med, sen såg jag att hardboiled15 fått privilegiet att också joina er.
Ni kan nog stryka det här med att man måste vara mogen för att gå med.

Ett tips är ju att du kollar hans tidigare inlägg i trådar som har med Aion att göra.

Jag står för att samtliga förtjänar en chans oavsett hur deras bakgrund ser ut. Visar det sig däremot att en medlem förolämpar andra och beter sig illa i allmänhet är det självklart att han eller hon blir utesluten efter en varning.

Dessutom har jag fått uppfattningen att hardboiled15 är en schyst snubbe efter att ha pratat med honom en hel del under den senaste veckan.

Spelet förväntas inte släppas förrän våren 2011 så vi har gott om tid att lära känna varandra redan nu, genom forum inlägg, chatt och så vidare.

Det är ju självklart ditt val att gå med eller inte, men det vore väldigt trevligt att ha dig som tillskott i gillet.

Hur som helst, ha en fortsatt trevlig sommar gott folk!

Vym
Medlem

På måndag släpps Alien Swarm gratis via Steam. Ny och utvecklad version av den älskade UT2k4 modden. Vi kommer spela denna tillsammans så fort den finns tillgänglig på måndag 19/7 21:00, trots att ni inte är med i gillet är ni välkomna att vara med oss.

Redan på söndag spelar vi League of Legends tillsammans vid 20:00 och samma gäller här, ni är varmt välkomna att vara med om ni känner för det.

Ha det fint.

Vym
Medlem

Vi spelar för närvarande tillsammans varje kväll och har riktigt skojj. Alien Swarm och League of Legends är det vi har spelat mest på senare tid, men vi har även en hel del annat planerat.

Är ni intresserade av att gå med i ett svenskt gille för SWTOR eller vill ni bara vara del av en svensk spelcommunity där man spelar tillsammans, pratar och har roligt har ni hittat hem.

Vi funderar för närvarande på att öppna upp gillet och skapa sektioner för World of Warcraft och Guild Wars 2.

Så ni som är intresserade av dessa spel kan även ni bli medlemmar!

Medlem

Roligt att se det går bra för projektet. Trevlig forumportal förresten.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Håller ett öga på tråden fram till närmare release. Skulle gärna joina redan nu, men eftersom jag inte spelar några av spelen ni listat så känns det som att jag inte riktigt kommer att bidra med något (förutom en rolig presentation eller dylikt).

Ni lirar inte Left 4 Dead 2 eller Alien Swarm (gratis på steam)?Detta är nog något som jag skulle kunna joina för.

Off Topic: Det känns inte som ett Bioware-spel kan faila (även om spelet blir ett dåligt mmo, så kommer det säkerligen vara ett bra coop-spel med grym story). Tycker det dock är tråkigt att de valt en mer "barnvänlig" design än de tidigare "Knights of the Old Republic"-spelen.

Ot igen: Hoppas ni lyckas få ihop ett gäng, vore kul att joina en (minst) någorlunda seriös guild redan ibörjan av spelets release.

Lycka till!

Vym
Medlem
Skrivet av bronie:

Håller ett öga på tråden fram till närmare release. Skulle gärna joina redan nu, men eftersom jag inte spelar några av spelen ni listat så känns det som att jag inte riktigt kommer att bidra med något (förutom en rolig presentation eller dylikt).

Ni lirar inte Left 4 Dead 2 eller Alien Swarm (gratis på steam)?Detta är nog något som jag skulle kunna joina för.

Off Topic: Det känns inte som ett Bioware-spel kan faila (även om spelet blir ett dåligt mmo, så kommer det säkerligen vara ett bra coop-spel med grym story). Tycker det dock är tråkigt att de valt en mer "barnvänlig" design än de tidigare "Knights of the Old Republic"-spelen.

Ot igen: Hoppas ni lyckas få ihop ett gäng, vore kul att joina en (minst) någorlunda seriös guild redan ibörjan av spelets release.

Lycka till!

De senaste kvällarna har spenderats mycket i Alien Swarm och vi är alltid öppna för att spela olika spel tillsammans. Vi har samlat allt fler medlemmar från Sveriges alla hörn under den senaste tiden och vi har flera väldigt engagerade medlemmar redan nu trots att spelet är så långt borta.

Du är välkommen att registrera dig på vår hemsida redan nu och delta i de diskussioner som finns kring gillet redan nu om du vill. Vi har flera aktiva trådar med beslut som vi tar tillsammans och förslag som kommer upp. Samt delta i de Game Nights där vi spelar spel du är intresserad av!

Vårt gille är byggt på en väldigt demokratisk stomme och alla medlemmars röster och åsikter är lika mycket värda.

Vym
Medlem
Skrivet av Snake:

Roligt att se det går bra för projektet. Trevlig forumportal förresten.

Tusen tack, ja det går verkligen framåt just nu och det är mycket roligt att se! Önskar bara jag var klonad så jag kunde spendera mer tid i Friskyttarna!

Vym
Medlem

Vi har numera egen Mumble server på inte särskilt stabil lina men den fungerar tills vidare.
Vi rekryterar fortfarande medlemmar som är intresserade av att spela SWTOR med andra svenskar.

Vym
Medlem

Vi har nyligen börjat spela LotRO tillsammans i gillet i väntan på SWTOR. Vi spelar för närvarande på servern Snowbourn där vi spelar tillsammans med svenska kinshippet Sain Minuial ( www.sainminuial.se ) och har riktigt kul.

Vi rekryterar fortfarande folk som är intresserade av att spela SWTOR med ett gäng goa och glada svenskar i framtiden.

Vi har medlemmar med åldrar från 16-45+ i dagsläget.

Ha det gott!

Vym
Medlem

Vi söker fortfarande andra svenskar som är intresserade av att spela SWTOR med andra svenskar i framtiden.

Vi spelar mycket annat i väntan på SWTOR och vissa av oss har planer på att börja spela World of Warcraft när Cataclysm släpps.

I övrigt är det främst LotRO som gäller just nu. LotRO blir f2p 10 september.

Alla som är intresserade av att pröva det då det blir f2p är välkomna att använda vår mumble server. Information finns i första inlägget och på vår hemsida.

Lev väl.

//Charlie

Vym
Medlem

För närvarande har vi en omröstning om vad vårt Sith Empire guild ska heta i SWTOR.

Vill du vara med och påverka, registrera dig på http://swetor.tk idag!

Medlem

För mycket daltande.

Medlem

Heeey hooooj!

Ska nog joina er nu! eftersom har dålig med polare som vill vara med å börja spela

Och ska testa på LotRO näre blire F2p, så funderar på om ni spelar det tillsammans på nön server! vore roligt å lära känna dom man kanske ska erövra The Old Republic mä

Vym
Medlem
Skrivet av Lotzym:

Heeey hooooj!

Ska nog joina er nu! eftersom har dålig med polare som vill vara med å börja spela

Och ska testa på LotRO näre blire F2p, så funderar på om ni spelar det tillsammans på nön server! vore roligt å lära känna dom man kanske ska erövra The Old Republic mä

Det vore kul att ha dig med! Vi är flera som tänkt spela LotRO igen när det blir F2P. Vi spelade tidigare på Snowbourn och kommer med största sannolikhet återvända till våra karaktärer där.

Jag tänker även spela på Evernight eftersom jag har vänner som spelar där också.

Vym
Medlem

Vi rekryterar fortfarande härliga svenskar som önskar ta del av en seriös och social spelcommunity och guild i SWTOR.

De senaste dagarna har vi spelat en hel del Pirates, Vikings and Knights 2, en mod till Half Life 2 som jag verkligen kan rekommendera, grymt kul!

Ha en fortsatt trevlig helg.

Mvh,
Charlie

Inaktiv

Ser bra ut Charlie, hoppas dock att spelet blir så pass bra som det verkar i dags läget.

Vym
Medlem

Första posten uppdaterad.

Vi söker fortfarande andra sköna snubbar och jäntor som vill ta del av en härlig spelcommunity att spela SWTOR med i framtiden.

Vi spelar för närvarande Pirates of the Burning Sea, vilket är F2P, på servern Roberts(EU-EN) och World of Warcraft på olika servrar, med mera.

Har du några frågor eller är intresserad så skriv i tråden eller på vår hemsida.

Må väl!

Mvh,
Charlie

Vym
Medlem

Vi i Ruthless och swetor önskar alla gott nytt år och ser verkligen fram emot vad 2011 har att erbjuda. (Ett stycke SWTOR framåt vårkanten må hända? )

På senare tid har vi spelat RIFT tillsammans och haft riktigt trevligt. Vi har även spenderat en hel del tid med europeiska gillet Immortals som vi kommer att spela på samma server som vid SWTORs släpp och göra allt för att utveckla en så trevlig servercommunity som möjligt.

Oavsett om du planerar att spela som Republic eller Empire är du välkommen till vår community. Vi kommer ha gillen på båda sidor.

Oavsett om du planerar att spela mycket eller lite är du välkommen att gå med oss.

Må väl och hoppas att alla får ett riktigt bra 2011!

Mvh,
Charlie

Inaktiv

Någon som vet hur viktigt det kommer va med allianser i spelet?

Vym
Medlem
Skrivet av Exzyz:

Någon som vet hur viktigt det kommer va med allianser i spelet?

BioWare har inte nämnt så mycket om varken guildsystemet eller allianser i SWTOR.

Jag tror dock inte att det är någon nackdel att ha allierade som man kan ansluta sig till i både PvE- och PvP-delen av spelet.

Skriv svar