FZ egna MMORPG spel, LEK!

Inaktiv
FZ egna MMORPG spel, LEK!

Hej!

Om ni fick göra ett MMORPG spel hur skulle det ha sett ut då?

Så här hade mitt varit iallafall:

Kort historia

Två planeter som sitter ihop med varandra, båda lika stora, som siemisiska tvillingar.
Varför de sitter ihop är pga ett svart hål som startade, drog till sig planeterna men pga att hålet inte var tillräckligt starkt för att kunna förbruka all stor materia så dog hålet och planeterna kom väldigt nära intill varandra. Bådas starka magnet fält håller fast planeterna i varandra, dock utan stora konsekvenser.

( Något sådant )

Raserna

Spelet handlar om två "Raser"

( Ras 1 )Den ena sidan vill ockupera den andra planeten pga deras planet har de förstört, finns knappt resusers m.m så de måste helt enkelt överleva.

( Ras 2 )Den andra sidan är de som skyddar sin planet och sina zoner men även jobbar hela tiden på en lösning hur man skall kunna dra isär de två planeterna.

.....

Questen

Det skall vara väldigt varierande, inte så mycket döda 10 sådana, spring dit m.m utan mer Mortal Online stuk. Questen skall endast vara till mot andra spelare och mot bossar, att gå upp i level är när ens grupp har dödat bossar eller tagit över zoner mot den andra sidan ( ni får hjälpa mig här )

Ett quest kan tex vara:

Smyg in i din fiendes bas ( Ras 2 ), lägg gift i deras brunn. Om personerna klarar detta så får den andra rasens ( ras 2 ) medlemmar som är denna staden en debuff som leder till något. Och vise verse.

----------------

Byggandet

Spelet anseer jag utspelar sig i en framtid ungefär 100 år ifrån våran, därför har raserna börjat bygga maskiner. Här kommer spelarna in, man kan bygga sina egna "armors", men även sina egna bossar. Det jag menar här är tex att en spelare styr en boss.

Alla instancer som man kan göra ligger i sin fiendes land, därför så är nästintill alla bossar styrde av spelare, om ingen spelare styr dem så tar en AI över det.

Gear och loot

Man gör sitt eget gear eller tar gearet från den man dödar, så gäller att ha viktiga saker på banken om man ska ge sig ut på äventyr. Man får även gear ifrån bossarna.

Har skrivit lite luddigt, hoppas någon har ett intresse som jag att bygga vidare på detta, kan bli jävligt bra!

Så eran tur nu, bjud på eran fantasi!

Medlem

Nu har du inte skrivit varför R1 måste anfalla R2 helt och hållet? Vad händer om R1 inte anfaller, får dom ingen mat och deras karaktärer försvinner?

Sedan,, är det spelarna som jobbar på lösningen om att dra isär planeterna eller dom som gör spelet?

Detta var för "luddigt" att fortsätta hitta på något då du inprincip gjort NOLL för att få ihop till något vettigt.

Medlem

Jag tycker dabromans idé är intressant, men jag är just nu för lat för att spinna vidare på temat.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

1
Skriv svar