Vilket mmo är nuvarande "bäst"

Medlem
Vilket mmo är nuvarande "bäst"

vill bara se vad folk tycker8)

Medlem

tog sista alternativet.. är ganska desperat efter ett nytt MMO som håller ett tag och har det innehåller jag söker, men dem nuvarande har tyvärr ej det, kanske ska börja med WoW igen men fan kommer bara ångra mig


signatur

Suup homie

Medlem

Inget av dom där alternativen i vart fall.
Sedan är ju "bäst" ganska luddigt
Men sett till helheten så lägger jag min röst på LOTRO.
Visst spelet saknar det folk kallar vettig PVP. Men kamratskapet i spelet väger upp!

Medlem

LotRO saknas i listan. Lägger min röst där!


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Med den nya expansionen så är enligt mig AoC överlägset bäst!


signatur

I got a Goldenshower.

Vym
Medlem
Skrivet av Hardboiled15:

Med den nya expansionen så är enligt mig AoC överlägset bäst!

Håller med dig där!

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:

Med den nya expansionen så är enligt mig AoC överlägset bäst!

hur är AoC nuförtiden? vet att det redan finns flertal trådar.. men jag frågar ändå

är det bara fokuserat på PvP eller har det en bra social community också? som den RP freaken jag är kräver jag bra möjligheter att rollspela något AoC ej hade vid release


signatur

Suup homie

Medlem

Snackar man PvP så vinner Warhammer lätt

Medlem
Skrivet av Snake:

LotRO saknas i listan. Lägger min röst där!

I second that!

Medlem

pve=wow tyvärr
pvp realm=warhammer online
pvp=eve online


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av LyktstolpeN:

Snackar man PvP så vinner Warhammer lätt

+1


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av LyktstolpeN:

Snackar man PvP så vinner Warhammer lätt

Verkligen inte. Det VAR hyffsat bra och kunde blivit riktigt jäkla bra. Istället blev det bara skit av allt.

Medlem
Skrivet av Spectral:
Skrivet av LyktstolpeN:

Snackar man PvP så vinner Warhammer lätt

Verkligen inte. Det VAR hyffsat bra och kunde blivit riktigt jäkla bra. Istället blev det bara skit av allt.

Med tanke på att många PvP-förstörande problem i spelet är borta har jag lite svårt att förstå vad du menar.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Conan helt klart.

Medlem

EvE är det bästa som finns ute nu.
Skönt att slippa allt vad level grind och quest heter.

Medlem

pve = WoW
pvp = Conan/Darkfall

WAR är knappt värt att kalla ett pvp spel enligt mig. Riktigt skit spel.

Medlem
Skrivet av isorill:

pve = WoW
pvp = Conan/Darkfall

WAR är knappt värt att kalla ett pvp spel enligt mig. Riktigt skit spel.

Förutom att spelet byggs runt RvR/PvP har du säkert rätt. Med 1.3.5 blir det ännu mer RvR centrerat..

Får man fråga om du har spelat senaste året?


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av isorill:

pve = WoW
pvp = Conan/Darkfall

WAR är knappt värt att kalla ett pvp spel enligt mig. Riktigt skit spel.

Everquest 2 och lotro har bra mycket bättre PvE än vad WoW har.

Vill man spela ett spel där alla ser likadana ut och spela med en av de sämsta community som finns så är WoW ett klart val.

Sen att alla klasser har blivit i stort sett likadana sen wotlk kom gör ju inte det hela bättre om man inte vill känna sig som en kopia av alla andra.

Medlem

Jag testade Warhammer för ca 2 månader sedan. Gillade det lite mer än vad jag gjorde när det kom men tyckte fortfarande inte det var bra. Ska jag skriva varför kommer det nog ta mig ett tag därför gör jag inte det. Det ska ju nämnas att detta är vad JAG tycker. Respekterar att folk tycker warhammer är ett bra spel och jag hoppas att ni har det kul i warhammer :)!

Medlem
Skrivet av Kawazu:
Skrivet av isorill:

pve = WoW
pvp = Conan/Darkfall

WAR är knappt värt att kalla ett pvp spel enligt mig. Riktigt skit spel.

Everquest 2 och lotro har bra mycket bättre PvE än vad WoW har.

Vill man spela ett spel där alla ser likadana ut och spela med en av de sämsta community som finns så är WoW ett klart val.

Sen att alla klasser har blivit i stort sett likadana sen wotlk kom gör ju inte det hela bättre om man inte vill känna sig som en kopia av alla andra.

Hmm du generaliserar riktigt ordentligt där.

När du säger community vad exakt menar du, forumet eller chatten ingame eller?

Forumen spenderar jag väldigt liten tid på mer än att kolla igenom trådar med intressant info.

Ingame så är det gille som gäller oavsett spel om man ska ha roligast.

Solo mässigt så tycker inte jag att eq2 och wow skiljer speciellt mycket mer.

Och grafik mässigt så gillar jag designen mer i wow än i eq2 trots att den ska ha mer polys.

ang lotr, det har en bra storyline men jag tycker det är tråkigare att quest i det spelet även fast man kör med andra super svårt och säga varför, men svårt är det inte.

Om man inte vill spela wow så rekommenderar jag att kolla in anarchy online classic och om man inte har nått problem med gammal motor.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Jag har ingen aning hur långt din erfarenhet av LotRO sträcker sig, men att påstå att questerna i LotRO inte är tillräckligt svåra, är något jag har mycket svårt att förstå. Spelade själv World of Warcraft från lanseringen 2005 till ett par månader efter att WotLK släpptes, och questandet är generellt enklare och mer förlåtande i WoW jämfört mot LotRO.

Naturligtvis kan du köra solo hela vägen till max level i LotRO liksom i majoriteten av dagens onlinespel, men det finns mängder med tuffa uppdrag, både vanliga och från epic quest serien. I LotRO är mobsen ofta länkade i grupper om två eller tre (melee och ranged mixat), och är de i samma level som din karaktär är det inte en helt enkel uppgift att bemästra. I WoW var man van att xp-grinda genom att pulla 4-5 mobs i samma level, eller rent av plocka elit mobs i samma eller högre level. Det funkar dåligt i LotRO.

Så att i samma andetag som du förordar WoW, säga att questen i LotRO inte är svåra nog, låter som en motsägelse. Sedan får du naturligtvis lägga din röst på WoW, det säger jag inget om. Jag hade själv en kul tid där, speciellt i vanilla.

När det gäller grafiken i EQ2, är det många som missar att spelet inte stödjer varken AA eller AF per automatik, och genom att låta applikationen styra grafikinställningarna, så får man aldrig se hur snyggt EQ2 kan se ut under de bästa förutsättningarna. Rekommenderar alla att tvinga grafikkorts inställningarna för EQ2. Med 4 eller 8x AA är det ett helt nytt spel.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Hållit på sen mud tiden och som du ser vad jag skrivit så är det vad jag tycker hävdar inte att det gällar för alla spelare.
Ville visa att det finns mer än en åsikt om saker o ting.

Sen skrev jag inte någonstans att lotr var lättare en i wow vet inte riktigt hur du kan klurat ut det.

Sen ang grafiken i eq2 jadu först o främst aa o af gör inte spelet, världen, designen i övrigt spelar roll ,och sen är det nått jag alltid gör är att se till att få bästa möjliga grafik i ett spel så jag jag har kört det med tvingad aa etc.

Kolla in anarchy online ganska fult med dagens mått men världen är underbar


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Jag opponerar mig inte mot att du har en åsikt och tyckte LotRO var tråkigt. Smaken är olika. Utan endast din kommentar kring questerna så som jag uppfattade det. Efter att läst din senaste kommentar ser det dock ut som att jag missuppfattat dig, var därför snäll och förklara vad du menade med:

"ang lotr, det har en bra storyline men jag tycker det är tråkigare att quest i det spelet även fast man kör med andra super svårt och säga varför, men svårt är det inte"


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Ser att det är många som skriver att Lotro är ett bra mmo nu för tiden. Spelade det lite när det kom ut och tyckte det var ganska kul :). Dock lirade alla mina polare wow som vanligt så gick tillbaka till det. Funderar på att ge Lotro ett försök till "Missade att det var Welcome back week :(" Undrar om ni som pratar om det lirar tillsammans eller liknande och kanske vill ha en spelare till med er :)?

Medlem

@Iso
Flera av oss spelar tillsammans. Du är välkommen över till http://mmofocus.se/index.php/forum/lord-of-the-rings-online/k...


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem
Skrivet av Notumforce:
Skrivet av Kawazu:
Skrivet av isorill:

pve = WoW
pvp = Conan/Darkfall

WAR är knappt värt att kalla ett pvp spel enligt mig. Riktigt skit spel.

Everquest 2 och lotro har bra mycket bättre PvE än vad WoW har.

Vill man spela ett spel där alla ser likadana ut och spela med en av de sämsta community som finns så är WoW ett klart val.

Sen att alla klasser har blivit i stort sett likadana sen wotlk kom gör ju inte det hela bättre om man inte vill känna sig som en kopia av alla andra.

Hmm du generaliserar riktigt ordentligt där.

När du säger community vad exakt menar du, forumet eller chatten ingame eller?

Forumen spenderar jag väldigt liten tid på mer än att kolla igenom trådar med intressant info.

Ingame så är det gille som gäller oavsett spel om man ska ha roligast.

Solo mässigt så tycker inte jag att eq2 och wow skiljer speciellt mycket mer.

Och grafik mässigt så gillar jag designen mer i wow än i eq2 trots att den ska ha mer polys.

ang lotr, det har en bra storyline men jag tycker det är tråkigare att quest i det spelet även fast man kör med andra super svårt och säga varför, men svårt är det inte.

Om man inte vill spela wow så rekommenderar jag att kolla in anarchy online classic och om man inte har nått problem med gammal motor.

När jag säger Community så menar jag självklart både forum och in game.

Även fast man är med i ett guild så träffar man alltid på de dära rövhålen ständigt i wow. För att undkomma dom helt måste man sluta göra gruppen utanför guildet, lämna general och trade kanalen och yell/shout och alla andra kanaler som personer kan kontakta dig på. Men ändå kan folk komma åt dig genom whisper tills du sätter dom på ignore.

Jag spelar inte ett mmo för att prata med en mindre skala personer som är i ett guild, säg 40-50 st. Jag spelar ett MMO för att spela med den stora massan och WoW får mig verkligen att avsky massan, eller rättare sagt massan i wow får mig att avsky wow.

Utseendet i WoW var bra i vanilla då det fanns ett bredare utbud på hur folk såg ut. Nu ser alla föremål i stort sett exakt likadana ut när du sätter på dig dem.

Tack vare allt kö system heter har världen WoW utspelar sig i blivit stendöd då dalaran i dagsläget bara är ett chat rum eller en server browser. Du behöver i stort sett inte sätta din fot utanför dalaran för att komma till din dungeon/instance.

Jag spelade Anarchy Online när det släpptes och har en Agent på lvl 146. Är inte direkt sugen på att börja på det igen då alla polare man spelade med slutade för väldigt många år sedan.

Vill man köra PvE och tycker om Crafting och vill ha mogna medspelare så är WoW inte ett bra val.

Välj då i stället
Everquest 2
Ryzom
Lord of the rings online

TBR
Medlem

Ingen av ovanstående alternativ.

Spelar fortfarande daoc, så jag lägger min röst på det.

Medlem

hehe det är en klassiker det med


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av LyktstolpeN:

Snackar man PvP så vinner Warhammer lätt

Snackar man PvP så vinner Darkfall lätt. Full loot, FFA, skill based (ie inga levlar) pvp.

darkfall political map http://df.urme.com/map/ här kan man se vilka clans och alliances som äger vilka holdings bl.a.

Medlem
Skrivet av Mo0rbid:
Skrivet av LyktstolpeN:

Snackar man PvP så vinner Warhammer lätt

Snackar man PvP så vinner Darkfall lätt. Full loot, FFA, skill based (ie inga levlar) pvp.

darkfall political map http://df.urme.com/map/ här kan man se vilka clans och alliances som äger vilka holdings bl.a.

Innebär skill based som i de flesta fall att gear>skills i slutändan?

Är denna video representativ för PvP:n i spelet ser det ganska mediokert ut.
I min mening.

http://www.youtube.com/watch?v=s5wLuLvhlZU&feature=related


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

12
Skriv svar