The Chronicles Of Spellborn

Medlem
The Chronicles Of Spellborn

Några här från FZ som spelar spelet? Har testat spelet nu i två dagar. Relativt mediokert, det är så få spelare. När jag spelar ett mmo så är mängden av folk i spelet en viktigt faktor, då jag förlitar mig en hel del på den sociala delen av spelet.

Har en känsla av att det inte är många här som tar spelet seriöst?

Edit: Ville bara säga det att spelet är F2P nu.

Medlem

Här är ett klipp som visar miljöerna och själva grafiska delen av spelet. - http://www.youtube.com/watch?v=OAACWjYvQ8k

Sjukt fin video, likaså musiken.

Medlem

Nice! Kollade på videon, och började tanka hem spelet i nästa sekund. Hur är spelet i sig?

Medlem

Det fanns lite hype kring spelet i början av utvecklingsfasen. När de sedan gick i konkurs sommaren 2009, försvann generellt sätt folks intresse. Visserligen utlovade Acclaim (utgivarna) att spelet skulle färdig utvecklas, och att det var gratis att spela under utvecklingsperioden. De nämnde i juli 2009 att spelet skulle lanseras som F2P med microtransactions i början av 2010.

Där är vi nu, och fortfarande inga ord från utvecklarna om/när spelet kommer att bli klart för lansering. Jag spelade själv en del i höstas, men då led spelet av ganska dålig prestanda, så jag fortsatte inte. Annars gillar jag själva konceptet.

Fanns inga pengar för ett år sedan, lär den situationen inte ha förändrats nämnvärt. Dessutom sprutar det ut nya F2P titlar konstant, så jag tror dessvärre inte att vi kommer att få se något mirakel i avseende Chronicles of Spellborn. Det lär vara tomt på servrarna i fortsättningen också tyvärr.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

1
Skriv svar