Bra mmo-spel tips ?

Medlem
Bra mmo-spel tips ?

Jag är väldigt intresserad av att sätta mig in i ett bra mmo spel just nu och jag vill ha lite tips från er vilket som är bäst. Jag har spelat WOW så vill inte höra något om det, helst.

Så om ni skulle vilja tipsa om ett rikigt bra mmo och berätta varför det är så bra så skulle det uppskattas. Spelar inte roll om det är fantasy eller sci-fi, gillar båda lika mycket.

Tack på förhand!

Vym
Medlem

Idag är MMO-genren avsevärt stor och det finns många MMOs att välja mellan. Vilket du kommer att föredra beror mycket på dina preferenser. Är du mer intresserad av PvE eller PvP. Söker du ett themepark-spel eller ett sandbox-spel. Är snygg grafik ett krav du ställer.

Jag kan bara tala utifrån mig själv och själv har jag spelat en oändlig massa MMOs, då det är en av mina favoritgenrer när det kommer till spel. Att hitta det MMO att förströ min tid på efter att ha blivit trött på ett tidigare har oftast varit ganska lätt för mig. Jag har tagit ett spel där jag känner andra som spelar eftersom jag alltid tyckt jag har fått roligare då oavsett om det varit ett 2D MMORPG som Tibia eller ett snyggare, som Aion eller Age of Conan. För tillfället spelar jag Lord of the Rings Online tillsammans med ett par andra online-vänner. För mig är communityn och hur mogna spelarna är i spelet en väldigt viktig del vid val av MMO. Jag är inte särskilt intresserad av PvP utan det är PvE jag brinner för. LotRO har både en varm och mogen community av det jag fått uppleva och är fokuserat på PvE och därför är det ett perfekt MMORPG för mig. LotRO har dessutom en oerhört vacker miljö och det är en mysig stämning som infinner sig när man spelar. Jag har inte spelat så länge så jag kan inte uttala mig om hur spelets end-game är, men vad jag har hört är det motsvarande gearfarming i diverse instanser och raids som i World of Warcraft. Dessutom kan jag inte förneka att jag är lite av ett fan av Tolkiens värld. Därför är det ytterligare ett plus!

Jag föreslår att du laddar ner trials för olika MMORPGs, och går igenom det ena efter det andra för att hitta det du söker.
Skulle du vara intresserad av LotRO så är du mer än välkommen i vårt lilla helsvenska kinship(guild) vid namn Friskyttarna på servern Evernight.
Jag är som sagt själv ganska ny och inte så insatt i spelet, men hjälper gärna till att introducera dig i LotRO så gott jag kan.

LotRO 14 dagars Trial: https://cogaccounts.codemasters.com/?territory=EnglishUK&skin...
Age of Conan unlimited Trial(endast till level 20): http://www.ageofconan.com/trial/
Warhammer Online unlimited Trial(endast tier1): http://war-europe.com/#/trial/?lang=en
Eve Online 14 dagars Trial: https://secure.eveonline.com/ft/FreeTrialSignup.aspx?aid=1337
Everquest 2 14 dagars Trial: http://everquest2.station.sony.com/freeTrial.vm
Darkfall Online 7 dagars Trial(kostar 1 euro): http://www.eu.darkfallonline.com/

Vill du ha en trial till Aion kan min bror troligen bidra med en buddy key. Bara att skicka ett PM i så fall.

Hoppas du hittar det du söker!

Medlem

Dra in på mmofocus och spana lite, där kan du läsa om olika mmorpg.

Men som Snyggare Bob säger så är ju det bästa att prova några olika mmorpgs och se vilket du tycker bäst om. Jag är själv tokkär i Lotro, och spelar i Friskyttarna.

Utökar listan med:

Allods Online
Dungeons & Dragons Online
Mortal Online

Lycka till!

Medlem
Skrivet av Snyggare Bob:

Idag är MMO-genren avsevärt stor och det finns många MMOs att välja mellan. Vilket du kommer att föredra beror mycket på dina preferenser. Är du mer intresserad av PvE eller PvP. Söker du ett themepark-spel eller ett sandbox-spel. Är snygg grafik ett krav du ställer.

Jag kan bara tala utifrån mig själv och själv har jag spelat en oändlig massa MMOs, då det är en av mina favoritgenrer när det kommer till spel. Att hitta det MMO att förströ min tid på efter att ha blivit trött på ett tidigare har oftast varit ganska lätt för mig. Jag har tagit ett spel där jag känner andra som spelar eftersom jag alltid tyckt jag har fått roligare då oavsett om det varit ett 2D MMORPG som Tibia eller ett snyggare, som Aion eller Age of Conan. För tillfället spelar jag Lord of the Rings Online tillsammans med ett par andra online-vänner. För mig är communityn och hur mogna spelarna är i spelet en väldigt viktig del vid val av MMO. Jag är inte särskilt intresserad av PvP utan det är PvE jag brinner för. LotRO har både en varm och mogen community av det jag fått uppleva och är fokuserat på PvE och därför är det ett perfekt MMORPG för mig. LotRO har dessutom en oerhört vacker miljö och det är en mysig stämning som infinner sig när man spelar. Jag har inte spelat så länge så jag kan inte uttala mig om hur spelets end-game är, men vad jag har hört är det motsvarande gearfarming i diverse instanser och raids som i World of Warcraft. Dessutom kan jag inte förneka att jag är lite av ett fan av Tolkiens värld. Därför är det ytterligare ett plus!

Jag föreslår att du laddar ner trials för olika MMORPGs, och går igenom det ena efter det andra för att hitta det du söker.
Skulle du vara intresserad av LotRO så är du mer än välkommen i vårt lilla helsvenska kinship(guild) vid namn Friskyttarna på servern Evernight.
Jag är som sagt själv ganska ny och inte så insatt i spelet, men hjälper gärna till att introducera dig i LotRO så gott jag kan.

LotRO 14 dagars Trial: https://cogaccounts.codemasters.com/?territory=EnglishUK&skin...
Age of Conan unlimited Trial(endast till level 20): http://www.ageofconan.com/trial/
Warhammer Online unlimited Trial(endast tier1): http://war-europe.com/#/trial/?lang=en
Eve Online 14 dagars Trial: https://secure.eveonline.com/ft/FreeTrialSignup.aspx?aid=1337
Everquest 2 14 dagars Trial: http://everquest2.station.sony.com/freeTrial.vm
Darkfall Online 7 dagars Trial(kostar 1?): http://www.eu.darkfallonline.com/

Vill du ha en trial till Aion kan min bror troligen bidra med en buddy key. Bara att skicka ett PM i så fall.

Hoppas du hittar det du söker!

Tack för det mycket informativa inlägget, jag har faktiskt testat trials på EVE, Warhammer, Age of conan och LOTRO. Har mest bara fastnat för LOTRO, för det verkar precis som du beskriver det och är också ett fan av tolkien Sen är det bara EVE som intresserar på grund av nytänket Men får se om jag fastnar i LOTRO, ska spela klart trialen sen kanske det blir och köpa!

Medlem

Age of conan.

http://www.fz.se/forum/thread.php?id=67031

expansion påväg 11 maj och spelet är riktigt bra om man gillar lowfantasy brutal pvp.

Medlem
Skrivet av Hannu87:

Age of conan.

http://www.fz.se/forum/thread.php?id=67031

expansion påväg 11 maj och spelet är riktigt bra om man gillar lowfantasy brutal pvp.

Har testat men tyckte inte om det alls

Medlem

Fastnar du för LotRO, så är du välkommen till oss i Friskyttarna liksom föregående talare nämnt. Lycka till i ditt val!


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem
Skrivet av Snake:

Fastnar du för LotRO, så är du välkommen till oss i Friskyttarna liksom föregående talare nämnt. Lycka till i ditt val!

Det låter trevligt!

Medlem

WAR för PvP/RvR
LotRO för PvE

(Spelen jag föredrar)

Välj efter preferens.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Medlem
Skrivet av richy95:

apb

Nej, inte intresserad av allpointsbulletin.

Vym
Medlem

Annars finns det ju en hel del att se fram emot.

Star Wars The Old Republic, Final Fantasy XIV, Guild Wars 2, Rift: Planes of Telara, Earthrise, TERA, The Secret World, Blade and Soul, Warhammer 40k mmo:t, blizzards nya mmo och World of Darkness

Medlem
Skrivet av Snyggare Bob:

Annars finns det ju en hel del att se fram emot.

Star Wars The Old Republic, Final Fantasy XIV, Guild Wars 2, Rift: Planes of Telara, Earthrise, TERA, The Secret World, Blade and Soul, Warhammer 40k mmo:t, blizzards nya mmo och World of Darkness

Det är sant och framtiden kommer garanterat spenderas framför Star Wars the old republic

Vym
Medlem
Skrivet av znokker:
Skrivet av Snyggare Bob:

Annars finns det ju en hel del att se fram emot.

Star Wars The Old Republic, Final Fantasy XIV, Guild Wars 2, Rift: Planes of Telara, Earthrise, TERA, The Secret World, Blade and Soul, Warhammer 40k mmo:t, blizzards nya mmo och World of Darkness

Det är sant och framtiden kommer garanterat spenderas framför Star Wars the old republic

Samma här, har varit kär i Bioware sedan jag spelade Baldur's Gate för första gången

Medlem
Skrivet av Snyggare Bob:
Skrivet av znokker:
Skrivet av Snyggare Bob:

Annars finns det ju en hel del att se fram emot.

Star Wars The Old Republic, Final Fantasy XIV, Guild Wars 2, Rift: Planes of Telara, Earthrise, TERA, The Secret World, Blade and Soul, Warhammer 40k mmo:t, blizzards nya mmo och World of Darkness

Det är sant och framtiden kommer garanterat spenderas framför Star Wars the old republic

Samma här, har varit kär i Bioware sedan jag spelade Baldur's Gate för första gången

samma här!!!!

Medlem

Darkfall är lätt det bästa mmoet på marknaden just nu. Jag har spelet de flesta om man inte räknar med f2p-spelen.

Medlem

@Mo0rbid
Du glömde lägga till "i ditt tycke".

Bästa MMO't existerar inte. Smak och tycke är ytterst subjektivt.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem
Skrivet av Snake:

@Mo0rbid
Du glömde lägga till "i ditt tycke".

Bästa MMO't existerar inte. Smak och tycke är ytterst subjektivt.

Mycket sant tillägg. Alla har olika åsikter. Jag vill höra varför man tycker det är bäst.

Medlem
Skrivet av Snake:

@Mo0rbid
Du glömde lägga till "i ditt tycke".

vems annars åsikt skulle det vara?...

Medlem
Medlem
Skrivet av Mo0rbid:
Skrivet av Snake:

@Mo0rbid
Du glömde lägga till "i ditt tycke".

vems annars åsikt skulle det vara?...

Det lät ärligt talat mer som ett konstaterande, än en åsikt.

Men strunt i det. Trevlig Valborg alla!


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem
Skrivet av Mo0rbid:

Darkfall är lätt det bästa mmoet på marknaden just nu. Jag har spelet de flesta om man inte räknar med f2p-spelen.

Om man tycker om att bli bestraffad och spela med den sämsta community jag träffat på genom alla mmo jag spelat så är det spelet för dig.

Medlem
Skrivet av Kawazu:
Skrivet av Mo0rbid:

Darkfall är lätt det bästa mmoet på marknaden just nu. Jag har spelet de flesta om man inte räknar med f2p-spelen.

Om man tycker om att bli bestraffad och spela med den sämsta community jag träffat på genom alla mmo jag spelat så är det spelet för dig.

På forumet är det ganska illa, inne i spelet är det annorlunda

Medlem
Skrivet av Mo0rbid:
Skrivet av Kawazu:
Skrivet av Mo0rbid:

Darkfall är lätt det bästa mmoet på marknaden just nu. Jag har spelet de flesta om man inte räknar med f2p-spelen.

Om man tycker om att bli bestraffad och spela med den sämsta community jag träffat på genom alla mmo jag spelat så är det spelet för dig.

På forumet är det ganska illa, inne i spelet är det annorlunda

Kan inte hålla med, köpte spelet och lirade under två veckor.
Är dock fortfarande kvar i nybörjar staden då brist på riktlinjer fick mig att lägga ner spelet.
Att fråga andra personer om vad man skulle göra var ingen ide då man blev hånad på ett eller annat sätt.

Vill man spela ett hardcore PvP mmo så är EvE ett klart bättre val.

Medlem
Skrivet av Kawazu:

Vill man spela ett hardcore PvP mmo så är EvE ett klart bättre val.

oranges and apples

Medlem
Skrivet av Mo0rbid:
Skrivet av Kawazu:
Skrivet av Mo0rbid:

Darkfall är lätt det bästa mmoet på marknaden just nu. Jag har spelet de flesta om man inte räknar med f2p-spelen.

Om man tycker om att bli bestraffad och spela med den sämsta community jag träffat på genom alla mmo jag spelat så är det spelet för dig.

På forumet är det ganska illa, inne i spelet är det annorlunda

Exakt. Forumet är gräsligt men in game är det den bästa community jag stött på (spelat de flesta MMO's som finns). Problemet med gankning av noobs är vida överdrivet. De flesta som spelat ett tag är aldrig i närheten av starter områdena utan håller sig närmare hårdare mobs i sina klan städer. Jag är just nu klanlös och lever sedan en månad i ork starter området... inte sett eller hört om några pk'ers där under denna tid. Altför många som inte spelar har åsikter om Darkfall. Efter åtta månader älskar jag fortfarande spelet. Att gå tillbake till tex wow eller liknande är uteslutet när man vant sig vid riktig pvp.

Medlem
Skrivet av Wasarion:

Att gå tillbake till tex wow eller liknande är uteslutet när man vant sig vid riktig pvp.

word, det skulle helt enkelt inte gå

Medlem

mmm wow e bara bra för dom som vill casual spela o ha en hyfsad upplevelse mellan pvp och pve....

Medlem
Skrivet av Mo0rbid:
Skrivet av Wasarion:

Att gå tillbake till tex wow eller liknande är uteslutet när man vant sig vid riktig pvp.

word, det skulle helt enkelt inte gå

Jag själv kände mig totalt vilsen i Darkfall, tyckte det fanns lite dåligt med riktlinjer i början som kunde putta mig som spelare åt rätt håll.

Försökte fråga i chatten men där blev man verbalt påhoppad i stället.

Är nog lättare att sätta sig in i det hela om man har en polare som spelar det redan som kan leda dig genom de första dagarna av spelet.

Vem vet, man kanske provar på det igen, har mmo torka som det är nu när jag slutat spela EvE.

Medlem
Skrivet av Kawazu:
Skrivet av Mo0rbid:
Skrivet av Wasarion:

Att gå tillbake till tex wow eller liknande är uteslutet när man vant sig vid riktig pvp.

word, det skulle helt enkelt inte gå

Jag själv kände mig totalt vilsen i Darkfall, tyckte det fanns lite dåligt med riktlinjer i början som kunde putta mig som spelare åt rätt håll.

Försökte fråga i chatten men där blev man verbalt påhoppad i stället.

Är nog lättare att sätta sig in i det hela om man har en polare som spelar det redan som kan leda dig genom de första dagarna av spelet.

Vem vet, man kanske provar på det igen, har mmo torka som det är nu när jag slutat spela EvE.

När man väl är inne i Darkfall är man fast. Just nu kan ni testa i två veckor för en euro. Gå in på youtube och kolla de newbie videos som finns... det besparar er enormt med tid

12
Skriv svar