Inaktiv
Uttråkad

Tja! Har spelat wow i 5 år och det har varit ett fantastiskt spel! Gnistan för wow har dött ut! Jag skulle vilja ha lite tips på olika mmorpg, som kanske kan väcka den där känslan "shit vilket bra spel" och sen sitter man i timmar å skiter i allt annat. Har prövat age of conan och det är ett dugligt spel men de verkar rätt dött ändå :/ tips? /uttråkad gamer:down:


signatur

Work Work

Medlem

Önskar jag hade tips, men sitter väl tyvärr i samma båt som du. Har försökt med LotRO, Age of Conan och WAR vid upprepade tillfällen själv, utan att direkt fastna för något av dem.

Spelade även lite Aion i höstas och det var väl helt okej. Det kändes i alla fall som att det hade lite mer potential än ovanstående.

Just nu sitter jag mest med olika single player spel, i väntan på något som kan hänföra mig igen. Har alldeles för stora förhoppningar på SW: ToR för tillfället.

Inaktiv

Går de att prova aion gratis?


signatur

Work Work

Medlem
Medlem

Jag tycker själv om Full PvP, men måste erkänna att jag har svårt att se någon som spelat WoW i 5 år, uppskatta Darkfalls betydligt brutalare och helt oförlåtande miljö.

Fast det är möjligtvis en god ide att helt byta MMO-typ, i stället för att ta något likartat. Så idéen med Darkfall är kanske inte så dum ändå!


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Inaktiv

Någon som ens spelar Darkfall? Enligt spelare så vart inte spelet så bra som många trodde.

Medlem

Allods Online är ju rätt schyst med tanke på att det är gratis. Men det är ju en liten risk att du tycker det liknar Warcraft för mycket.
Sedan kan du ju gå tillbaka i tiden lite, Everquest 2 har precis fått en ny expansion. Hört att det är ganska aktivt numera..

Kika in på www.mmofocus.se för lite inspiration. Dem täcker det mesta som händer inom MMO-världen.

Vym
Medlem

Min gnista för World of Warcraft har dött ut också. Att spelets fokus bland alla spelare verkar ligga i att samla gear istället för att ha roligt är sorgligt tycker jag. Efter flera års gearsamlande kan jag sammanfatta: GEARSAMLANDE ÄR INTE ETT DUGG ROLIGT I LÄNGDEN! Ursäkta caps..

Det som gör spelupplevelsen är de man spelar med, spelar man ett MMORPG med roligt och trevligt folk, så kan vilket MMORPG som helst väckas till liv och bli oerhört kul. Mina trevligaste upplevelser hade jag i 2d mmorpgs, just för att jag spelade dem med så oerhört sköna människor och för att de gav nostalgitårar.

Jag skulle kunna skicka dig en trial till Aion, som sagt man vet ju inte vad man tycker om spel innan man prövar dem, så du kan ju i alla fall ge det en chans för att se vad du tycker. Numera finns det ju otroligt många MMORPGs så man kan verkligen välja och vraka och hitta någonting som man själv faller för.

För tillfället spelar jag lite olika, Aion, Dungeons and Dragons Online, Guild Wars och Allods Online och har väldigt trevligt i samtliga.

Medlem

Skulle testa Darkfall om jag vore du finns en 1 euro trail och det är absolut det bästa PVP spelet ute atm. Full loot Kan det bli bättre? Enligt mig räknas knappt Warhammer/Age of conan som pvp spel om man jämför

Inaktiv

Håller med där "Snyggare Bob", saknar World PvP grymt mycket och WoW var underbart en tid, men sedan förstörde de PvP totallt. Får hoppas att den nya expansionen ändrar det då den har flera härliga "features".

Sedan, försvann din post "Snake"? I alla fall så har du rätt angående det du skrev, blir och testa Darkfall igen som sagt och se hur det är idag.

Vym
Medlem
Skrivet av Grimley:

Håller med där "Snyggare Bob", saknar World PvP grymt mycket och WoW var underbart en tid, men sedan förstörde de PvP totallt. Får hoppas att den nya expansionen ändrar det då den har flera härliga "features".

Sedan, försvann din post "Snake"? I alla fall så har du rätt angående det du skrev, blir och testa Darkfall igen som sagt och se hur det är idag.

Saknar World PvP sanslöst mycket, och har inte varit med om det sedan under Vanilla tiden, vem kan glömma de massiva striderna som ägde rum i Hillsbrad Foothills, m.m.

Jag är också intresserad av att testa Darkfall, ska vi testa tillsammans? Det var längesen jag spelade ett sandbox MMORPG, ska bli spännande.

Inaktiv

Klart vi kan testa tillsammans, men kan vi ta det imorgon Torsdag? Kanske man ej dör lika snabbt som ensam spelare, sedan om någon mer vill hänka på så skriv här eller lägg till mig på msn.

Edit: Msn: Daniel.Larsson85@gmail.com

Vym
Medlem
Skrivet av Grimley:

Klart vi kan testa tillsammans, men kan vi ta det imorgon Torsdag? Kanske man ej dör lika snabbt som ensam spelare, sedan om någon mer vill hänka på så skriv här eller lägg till mig på msn.

Edit: Msn: Daniel.Larsson85@gmail.com

Lägger till dig! Blir för mig att läsa på en del om spelet, vet inte alltför mycket om det faktiskt.

Men det ska bli kul!

Har äntligen laddat ner klienten, gick relativt fort. Så det är bara att sätta igång trialen för egen del.

Ish
Medlem

Anarchy Online +alla expansioner.. Då har du att göra "ett tag".. Inte den vackraste grafiken kanske, men sjukt bra skillsystem, pve/pve.. Ja allmänt awesomesauce helt enkelt..

De skulle ju uppgradera till nån ny motor men det har de ju tjatat om sen -08.. Vet inte hur det går för dem.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Samma båt.

Ska nog börja med Wow igen om en ny realm kommer.

Medlem

Finns en hel tråd här med gratis MMOs. http://www.fz.se/forum/thread.php?id=495

Medlem

Tyvärr, det finns inget. Om du vill ha något som matchar UO, EQ DAoC eller WoW (dvs ha tillbaka den där OMG!-känslan från första gången du spelade ngt av dessa) så finns det inte något som ger den, enligt mig.

Sitter med single player nu, dawn of war, blir väl sc2 snart, spelar lite DotA-kloner också. Ser inte så hett ut på horisonten heller... kanske Blizzards nya MMO om ett par år:).

Medlem

casual/f2p/itemshop

http://boi.perfectworld.com/

Riktigt kul


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Har för mig att Neocron är gratis fortfarande för alla existerande konton, men det går inte att skapa nya.


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem
Skrivet av Grimley:

Kanske man ej dör lika snabbt som ensam spelare....
Edit: Msn: Daniel.Larsson85@gmail.com

Gankandet i starterområdena har minskat enormt det senaste halvåret... helt enkelt inte värt ansträngningen för de mer erfarna. Nu har man dessutom ett "newbie protection system" i början.
Att köra igång ensam är inget problem.... men att vara två ter stycken gör att man utvecklas fortare förstås.

Medlem

Släpp drulen, börja med ett rikigt spel....Age of Conan.

Medlem

Eftersom ingen har nämnt det så vill jag bara säga att om du saknar open world PvP så är nog DAOC (Dark age of Camelot) fortfarande bland dem bästa MMORPG'na där ute.

Hur Mythic kunde faila så hårt med WAR när dom hade ca 8års erfarenhet av bra MMO open-world PVP är för mig ett mysterium.


signatur

-We're all fools, two-faced and chaotic. Some of us makes you weep, some of us makes you smile and most of us does both.

Medlem
Skrivet av Jestrix:

Eftersom ingen har nämnt det så vill jag bara säga att om du saknar open world PvP så är nog DAOC (Dark age of Camelot) fortfarande bland dem bästa MMORPG'na där ute.

Hur Mythic kunde faila så hårt med WAR när dom hade ca 8års erfarenhet av bra MMO open-world PVP är för mig ett mysterium.

En del av misslyckandet går väl att skylla på GOA som (miss)skötte hanteringen av serverna i EU.
Nu har tydligen Mythic själva tagit över det, men det känns aningen sent.

Medlem

Ja GOA är fail i allt dom tar i, men nu har dom mergat EU och US så nu är det gått om krig i DAOC igen =D


signatur

-We're all fools, two-faced and chaotic. Some of us makes you weep, some of us makes you smile and most of us does both.

Medlem
Skrivet av finnpokko:

Tja! Har spelat wow i 5 år och det har varit ett fantastiskt spel! Gnistan för wow har dött ut! Jag skulle vilja ha lite tips på olika mmorpg, som kanske kan väcka den där känslan "shit vilket bra spel" och sen sitter man i timmar å skiter i allt annat. Har prövat age of conan och det är ett dugligt spel men de verkar rätt dött ändå :/ tips? /uttråkad gamer:down:

SJälv lirade jag wow sedan MC var "da shit", I slutet hade jag 10 level 80 characters, alla på samma server en av varje class, Epic gear på alla chars, epic flying mounts + Outland flying skill.... Chopper mm....

Blev trött på alla gratis epic som Blizzard börjde slänga ut. Så sålde mitt konto och nu sitter jag och spelar "League of Legends", oerhört kul och inte lika tidskrävande. Bra sätt att lira och ha kul fast änndå inte ta så mycket tid.

Skickar med en länk.
Om du vill adda mig ingame så kan jag säkert ge dig tips mm. Ingame name = "This is Madness"

http://signup.leagueoflegends.com/

Edit: Redigerade bort referal-delen av länken. Tipsa gärna, men ingen reklam, grabben. /MaxH

Medlem

Lirar också lite LoL nu, det och sc2-betan. Känns tyvärr som mina mmo-dagar är över helt, finns inget existerande eller på gång som jag verkligen tror på, skulle vara blizzards nya hemliga då.

Skrivet av Wolfbane:
Skrivet av finnpokko:

Tja! Har spelat wow i 5 år och det har varit ett fantastiskt spel! Gnistan för wow har dött ut! Jag skulle vilja ha lite tips på olika mmorpg, som kanske kan väcka den där känslan "shit vilket bra spel" och sen sitter man i timmar å skiter i allt annat. Har prövat age of conan och det är ett dugligt spel men de verkar rätt dött ändå :/ tips? /uttråkad gamer:down:

SJälv lirade jag wow sedan MC var "da shit", I slutet hade jag 10 level 80 characters, alla på samma server en av varje class, Epic gear på alla chars, epic flying mounts + Outland flying skill.... Chopper mm....

Blev trött på alla gratis epic som Blizzard börjde slänga ut. Så sålde mitt konto och nu sitter jag och spelar "League of Legends", oerhört kul och inte lika tidskrävande. Bra sätt att lira och ha kul fast änndå inte ta så mycket tid.

Skickar med en länk.
Om du vill adda mig ingame så kan jag säkert ge dig tips mm. Ingame name = "This is Madness"

http://signup.leagueoflegends.com/

Medlem

Samma båt här med, älskade WoW men gnistan är liksom borta sen ett bra tag tillbaka dock får Cataclysm det att vattnas i munnen

Har ändå kört Lotro, Age of conan, War, Aion och allods men man fastnar liksom inte tyvärr

Medlem
Skrivet av Grimley:

Någon som ens spelar Darkfall? Enligt spelare så vart inte spelet så bra som många trodde.

Jag köpte Darkfall vid release...och det var det värsta köpet jag gjort i mitt liv! Köp inte utan att ha prövat trial

Ett av dom sämsta spel i alla kategorier jag har spelat, usch!


signatur

Game long and prosper

Medlem

Vad tror folket om http://www.finalfantasyxiv.com/ då? Det verkar intressant (både bra grafik och trevliga klasser). Någon som provat betan eller känne någon som har gjort det? Vad tror ni om spelet?

Medlem

Guild Wars 2!!!!!!!!!

12
Skriv svar