Medlem
Darkfall idag?

Halloj!

Efter en lång paus från MMO-världen känner jag hur jag börjar dras mer och mer in i den. Och nu står jag här återigen, vid det där svåra vägskälet som många säkert känner igen - Vilket spel ska jag satsa på?

WoW har jag börjat om alltför många gånger på. Och hur många 80s man än drar upp så känns det inte som att det ger så mycket längre. Har väl blivit lite för casual känner jag...

AoC är kul, men nej... Likaså gäller det med Warhammer, Star Trek Online... Mja, listan kan göras lång!

Men häromdagen kom jag och tänka på Darkfall igen. Det var ju faktiskt ett tag sen man prövade det, och nu vänder jag mig till er MMO-nördar här på FZ. Senast jag spelade var bara någon dag innan den såkallade expansionen släpptes, och den var ju lovande kände jag då. Vet egentligen inte varför jag slutade.

Men hur är spelet idag? Hur stor är spelarbasen? Jag gissar väl på att många försvann när servern delades upp i EU och NA. Skulle bli grymt tacksam för svar, jag är j*vligt sugen på liret igen. Och som jag har förstått det när jag läst på andra forum och diverse hemsidor så ska det ha blivit enormt mycket bättre på senare tid. Jag hoppas ni kan bekräfta detta!

Tack så länge!
/Mimer

TBR
Medlem

Jodå, spelarbasen är helt okej på EU. Är bara att dra igång & macra som 90% av spelarbasen, jag har just lagt ned DF pga. av det, orkade inte se alla som kör macron längre. :>

Tycker även det är lite tråkigt, claner/alliancer köper städer av varandra istället för att ta dom.

Personligen tycker jag DaOC är bättre alternativ.

Medlem

Satt i samma tankar bara för några dagar sen.. mest för att jag ville spela global agenda men fick reda på att det var max 8vs8

Men efter mycket forumwhorande och letande efter klaner la jag ner det. Jag fick uppfattningen, precis som TBR säger, att man macroar i ett halvår och grindar o grindar för att få regs, pengar o material och sen i slutet är det ändå inte tillräckligt mycket pvp för att det ska va värt det.

Jag väntar på mortal online eller dust514 istället

TBR
Medlem

En sak jag tycker DF saknar är att det inte ger nått att pvpa, visst är det skoj att pvpa & man får gear,regs m.m. av folk man dödar..
Men det driver mig inte vidare efter flera månaders spelande, det räcker inte för mig, gear är så lett att crafta ändå & regs kan man köpa.

Hade gärna sett att man fick ut nå mer av pvpn i DF, tex. pvp points som man kan träna skills eller nått för.

men men... få hoppas Earthrise blir bra.

Medlem

Jag är ny och har spelat i 2 veckor. Jag läste mycket på mmorpg etc och alla klagade på DFO, men till slut bestämde jag mig för att "Fan, jag provar!".

Jag gillar verkligen spelet och är positivt överaskad. Kanske inte världens bästa grafik och vissa saker kunde vara bättre, men spelet växer med speltiden.

Det är också många nya spelare som tillkommer vad jag märkt, iallafall i "Humanlands". Det är fler som spelar på NA än EU, men sen beror det på var i Agon man är. Vissa ställen är tomma, vissa mer befolkade...men även i de mest obefolkade områden kan man ge sig fan på att en red kommer och jagar en!

1
Skriv svar