Warhammer 40k Online - Allmän spekulationstråd

Medlem
Warhammer 40k Online - Allmän spekulationstråd

Jag tänkte att alla i spekulationstagen skulle få någonstans att dela med sig av sina tankar om Warhammer 40k online. Andra diskussioner som berör spelet kan även hålla till i den här tråden, försök att hålla det någotsånär på spår bara.
För att börja lite kan jag säga att jag önskar följande:

*World PvP (RvR)
*Ett stridssystem som baserar sig mer på kunskap än utrustning
*Ett färdigt och putsat spel vid release
*En tidig beta för att slå ihjäl slå många buggar som möjligt
*En långsiktig plan för både utveckling och nytt innehåll

*SPACE MARINES!

Och för att spekulera lite tror jag att detta borde kunna göras på ett bra sätt och att spelet i så fall kommer att bli mycket lyckat!

*UPDATE*

Preliminär info jag glömde lägga till i första posten tidigare...

http://mmofocus.se/index.php/2010/02/19/warhammer-40k-online/


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Det jag funderar mest på är vilka raser man kommer att kunna spela som och hur spelets PvP kommer att fungera. Är också fundersam över hur mycket våld det kommer att finnas i spelet med tanke på våldet som finns i 40K spelen.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Jag hoppas på ett semi-våldsamt spel..

3 fraktioner skulle i min mening vara att föredra i PvP, så länge spelets lore tillåter det.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Några servrar med 18-årsgräns vore bra. Då skulle man veta vilka servrar som inte har 90% Space Marines. No offense. Titta bara på WAR.

Medlem
Skrivet av Funkateer:

Några servrar med 18-årsgräns vore bra. Då skulle man veta vilka servrar som inte har 90% Space Marines. No offense. Titta bara på WAR.

Att vissa klasser i WAR är överbefolkade beror mer på en obalans i spelet.. (AOE>allt)

Själv skulle jag föredra en 16-års gräns i 40k online, lagom helt enkelt.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Jag har en känsla av att spelet inte blir ett moorpg utan bara ett mmo, skulle till och med kunna bli fps (jag tänker mig något i stil med MAG).

Medlem
Skrivet av bronie:

Jag har en känsla av att spelet inte blir ett moorpg utan bara ett mmo, skulle till och med kunna bli fps (jag tänker mig något i stil med MAG).

Nja, själv hoppas jag på ett "traditionellt" MMORPG med lite nya idéer. Ett MMOFPS skulle inte kännas lika roligt.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av bronie:

Jag har en känsla av att spelet inte blir ett moorpg utan bara ett mmo, skulle till och med kunna bli fps (jag tänker mig något i stil med MAG).

MAG?? För slö för att googla.

Medlem
Skrivet av Funkateer:
Skrivet av bronie:

Jag har en känsla av att spelet inte blir ett moorpg utan bara ett mmo, skulle till och med kunna bli fps (jag tänker mig något i stil med MAG).

MAG?? För slö för att googla.

http://www.gamespot.com/ps3/action/mag/index.html

Hoppas att du orkar läsa..


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av v1ctory:
Skrivet av bronie:

Jag har en känsla av att spelet inte blir ett moorpg utan bara ett mmo, skulle till och med kunna bli fps (jag tänker mig något i stil med MAG).

Nja, själv hoppas jag på ett "traditionellt" MMORPG med lite nya idéer. Ett MMOFPS skulle inte kännas lika roligt.

Nej det vore det värsta som skulle kunna hända, att använda licensen till denna underbara värld och förstöra det genom att släppa ett i mängden av en redan urholkad och söndermjölkad genre.
Folk kommer inte att slita sig från WoW och WAR för att spela ännu ett plagiat.

MMOFPS är fortfarande inte urholkad eller utforskad på samma sätt. Planetside och WWII är de enda riktigt stora och det är nu många år sedan dessa passerade sin storhetstid.

Ta det bästa från planetside, släng in några RPG element och blanda i lite nya concept tillsammans med 40k världen så lovar jag ett orginellt och nyskapande spel som kommer att bli en superhit!
Gör det gärna relativt lätt att spela men se till att det krävs mycket för att spelas i toppen.
Och för allt i världen, gör det inte till ett grafiskt dagis, 40k är mörkt, otrevligt och vuxet.

PS. alla har rätt till sina egna åsikter, dessa är mina så inget illa menat


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Hälften av nöjet är ju att pilla med målningen på figurerna....har jag hört. Hur ska de få in det i ett MMO kan man undra? Extremt mkt valmöjligheter vid character creation?

Medlem
Skrivet av Soulless:

MMOFPS är fortfarande inte urholkad eller utforskad på samma sätt. Planetside och WWII är de enda riktigt stora och det är nu många år sedan dessa passerade sin storhetstid.

Very true, så ledsen att jag missade planetside-eran... drog igång en trial efter att jag hade slutat spela SWG men då hade ju alla slutat spela så det fanns ju ingen att skjuta på...

Hade hoppats på global agenda men det var ju instancer och max 8vs8... Jag vill ha såna där epic battles dom hade i planetside med flera hundra pers som krigar o flygplan som flyger runt i luften osv osv Och framför allt vill jag ha ett mmofps där en bra taktik slår strength in numbers.. Precis som i planetside...

Medlem

[quote=Soulless][quote=v1ctory]

Skrivet av bronie:

Folk kommer inte att slita sig från WoW och WAR för att spela ännu ett plagiat.

WAR är ett plagiat i min mening, dessutom finns det inte ens mycket folk som teoretiskt sett skulle kunna slita sig från det spelet då det finns väldigt få spelare. Dom har mergeat ihop väääldigt många servrar och det är fortfarande relativt liten population

Medlem

*Ett färdigt och putsat spel vid release

kommer aldrig hända=P

Förhoppningsvis blir spele 18+ men det lär ju inte hände ska va sjukt blodigt o mycket förstörelse.
skälv vill jag spela Imperial guard.

Medlem

Jag hoppas att dom lyckas bättre med den här licensen än WaR.
Ett MMOFPS vore högst intressant för min del. Är ganska trött på "peka-klicka" stilen i mmo's. Jag tyckte att Fallen Earth hade en bra idé med deras stridssystem och en utveckling av liknande vore att föredra.

En annan sak jag hoppas på, som är mer eller mindre avgörande för ett köp av mig, är hur världen är instansierad eller inte. Gillade Conan men hatade att det var för mycket insansindelat. Lika med champions online och WaR. Det är väl det enda positiva jag har kvar att säga om WoW efter alla dessa år, hur öppen spelvärlden är(känns).

Och sen vill jag bara tillägga, BLOOD FOR THE BLOOD GOD! Chaos fo'eva weaklings! Horus pwnar emperor!

Medlem
Inaktiv
Skrivet av Funkateer:

Hälften av nöjet är ju att pilla med målningen på figurerna....har jag hört. Hur ska de få in det i ett MMO kan man undra? Extremt mkt valmöjligheter vid character creation?

Ingen aning men dte är något jag alltid velat ha se. Dvs mer möjligheter att göra sin karaktär unik. Minns från Wow där man sprang runt och såg ut som alla andra med samma rustning. Det måte finnas någon slags överdragsklädsel och annan slags utsmyckning för oss som inte tycker senaste rustningen i neon är så cool.

Kommer förmodligen själv att spela som Orc eller Space Marine med någon Ranged bössa (typ Bolter).
Ska bli så skönt att slippa svänga med svärd mot drakar för en gångs skull. Fan tio år med med fantasy :S


signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

Medlem
Skrivet av v1ctory:
Skrivet av Funkateer:
Skrivet av bronie:

Jag har en känsla av att spelet inte blir ett moorpg utan bara ett mmo, skulle till och med kunna bli fps (jag tänker mig något i stil med MAG).

MAG?? För slö för att googla.

http://www.gamespot.com/ps3/action/mag/index.html

Hoppas att du orkar läsa..

[http://lmgtfy.com/?q=MAG]

Var bara tvungen xD

Topic.

Jag hoppas att det blir gobal agenda liknade alltså i tredje person. För då känns det mer MMO aktigt ut man kan se sin armor och sina special attacker. Jag hoppas också Blizzards nästa MM= också blir så. För ett MMOFPS känns inte riktigt MMO aktigt för min del.:D


signatur

*spolier* årets spel 2011 = Guild Wars 2!!!

Medlem

15-17 juni säger jag bara, längtar något så otroligt efter en riktig gameplay film!


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Det vore coolt med ett mmofps lite baserat på #Warhammer 40,000: Space Marine. Vet inte riktigt hur de skulle funka med oändliga valmöjligheter när de gäller character creation, tror de skulle förstöra en hel del när alla space marines ser olika ut, enligt loren ser alla typ likadana ut.

När det gäller factioner hoppas jag iaf på flera olika fast i en alians, dvs Imperial guard, Space marines å witch hunters som en och kanske Orcs, Dark eldar å Tau?

Inaktiv

MMOrpg tredje persons shooter.

Förhoppningsvis med öppna världar. bara instanser vid större missions o dyl.

skulle själv vilja ha ett squad system som i republic commando där man kan ha typ 2 npcer som man kan skaffa gear till och levla upp förutom sitt eget..

Skulle kunna göra för riktigt massiva strider om man pvp-ar 20 vs 20 där vissa klasser kommer i squads om 3 eller mer.

Å andra sidan så kör jag nästan alltid pet-klasser så jag är partisk i frågan..

Mmm, vara en champion i en noise-marine squad som kanske drop-podar ner på ett slagfält a lá planetside..

drömma går ju..

Risken finns nog att det blir WAR (40k edition), tyvärr.

Medlem
Skrivet av v1ctory:

Jag hoppas på ett semi-våldsamt spel..

3 fraktioner skulle i min mening vara att föredra i PvP, så länge spelets lore tillåter det.

lol är du 10år eller? Warhammer ska va extremt blodigt o brutalt, There is only war! hoppas dom använder sig av space marine motorn o spelstilen.

Medlem
Skrivet av Sille:
Skrivet av v1ctory:

Jag hoppas på ett semi-våldsamt spel..

3 fraktioner skulle i min mening vara att föredra i PvP, så länge spelets lore tillåter det.

lol är du 10år eller? Warhammer ska va extremt blodigt o brutalt, There is only war! hoppas dom använder sig av space marine motorn o spelstilen.

Nej, lägg till 6 år till det du antog så är du betydligt korrektare.

Hur man vill att ett spel ska vara utformat och se ut är väldigt subjektivt och är inte relaterat till hur gammal man är. Många yngre skulle säkert förespråka mer lol och blod i spel då de anser det häftigt. Kanske något att fundera lite på?


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

kanske men om spelet inte är extremt brutalt så kommer det inte va warhammer...(jag kanske är barnslig för min ålder=)
http://www.youtube.com/watch?v=aFHKIFDjk9I hoppas på mmoet blir såhär fast mer öppet. riktat till äldre publik som bara fixar ny dator om det skulle behövas.

Medlem

Jag hoppas starkt på ett mmofps. Problemet med detta blir väl att det blir en konstig balans mellan de olika "raserna". Som imperialguard bör man ju då få typ 30 "pets" för att kunna ta en space marine

Eller så får space marines knappt ha tanks eller något sånt. Kan göras coolt men tror tyvärr det blir halvt omöjligt och att spelet istället blir ett mmorpg.

Vi som vill ha ett nytt mmofps får väl vänta på planetside 2 och hoppas att sony inte fuckar upp det också.

Medlem

Det är redan sagt att det kommer bli ett mmoRPG tyvärr, hoppades med på FPS, men men :/

Medlem

v1ctory, grym länk, ser ju riktigt fett ut om det stämmer vad som står på mmofocus. Jag har ganska höga förhoppningar på pvedelen också, det finns ju gott om "bossar" i wh40k att ta kol på
Sen är det en del mmorpg som slutat att ge xp för att döda mobs vilket jag tycker är sjukt bra. Blir inte så mycket grind. Istället får man xp när man klarar quests eller gör andra saker som är lite mer speciella. Det är mer realistiskt också och man slipper göra "en cartman" och döda lvl 2 boars tills man är lvl 60 för att sen gå på jakt efter the man with no life, eller vad det nu var han kallades hehe.

Medlem

Jag är lite orolig för balansen i spelet, jag menar om de gör det som WoW att man har två sidor så kommer det att se konstigt ut. Som alla vet så är 40K ett stort battle royal alla mot alla och alla hatar alla. Ända sättet dessa raser skulle sammarbeta är som de alla är hotade av en gemensam fiende i mitt tyckte borde det vara Tyranids.

Sen en annan sak som jag tycker kommer att se konstigt ut är om bara "en" Imperial Guard kommer att spöa en Space Marine, de flesta vet att det skulle aldrig hända i 40k världen, jag menar du behöver minst 100 soldater och kanske inte ändå ta ner en Space Marine.

Det tredje jag hoppas på är att få spela Tau redan från start och inte behöva vänta på någon expansion för att få spela Tau som i alla andra 40K spel.


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

Undrar hur fordonsparken kommer att se ut, Tar dom med Imperial Guard så kan det bli en helsikes stor fordonspark. Astartes har inte så många fordon.
Titaner är alltid roliga att se men varför tar dom oftast bara den lille scouten?


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Medlem

- No playable Tanks or other Warmachines at release but implemented possibility for expansion

Så står det i alla fall på http://mmofocus.se/index.php/2010/02/19/warhammer-40k-online/

jag är lika pepp för det

12
Skriv svar