Kommer du att köpa Mortal Online?

Medlem
Kommer du att köpa Mortal Online?

Då Mortal Online släppet inte är alltför långt borta tänkte jag kolla intresset hos er andra fz användare.

Utförligare diskussion hänvisas till den stora Mortal Online tråden i detta forum.

För er som inte känner till mortal online sedan tidigare kan jag rekommendera den officiella hemsidan: http://mortalonline.com


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Har iofs redan köpt det, men änsålänge lever det inte upp till mina "krav" så jag kommer inte betala i månaden (inu).

Passar mig lite sisådär, verkar kräva en jävkla tid änsålänge, och väldigt brant inlärningskurva.

Men vi får se, kommer hålla mig i betan lite då och då för att hålla mig updaterad.

Medlem

Um.. nu vet jag inte hur pass mycket svårare det kommer vara att gaina skills efter release men som det ser ut nu grindar du ju upp din karaktär på en vecka eller två. Inlärningskurva? Ptja, du slår med mouse1 och blockar med mouse2.

EVE är det enda spelet som har brant inlärningskurva som jag känner till.

Jag har varit sugen på MO riktigt länge men om dom inte slänger in en hel hög med fixar och content innan release finns det inte en chans att jag slänger bort min tid på spelet.
Har spelat mmo i drygt 12 år och jag ser inte hur någon kan ha roligt i MO i mer än kanske ett halvår innan man har tröttnat.

Men som sagt, förhoppningsvis har dom undanhållt stora delar under betan som kommer läggas till antingen nu eller när spelet går live.

Medlem

Jag har ju redan köpt MO så jag kommer nog spela vid release sen har de min fria månad på sig att lägga till mer innehåll för det saknas det mycket av. Det djävliga är att inget MMO jag testat efter MO har varit skoj, totalt tröttnat på att göra meningslösa Quests bara för att få Xp eller något bättre item.

Medlem

Då de flesta verkar efterlysa mer innehåll får vi hoppas att de lyckas implementera en hel del till release. Vore tråkigt om en stor spelvärld stod tom utan något att göra i den.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av v1ctory:

Då de flesta verkar efterlysa mer innehåll får vi hoppas att de lyckas implementera en hel del till release. Vore tråkigt om en stor spelvärld stod tom utan något att göra i den.

Kommer troligtvis högvis med spawns med releasen.
Det är väl inte mobs och AI dom behöver betatesta nu så det finns antagligen ingen anledning att lägga resurser på att ha igång högvis med spawns serverwide.

Medlem

En patch är utlovad redan under öppna betan, med bl.a just mer content:
http://www.mortalonline.com/news/open-beta-new-trailer
Kolla in nya trailern, den e nice.

Medlem

Det är tyvärr för mycket PvP för min smak.


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

Har köpt spelet och ser fram emot release. Måste formatera datorn innan dock - har sådana sjuka stabilitetsproblem i de flesta spel.

Någon som har en trevlig guild?


signatur

"Valve är ett sånt där mys företag man vill ge sitt hus, bankkonto, och flickvän till..." - tubez

Medlem
Skrivet av Saben:

Har köpt spelet och ser fram emot release. Måste formatera datorn innan dock - har sådana sjuka stabilitetsproblem i de flesta spel.

Någon som har en trevlig guild?

Hoppa in på irc://irc.stratics.com/Valhalla
Vi är ett par svenskar som sitter där.
Annars finns:
http://www.mortalonline.com/forums/guild-discussions/

Medlem

körde stresstestet i några timmar... sen avinstallerade jag det. Hemskt.


signatur

Bara gör det.

Medlem
Skrivet av Groggo:

körde stresstestet i några timmar... sen avinstallerade jag det. Hemskt.

Hehe.. not for the weak of heart.. man får vara en riktigt bra betatestare om man ska se potential i MO

Hjälper om man har någon o lira med btw..

Medlem

MO har en inlärningskurva så brant att det blir en mur folk springer in i och därför misstänker jag att spelarbasen kommer vara liten.

Jag får se hur det utvecklas de kommande två månaderna med buggar, lagg och spelartillgänglighet. Jag gillar att man verkligen börjar från noll och får forska sig fram, men liiite hjälp behöver alla.
Irriterande att inte hitta grundläggande crafting books i staden man börjar i exempelvis.
Sen känns pick pocketing lite OP just nu.

Men jag hoppas på det bästa och ser gärna att MO lyckas!

Inaktiv

Ser helt underbart ut. Älskar MMOs som är lite mer hardcore. Hade gärna köpt med jag vågar inte. Hade gått för mycket tid :(.

Ska man lira ett hardcore MMO så ska de liras hardcore. Ska man ha gått om tid att investera tycker jag så man kan ligga på topp. Det har jag inte och då kommer jag ta mig tid som jag inte har.

Kanske om man bryter ryggen eller nåt.

Medlem
Skrivet av jonne_man:

Ser helt underbart ut. Älskar MMOs som är lite mer hardcore. Hade gärna köpt med jag vågar inte. Hade gått för mycket tid :(.

Ska man lira ett hardcore MMO så ska de liras hardcore. Ska man ha gått om tid att investera tycker jag så man kan ligga på topp. Det har jag inte och då kommer jag ta mig tid som jag inte har.

Kanske om man bryter ryggen eller nåt.

Jag tycker MO är precis tvärtom
Perfekt för casual players eftersom man inte behöver raida x antal gånger varje vecka för att få chans att få någe item.
Spelar ju ingen roll hur mycke tid man laggt ner på sin gubbe, man kan ju alltid spela ihop med andra utan att man är x antal levlar eller inte hunnit samla ihop det där setet för att komma in i nästa instance. Nä, MO och andra sandbox är bra mycke bättre när man är ett par kompisar(eller en guild) som alla lägger ner olika spel tid.

Medlem

Hardcore är ett så överskattat ord, så fort det är noll tutorial och lite o göra är det hardcore.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

Om det är under åldergränsen arton så kommer jag testa det.

Medlem

Känns baserat på vad jag har sett ingame att har man mycket tid tillgängligt så kan nog detta spel vara skoj.

Själv så tycker jag det är b att man ska behöva sitta o föra manuella anteckningar.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Känns baserat på vad jag har sett ingame att har man mycket tid tillgängligt så kan nog detta spel vara skoj.

Själv så tycker jag det är b att man ska behöva sitta o föra manuella anteckningar.

Eller så får man crafta en penna och göra sig lite papper ingame? Om det inte införs håller jag med dig, då är det lite b... (Det sabbar spelkänslan rejält)


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Hardcore är ett så överskattat ord, så fort det är noll tutorial och lite o göra är det hardcore.

Lyckligtvis finns det flera sidor av instruktioner inne i spelet.

Help.

Medlem

Har det redan


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Verkar vara en hel del folk som säger blank nej till spelet. Mycket synd då det är svenskutvecklat...


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Är ingen ursäkt att det är svenskutvecklat , är bara sunt förnuft att man inte supportar ett spel som hittils verkar vara ganska skakigt sen hjälper det inte att deras community manager(tror det var denna position lite osäker) fick fnatt oavsett vilka kommentarer man får så gör man inte vissa saker han fick ju tydligen säga upp sin position tack var detta.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Är ingen ursäkt att det är svenskutvecklat , är bara sunt förnuft att man inte supportar ett spel som hittils verkar vara ganska skakigt sen hjälper det inte att deras community manager(tror det var denna position lite osäker) fick fnatt oavsett vilka kommentarer man får så gör man inte vissa saker han fick ju tydligen säga upp sin position tack var detta.

Det är ingen ursäkt, men kanske en liten anledning att vara lite extra intresserad?

Angående community managern, fick han ett "utbrott" då folk snackade skit om spelet?


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

finns lite olika utsagor om det men oavsett så jobbar man med service så är det inte ok att få ett utbrott mot potentiella kunder .

Så även om du gör det på frivillig basis så är det nått man får ta.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv
Skrivet av Recsu:
Skrivet av jonne_man:

Ser helt underbart ut. Älskar MMOs som är lite mer hardcore. Hade gärna köpt med jag vågar inte. Hade gått för mycket tid :(.

Ska man lira ett hardcore MMO så ska de liras hardcore. Ska man ha gått om tid att investera tycker jag så man kan ligga på topp. Det har jag inte och då kommer jag ta mig tid som jag inte har.

Kanske om man bryter ryggen eller nåt.

Jag tycker MO är precis tvärtom
Perfekt för casual players eftersom man inte behöver raida x antal gånger varje vecka för att få chans att få någe item.
Spelar ju ingen roll hur mycke tid man laggt ner på sin gubbe, man kan ju alltid spela ihop med andra utan att man är x antal levlar eller inte hunnit samla ihop det där setet för att komma in i nästa instance. Nä, MO och andra sandbox är bra mycke bättre när man är ett par kompisar(eller en guild) som alla lägger ner olika spel tid.

Ja det går säkert hur bra som helst och bättre än i vanilla wow.

Men jag vill ha potentialen att vara bland de bästa på något i spelet, eller vara riktigt bra i alla fall. Jag vill spela mycket och känna att jag gör ett intryck i världen. Loggar jag på då och då och bara tittar in och knappt vet vad som händer känner jag mig utanför. Det kanske låter dumt men MMOs fyller något speciellt gaming behov för min del

Jag har spelat eve online i många år, och jag kan inte spela det casual även om man till och med kan skill träna utan att logga in. Så jag fick lägga ner det nu för några månader sen, hade tröttnat också ska medges.

Med hardcore menar jag bara att allt är tillåtet och med hög risk (förlora allt man har på sig i loot). Man kan säkert scamma och skapa intriger. Döda vem man vill. En osäker värld där allt kan hända. En värld där man inte har en barnvakt runt varje hörn som hjälper en om man råkar illa ut, eller regler för att skydda spelarna mot onda saker. Har inget med learning curve att göra för min del utan hur hänsynslöst spelet är om man misslyckas eller hur belönande det är om man lyckas med något svårt. Hög risk-reward helt enkelt.

När en hel allians krashar i eve för att någon infiltrerat den och löst upp den inifrån, det är något jag tycker är så jävla bra.

Men ska tilläggas att jag aldrig spelar bad guy faktiskt så det har inget med att jag gillar att griefa att göra.

Medlem

Jag köpte det i augusti men kommer inte spela det

Medlem

Ny patch 22e, ska bli spännande

Inaktiv

Jag lirade faktiskt betan i två timmar.

Första intrycket.

Menyn, wow, intron. OMG de pirrar i kroppen så förväntansfull jag är.

Karaktären jag gör är ful. Alltså jätte ful både grafikmässigt och på andra vis. Hans genitalier är klart över medel längd dock. Förväntan sänks lite.

Kommer in i världen.

KABOOOOOOOM förväntan stört dök. Nu är jag skeptisk bara av att komma in i världen i 10sec. Mitt intryck är. "är det detta jag väntat på och trott skulle vara the shit?"

Gganska nice grafik på sina ställen, ffa byggnader och framför allt på långt avstånd. Många texturer är lite blah dock och omgivningen i min närhet är extremt oinspirerade.

Känslan av att bli ägd på sin förväntan förstärks av att kameran är OMG tittar jag genom mitt dörr-titt-hål och sedan på min skärm. Fish eye effect så jag blir illamående och snurrig. Jag hittar motion blurr effekten och tar bort den. Det blir bättre men omgivningen snurrar fortfarande runt kanten på min skärm. Kanske för att jag har en 14 tums? Men jag är ändå inte nöjd med hur kameran fungerar när jag slutar spela 2 tim senare. Varför tänker jag, varför inte bara ha som i andra spel.

Jag börjar springa omkring. Fattar inte var jag är men det är bara en ganska skön känsla tycker jag. Stör mig lite på att vänster höger musknapp inte används traditionellt men ingen big deal, kommer på hur jag tar fram min yxa efter några minuter.

Tycker det går fruktansvärt sakta att springa.

Jag ser en stad en bit fram ner för en kulle, men jag ser ingen väg ner. Bestämmer mig för att hoppa vilket var dumt, jag dör.

Gött tänker jag har sett noob videon på youtube vet iaf hur man rezzar. Man ska gå mot ett ljus. Problemet är att mitt ljus är ruskigt långt bort, det syns knappt vid horisonten ungefär. Varför man satt ett stup precis brevid noob spawn och sen rezzen så långt bort hinner jag fundera över många gånger de typ 15min det tar att hitta rezz snubben. Det hjälpte inte att man inte visste att han var typ uppe på en kulle och vägen dit såg man inte som spöke för att ens view distance blir sabbad i det modet. Så jag spenderar lång tid med att springa och krama bergskanten i hopp om att som i en labyrinth tillslut komma till utvägen eller ja vägen upp då.

Till slut rezzar jag.

Jag provar hugga träd men det funkar bara på vissa träd. Varför det inte fungerade på de andra vet jag inte. Står och hackar ved ett tag sen anfaller plötsligt 2 kaniner mig. Jag är ändå scout som börjar med taming så inga problem tänker jag ska tama dem. Men va fan jag dör! Jag lyckas tämja en men han blir rädd för den andra kaninen och springer iväg. Vafan! Vi är ju 2 mot en. Men nu är jag nästan död. Jag springer så sakta som det går. Rädslan att dö igen och eventuellt 10min som spöke igen sköljer över mig nej nej neeeeeej. Jag klarade. Kaninen gav upp.

Jag får tillfälle att träna min rest skill i ca 5min de tar att få fulla liv igen.

Jahapp vad nu då. Jag bestämmer mig för att tillverka en pilbåge. Jag har ved, behöver någon slags bågsträng antar jag. Springer till byn och letar workbench. Tar ett bra tag då den ligger utanför byn men hittar den tillslut. Letar och letar bland vendors och menyer efter bågsträng. Tänker det måste finnas fler vendors inne i byn, men nej där är helt tomt, dött. Efter långt letande ger jag upp. Jag frågar en stor blå hårig snubbe som står och smälter metaller men han verkar inte pigg på att hjälpa. Området är tomt i övrigt - klockan är typ 4 på natten.

Bestämmer mig för att kolla utsikten på ett berg. Trillar ner. Får dödsångest igen men landar i vatten denna gången. Spenderar några minuter med att simma. Erfar att det faktiskt går att ta sig fram långsammare än att springa. Tror jag ska dö igen eftersom jag läst att det finns swim skill. Men jag överlever. Blir sugen på att fiska, ser fiske båtar, men vet inte hur jag ska göra.

Känner mig noobig. Får lust att besöka forum och läsa på.

När jag ska alt tabba in igen undrar jag varför. Var längesedan ett spel gjorde så dåligt första intryck på mig. Jag försöker intala mig att spelet har ett djup och blir bra när man spelat ett tag men jag kan inte förmå mig att logga in igen. Jag trodde detta spelet skulle ta det bästa av MMOs blanda med gammalt i lite nytt modernt stuk.

Men det känns som jag spelar ett gammalt MMO där grafiken i världen fräschats upp men allt annat är som det var. Tänker nu främst på UO. Att få spö av kaniner känns så gammalt och oengagerat att jag vill dö. Tempot är så långsamt som att se en svart vit gammal stum film, man förväntar sig lite annat tempo i dagens spel än för 10 år sedan. Stridssystemet känns klumpigt. Det känns inte som att jag är i en ny häftig värld utan mer som att jag startat upp ett gammalt MMO och insett att de fina minnen man hade inte riktigt håller måttet idag, som om man ångrar att man spelade spelet igen och förstörde de fina minnen man hade om hur sjukt bra spelet var.

Nej jag tror aldrig att mina två första timmar i ett spel känts så dåliga. Jag inser att spelet har mer att erbjuda men lusten att starta spelet igen är noll nu helt borta.

Spel är ett spel. Man ska inte behöva lida i flera timmar för att det ska börja bli bra. Presentationen är viktig och det har man misslyckats med totalt i MO enligt mig.

Sen undrar jag varför lira MO när man faktiskt kan lira gamla MMOs istället, som UO. Eller ja man slutade ju spela de spelen av en anledning. Jag är faktiskt inte sugen på att spela UO i first person jag vill har nåt som ger mig något nytt. Det känns inte som att MO har det där nya blandat med det bästa gamla som jag letade efter. Snarare har det allt de gamla jag inte vill se i ett MMO igen.

Medlem

Sen hör det ju till historien att det är en beta och inte den slutgiltiga produkten. En beta lirar man för att hjälpa till att hitta fel och komma med förslag på förbättringar inte för att se om det är ett bra spel eller inte.

12
Skriv svar