League of Legends - Gratis oerhört roligt Diablo PvP "clone"

Medlem
League of Legends - Gratis oerhört roligt Diablo PvP "clone"

Godafton.

Jag testade spela ett spel. Och jag fastande med en gång. Oerhört kul spel och 100% gratis. Ingen måndaskostnad eller köpa spelet.

Kortfattat ungefär som Diablo spelen fast man spelar i teams mot motstånadare. Skulle väll gissa att det är ca 50 olika "champions" att välja mellan.

Rekomenderar det varmt.

Om ni signar up och testar spelet så vore jag tacksam om ni använder refer länken. Man kan få lite bonus skins och lite annat, och ni har inget igentligen att förlora på det. .:heart:

Länk för att börja spela...
http://signup.leagueoflegends.com/

Spelet är liknade ett gammalt spel som går under förkortningen "DOTA" Det är samma personer som har gjort denna. Mycket bättre grafik och en bunt med förbättrningar

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

You Tube Videos - "Season One Cinematic Trailer"
http://www.youtube.com/watch?v=CMjGYKDbhcU

En gammal gameplay Video, men visar spelet rätt bra.
http://www.youtube.com/watch?v=0vKpfxHU6oc

Var annan vecka går en deras anställda igenom den nya champion med "tips and tricks mm"
http://www.youtube.com/watch?v=8Syose1O568
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Edit: Redigerade bort referal-delen av länken. Tipsa gärna, men ingen reklam, grabben. /MaxH

Medlem

det är inte som diablo, det är ett dota-spel

Medlem
Skrivet av Mo0rbid:

det är inte som diablo, det är ett dota-spel

Alltid lika kul med folk som inte ens läser vad man har skrivit.

Så antar jag får citera mig själv...

Skrivet av Wolfbane:

Spelet är liknade ett gammalt spel som går under förkortningen "DOTA" Det är samma personer som har gjort denna. Mycket bättre grafik och en bunt med förbättrningar

Anledningen till att jag nämnde Diablo är i princip alla vet vad diablo är, men inte lika många känner till DOTA.

Så tästa att du läser allt vad som är skrivit nästa gång.. och inte bara läser rubriken.

Medlem

Diablo och DOTA är inte samma sak nej.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

Prova heroes of newerth, det är mycket bättre tycker jag

Medlem

Jag gillar League of Legends måste jag säga... lirade det lite i betan och blev hookad... men så har jag ju iofs lirat DotA en hel del också.

Medlem
Skrivet av jonne_man:

Prova heroes of newerth, det är mycket bättre tycker jag

Tycker också det ser mer intressant än LoL, men min fråga är, är heroes of newerth ett online spel eller ett vanligt multiplayer spel där man köper spelet och sen kan man lira multiplayer gratis?


signatur

Dont force your weakness upon me!

Inaktiv
Skrivet av Icerock:
Skrivet av jonne_man:

Prova heroes of newerth, det är mycket bättre tycker jag

Tycker också det ser mer intressant än LoL, men min fråga är, är heroes of newerth ett online spel eller ett vanligt multiplayer spel där man köper spelet och sen kan man lira multiplayer gratis?

endast online. 30euro tror jag för spelet. online är gratis efter köpet.

kanske kommer finnas bottar? men spelet ska spelas online annars försvinner 90% av hela poängen.

Medlem

Föredrar Heroes of Newerth.

Och kopplingen med Diablo känns jävligt lång.
Kan man inte säga DOTA är det bättre att säga Warcraft3 heroes som fightar i lag.


signatur

Bara gör det.

Medlem

Jag gillar LoL faktiskt. Mysigt spel!

Medlem

Rekommenderas varmt, är det enda spelet jag lirar för tillfället.

Medlem
Skrivet av jonne_man:

Prova heroes of newerth, det är mycket bättre tycker jag

Det är kanske lite snyggare rent grafiskt men
det är slött och striderna är tråkiga och
sjukt förutsägbara, lägg till att communityn
är pubertal och mer eller mindre efterbliven.

LOL is the shit, det är bara ett problem och det är
GOA, som håller i Europaservarna. Tyvärr!

Får hoppas RIOT slänger ut dem snart så att
man kan spela alla veckans dagar utan att
sitta i kö i 15 minuter till spel osv...

Inaktiv

Spelat sedan sen beta och har verkligen fastnat för det. Däremot så har launchern bugg...förlåt, den ÄR en stor bug. Synd att Riot inte fattar att GOA's inkompetens är större en vad Eiffeltornet är högt.

Men själva spelet är helt okej, lite buggat och obalanserat men det är kul. Jag och ett par polare har en grupp vi kallar TzA. (Tzalami) och vi spelar regelbundet. Sitter på skype, Ts3 eller vent. Hör av sig på skype ( Knigget8718 ) om man vill hoppa på.

Medlem

Dom announca för någon vecka sedan att dom kickat GOA och ska själv ta över söverhanteringen i EU nu.. Lirar dock själv på US men hoppas man kan byta över till EU efter dom tagit över spakarna..

Medlem

Kan rekommendera detta spel framför HoN(heroes of newerth)
Mycket mer användervänligt, samt mindre pubertetsfjortisar i LoL.

HoN är en ren kopia av DOTA, medan LoL(från grundaren av dota) ville skapa en liten nyare stil över hela grejen.

dom har snart 60 hjältar, kommer ut ca 2 nya hjältar i månaden, om inte fler!

Medlem

Najs spel, enda felet är att deras servrar fortfarande är as kassa :/


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Har inte haft några problem med LoL servrarna sedan Riot kickade goa på nötterna och tog över verksamheten själva.

Spelet är charmigare och snabbare än HoN imo. HoN känns så jäkla nmycket slöare av någon anledning.

Singed & Gragas 4evvah ^^


signatur

-We're all fools, two-faced and chaotic. Some of us makes you weep, some of us makes you smile and most of us does both.

Medlem

HoN är snabbare, tro mig.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem
Skrivet av Ladestam:

HoN är snabbare, tro mig.

LOL är gratis HON är inte gratis.

Kanske var snabbare förut när GOA hade hand om LOL. Men GOA blev kickade för dom inte gjorde jobbet så nu har RIOT hand om det igen.

Det tog någon vecka efter att RIOT tog över servern att dom blev normala igen. GOA hade strulat till en del.

Nu är servrena oerhört bra. Och LOL är 10ggr bättre än HON, (IMHO). Jag läste att LOL är det 5e största online spelet just nu, inte så konstigt att dom ligger bakom stora spel som WOW osv. Men 5:e störts är oerhört stort för ett skitkul gratis spel

Även Idag Juli den 13:e så ska "Season one" starta med ranking matcher och massa trevligt nice nice

Sedan så har HON extreama problem med folk som lämnar mitt under spelets gång och gör spelet obalancerat, LOL har typ 1/10 av dess problem och ändå tar LOL ägarna (RIOT) oerhört hårt på folk som går ut på förstöra för andra och bannar folk i månader för folk som förstör för andra.

Jag testade HON. Jag spelade ett game sedan ville jag bara spy på det.
League of Legends vinner alla gånger, enligt mig.

Medlem

Jo jag spelar det själv det är jävligt roligt
Men fortfarande inte snabbare :U


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem
Skrivet av Mo0rbid:

det är inte som diablo, det är ett dota-spel

Det är inte ett dota spel, Dota baseras endast på att man bygger upp sin karaktär under spelets gång och oavsett hur mycket man spelar så e man bara så bra som man gör sig själv.

I LoL så blir man bättre genom att spela längre (talents/runes etc) Kan jämnföras med villket MMORPG som helst, en lvl 1 kan inte banka ner en lvl 30.

Sedan bara för att de har gjort en ripoff på banans utformning gör det inte till ett Dota spel.

DOTA går ut på att få sin carry så feedad som möjligt och sedan supporta honnom på bästa möjliga sätt genom hela spelet. Oavsett hur många gånger du har spelat så har alla samma utgångsläge.

LoL Går ut på att du själv får så många kills som möjligt
(detta pga att ALLA kan spela som ALLT eftersom de skippat Str/agi/int)
och så fort som möjligt vinner för att få xp/ip som sedan gör att du kan levla och automatiskt bli bättre.

Så LoL är mer som ett MMORPG där man ska banka för att få xp eller låta nån annan banka åt en så man får xp och levlar även om man är lika kass som man var från börja.

Så hoppas alla fattar för nu har jag snurrat te det som det värsta.

Och, jag gillar LoL och spelar det själv, tycker också att det är en rolig grej med talents. Dock så ogillar jag att de inte har Str/Agi/Int detta förhindrar ett riktigt taktiskt djup.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

1
Skriv svar