Star Wars: The Old Republic?

Medlem
Star Wars: The Old Republic?

Tjaa
Jag är en gamer som suktar efter ett bra mmo. Tycker Star Wars: The Old Republic verkar intressant men jag har gjort tabben förut att både slösa pengar på Age of Conan och Aion vilket jag inte gillade. Spelat en del WoW också. Men den tiden är förbi, senast har jag bara lirat spel så som Dragon Age och Mass Effect. Spelat en del Star Wars spel förut. Vad tror ni om The Old Republic? Jag vill gärna prova det när det kommer men det känns som sagt lite fel att köpa spelet och ta en chansning. Jag vet att det är svårt att säga såhär i framtid men tror ni spelet kommer bli något stort och bra? Och en gamer som jag skulle gilla det? Tack på förhand

Medlem

Precis som du säger själv så är det oerhört svårt att avgöra på förhand om ett spel är någonting att ha eller inte, speciellt när det gäller MMO-genren. Men som den BioWare- och Star Wars-fantast man är så tror åtminstone jag att TOR kan bli en riktigt mysig titel.

En av de mest lockande aspekterna med TOR är i min mening fokusen på handling. Hur det kommer fungera i praktiken är dock svårt att säga, men jag håller tummarna. Det är i vilket fall som helst väldigt roligt att se BioWare försöka sig på en liten annorlunda väg gentemot det vanliga MMORPG-tjafset, då jag är oerhört trött på hur just den biten fungerar i de allra flesta spel som finns ute på marknaden just nu.

Själv kommer jag nog att införskaffa TOR vad det än får för bemötande, just för att jag är en riktigt mjukis när det gäller BioWare och framförallt Star Wars. Mitt största önskemål hade dock varit att få se ett SWG2 (dvs. en uppföljare till Pre-CU SWG).


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Jag tror faktiskt att Star Trek Online kommer att ha en stabilare utveckling efter release. Men som sagt, det får tiden utvisa. Man hoppas naturligtvis att båda skall lyckas, men trenden bland nya MMOGs de sista åren säger något annat.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem
Skrivet av crumm:

Tjaa
Jag är en gamer som suktar efter ett bra mmo. Tycker Star Wars: The Old Republic verkar intressant men jag har gjort tabben förut att både slösa pengar på Age of Conan och Aion vilket jag inte gillade. Spelat en del WoW också. Men den tiden är förbi, senast har jag bara lirat spel så som Dragon Age och Mass Effect. Spelat en del Star Wars spel förut. Vad tror ni om The Old Republic? Jag vill gärna prova det när det kommer men det känns som sagt lite fel att köpa spelet och ta en chansning. Jag vet att det är svårt att säga såhär i framtid men tror ni spelet kommer bli något stort och bra? Och en gamer som jag skulle gilla det? Tack på förhand

Med tanke på att det är BioWare så tror jag du kan vara ganska övertygad om att dom kommer hantera lore bra, grafiskt ser det bra ut men hur det kommer fungera vet jag inte.

Bara tiden kan utvisa gör inget förköp på titeln om du är osäker och avakta närmare launch.

Inte ett mmorpg hittils som jag har testat har lyckats 100% vid launch så kan du avakta till nån eller några månader så kan du spara en heldel slantar.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Tills dess att SWTOR kommer ut kan du ju testa att lira Allods
Vet inte när det kommer att släppas men tippar på att det inte dröjer allt för länge till. Det är "gratis" att spela med så inget att förlora.

Medlem

@Notumforce
Tack så mycket för tipset, skulle gissa på att du har helt rätt!

@Efraim
har aldrig hört om spelet men kan vara värt att testas, tack!

Inaktiv

Har sett någon game play film på gametrailers eller liknande och jag tycker spelet ser väldigt tråkigt och enformigt ut.

det kanske är +1år kvar till release så mycket kan ju hända. Problemet är att jag tycker det verkar vara så stelt.

Medlem

Som du själv sade är det 1 år till release, att spelet i detta skede ser stelt ut är ganska naturligt.

Jag litar på Bioware, de släpper nästan alltid spel på gränsen till perfektion. Mass Effect 2 får ge mig min rymddos tills detta släpps.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Sant, Mass Effect 2 blir nog en höjdpunkt!

Medlem

Inte långt kvar nu..!

Många bra spel 2010 blir det..


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Jadå! Några andra spel värda att bli nämnda inför väntan?

Medlem

Blir lite off-topic nu..
För att nämna några; LotRO, Warhammer är två bra spel. Även star trek online har potencial. Titta förbi bloggen för att se fler.

Jag tror dock att SW:Tor kommer att bli det största släppet 2010, Cataclysm undantaget. Vi får helt enkelt hoppas på att Bioware leverar och gå i ide några månader.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Jag känner mig väldigt peppad inför SW:TOR. Har precis köpt mig en ny dator, och även om jag inte vill falla ner i MMO-träsket igen så känns det väldigt lockande med detta spel. Har sett en del gameplay och det känns väldigt Star Wars.

Vym
Medlem

Trailern får ju en som vuxit upp med Star Wars att dregla.

Litar på att BioWare vet vad det gör när det gäller rollspel, har spelat varenda RPG de släppt sedan Baldur's Gate förutom Sonic Chronicles: The Dark Brotherhood och har aldrig varit det minsta besviken på någon av deras titlar.

Ett BioWare-RPG är helt enkelt ett kvalitets-RPG förhoppningsvis även om det är online!

Medlem

Jag var mer intresserad av TOR för ett par månader sen men när jag såg att man kommer kunna ha en NPC som hjälper en att questa så tappade jag suget lite, så nu ska jag först och främst vänta på GW2 och cataclysm om dem inte lyckas bra får jag ta mig en närmare titt på TOR igen och hoppas att det har gått ett antal månader så att jag kan läsa lite recesioner om det.

Men som sagt Bioware har valt en lite annan väg än andra MMOs så det kan ju bli bra eller iallefall en halv flopp som WAR

Medlem

TOR kommer absolut inte bli en flopp, ser fram emot det som bara den.
efter de senaste mmo spelen som släppts så kan det ju inte bli värre väl?
hoppas inte på det iallfall!
håll tummarna för ett bra spel


signatur

Google is your friend!!!

Medlem

Ja efter den epic fail som SWG blev så hoppas jag på ett nytt, minst lika bra SW-mmo när TOR kommer

Medlem

Jag tror inte tor kommer vara lika öppet som swg classic om jag uppfattat det rätt.

Viktigast är ju att dom kan få till kul pvp men att det även finns servrar som inte har öppen pvp utan mer som warhammer online eller dyl


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Väntar spänt på hur The Old Republics betallösning kommer att se ut.

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Väntar spänt på hur The Old Republics betallösning kommer att se ut.

Blir väl som alla andra MMO spel.
Månadskostnad eller köpa gametime kort.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

ja inte blir det f2p eller dyl det kan jag nästan garantera


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Nä vanlig subscription plus en RMT store är det väl sagt?

1
Skriv svar