Ett annorlunda MMO spel.

Inaktiv
Ett annorlunda MMO spel.

Tja! Efter att ha testat tonvis av MMO spel där skillnaderna mellan dem varit relativt små så testade jag ett spel från 2006 som sedan stängdes ner och nu är på väg att släppas igen.

Spelet heter Face of Mankind och här finns det inga NPC`s inga lvlar inga klasser bara ett stort speluniversum med en massa spelare och 8 factions som styrs helt av spelarna. Det har många speciella saker som får det att stå ut ifrån mängden såsom starka spelargjorda regler inom spelvärlden och ett faction quest system som betyder att alla quests mer eller mindre är någon form av pvp.

I det här spelet styrs ALLT återigen ALLT av spelarna alla items i spelet måste craftas av spelare så det betyder att spelets ekonomi också är helt spelardriven. Spelets gameplay är något som nog kommer att locka många eftersom det är mer likt ett spel som CS än WOW. Du har ett sikte du har ett vapen resten är upp till dig som spelare man kan spela både i tredje person eller i första person.

Spelet handlar om PVP först och främst alla områden går att ta över så spelets olika factions krigar om områden. Det finns också neutrala factions för er som föredrar att gå runt ensam bla i form av en prisjägare som får betalt för att döda andra spelare mm. Det här är spelet där du kan göra vad du vill men dina handlingar kommer att få konsekvenser och påverka spelvärlden.

Det här spelet är inte för alla men ni borde ge det en chans längre ifrån mainstream online spel är svårt att komma.

Ni kan registrera er här och sen tanka hem öppna betan och börja spela det kommer att finnas gratis accounts sen då spelet väll släpps.

http://faceofmankind.com /

Medlem

Jag hoppade in som snabbast i spelet tidigare idag, mest för att bilda mig en liten uppfattning av det. Till min förvåning fanns det ingen som helst introduktion eller hjälp att komma igång med spelet. Har inga problem med att det är spelarstyrt, men jag tycker ändå att man borde få några små tips innan man slängs in i världen, då i alla fall jag har absolut noll koll på vad som är vad väl inne i spelet.

En lista med ytliga uppgifter säger inte mig så mycket, utan jag behöver någon liten push för att faktiskt ta de där första stegen i spelvärlden. Är det någon som skulle kunna dela med sig av sin erfarenhet och försöka hjälpa en nybörjare som mig att komma igång?


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av mr.bear:

Jag hoppade in som snabbast i spelet tidigare idag, mest för att bilda mig en liten uppfattning av det. Till min förvåning fanns det ingen som helst introduktion eller hjälp att komma igång med spelet. Har inga problem med att det är spelarstyrt, men jag tycker ändå att man borde få några små tips innan man slängs in i världen, då i alla fall jag har absolut noll koll på vad som är vad väl inne i spelet.

En lista med ytliga uppgifter säger inte mig så mycket, utan jag behöver någon liten push för att faktiskt ta de där första stegen i spelvärlden. Är det någon som skulle kunna dela med sig av sin erfarenhet och försöka hjälpa en nybörjare som mig att komma igång?

Ok det ska finnas en film bland spelfilerna eller de som du packade upp som fungerar som en basic tutorial sen om du trycker escape ingame och kollar så borde det stå en vent man kan gå in på gå in där och vänta på att någon snackar med dig. Det var så jag gjorde så jag fick en personlig tränare som hjälpte mig.

Kolla också i faction chatten där kan du skriva frågor och få svar nästan instantly. Men som sagt beroende på vilken faction du är med i så har ni olika mål man får som daily quests man ska genomföra vilket är ett måste om man vill öka i rank och få pengar.

Jag skulle rekommendera att du tar kontakt med officerarna i din faction och ber dem hjälpa dig spelarna är mycket vänliga i alla fall i FDC som jag är med i.


signatur

I got a Goldenshower.

Inaktiv

Jag och en kompis laddar ner och testar nu. återkommer när jag har bildat mig en uppfattning.

Inaktiv

Har provat nu. känner mig lite förvirrad. valde brotherhood tillsammans med en kompis och vi började utforska tokyo. Vi kom till nått hotell där några gubbar stog och pratade. Plötslig börjar dom skjuta på min kompis och dödar honom. Rädd som jag är springer jag såklart iväg. dom springer ikapp, scannar mig och går sedan vidare in i nån slags energidörr som jag inte fick komma igenom. förvirrad?

Medlem
Skrivet av jeppe95:

Har provat nu. känner mig lite förvirrad. valde brotherhood tillsammans med en kompis och vi började utforska tokyo. Vi kom till nått hotell där några gubbar stog och pratade. Plötslig börjar dom skjuta på min kompis och dödar honom. Rädd som jag är springer jag såklart iväg. dom springer ikapp, scannar mig och går sedan vidare in i nån slags energidörr som jag inte fick komma igenom. förvirrad?

Du möte nog en fientlig faktion som sagt det här spelet är inte direkt noob friendly. Det ni borda göra är att ta kontakt med ledarna i fraktionen ni gått med i för att få hjälp att komma igång så gjorde jag och so far so good.

Om ni trycker esc så får ni upp en ruta tryck på ikonen längst åt vänster där ska det finnas en message box tillhörande fraktionen och där ska det stå en vent som man kan joina. Gå in där och berätta att ni är nya spelare och vill ha hjälp så borde det lösa sig.


signatur

I got a Goldenshower.

Inaktiv

Jag gick med i en grupp en kille som lärde mig lite om handel och att göra egna saker som jag sedan ska sälja. tycker att spelet är mycket roligt än så länge.

Medlem

Jag och en polare drar hem det nu och ska testa lite hur de funkar.

Inaktiv

Skulle ni beskriva det some eve-online, fast i first person eller third? Låter intressant, laddar hem nu o testar

Hitta denna: Tutorials
http://www.youtube.com/user/DuplexSystems#p/c/4A908D6C0B0726D...

Låter lite some EvE =), ska bli spännande o testa

Medlem

vart nyfiken jag med, blir att ladda ner och testa, säg gärna vad ni heter i tråden här så man kan komma i kontakt


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

omg vad e detta? :S


signatur

Google is your friend!!!

Medlem

omfg f2p mmofps... jag leechar

1
Skriv svar