Medlem
MMO blogg

Jag har startat upp MMOfocus, en blogg med inriktning på massiva onlinespel. V1ctory är också delaktig i projektet som skribent. Ni är alla välkomna att besöka och kommentera på bloggen. Tips och förslag tas också emot tacksamt.

http://mmofocus.se

Vi kommer naturligtvis att fortsätta vara aktiva på FZ, men MMOfocus kommer att vara prioriterat framöver.

//Snake


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Bra att du hann skapa tråden!

Lotro intresserade bör titta in på torsdag/fredag då jag publicerar första delen i min artikelserie om mina första steg i midgård.

Men som Snake säger alla tips samt konstruktiv kritik uppskattas!


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Just nu uppgraderar vi från .tk till .se domän

bloggen har driftuppehåll några timmar tills det nya domännamnet registrerats på nätet.

Välkomna till www.mmofocus.se


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Verkar vara en liten trevlig blogg, har kollat in den ett par dagar på raken nu.


signatur

Rock n Roll

Medlem

Tack för omdömet chkld.

Bloggen är uppe och snurrar igen med sitt nya domännamn.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Copy paste med FZ eller? Skämt och sido
Fick just idéen och göra likadant (redan gjort).

Går bra på Aion! level 36 (snart 37)


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Tvärt om!

Hur går det i aion föresten?


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Enda artikeln som är copy/paste, är från posten jag själv skrev på FZ. Annars finns här inte mycket att hämta när det gäller MMOs dessvärre. Vilket också är anledningen till att MMOfocus.se skapades. En svensk sajt med de senaste MMO nyheterna borde vara självklart med så många svenskar som spelar massiva onlinespel.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Sidan ligger tillfälligt nere för ombyggnad.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Det ska bli roligt att läsa från eran mmo blogg när det kommer mer info om spel på sidan!

Fanns just nu bara 1 artikel, fast sidan har ju inte varit uppe så länge, men hoppas på fler artiklar!

Medlem

Fler artiklar fanns före ombyggnaden, när den är klar sätter vi i gång igen.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Beklagar ner tiden. Vår MMO sajt är nu uppe igen. Välkomna!


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Uhm, vill bara underrätta er att ni har skrivit fel om
EQ2 – cross server battlegrounds

Eftersom det står om fallen earth free trial

Medlem

Det har du helt rätt i, Snake åtgärdar det så fort han ser detta. Lätt att göra fel när en hel sida ska flyttas. Bra att du uppmärksammade oss.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Tack Gaos.
Det var en trött Snake kl 02 på natten.
Felet åtgärdat och rätt text på rätt plats.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Låter bra med en Svensk samlingsplats för oss MMO intresserade ska ta mig en titt ibland.

Har ni några andra framtidsplaner för blogen om den skulle växa sig stor? Tänker ni då utveckla blogen till en äkta nyhets sida eller?


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Definiera "äkta nyhets sida"?

Gå till bloggen och läs "Om sajten" så ser du vårt mål. Kul att du kommer att kika ibland.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Riktigt bra blogg:up:
Ni fick mig att testa Allods Online som jag tycker efter en tids spelande är helt okej, dock så känns det för mig som någonting saknas om man jämför det med lotro.
Får se om ni får mig insugen i lotro träsket igen

Medlem

signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Tack, kul att höra att du gillar bloggen.

Ge inte upp med Allods Online. På level 30 blir spelet unikt och erbjuder något som inget annat MMO har, nämligen möjligheten att bygga, bemanna och kriga med astral ships.

Jag skall skriva en artikel på bloggen om det under veckan. Har kommit över riktigt bra information från några vänner i RU betan.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem
Skrivet av Snake:

Definiera "äkta nyhets sida"?

Gå till bloggen och läs "Om sajten" så ser du vårt mål. Kul att du kommer att kika ibland.

Mer likt FZ och callofduty.se alltså mer än en blogg. Bara en sån sak som att kunna göra ett eget konto lägger till mycket eller en forum del.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Att göra ett eget konto är fullt möjligt redan nu, men jag valde alternativet att alla kan posta utan registrera sig, bara man fyller i email. Men det ä bra att du påpekade att man tycker om att ha ett eget konto. Skall ta det under övervägande.

När det gäller forum, är det också en funktion som finns, men som jag valt att inte ta med initialt. Anledningen till det är att jag vill att diskussionerna skall föras direkt i varje post, vilket gör sajten mer levande. Ett annat skäl är att vi svenskar generellt inte är så bra att posta på forum, vilket bla märks tydligt här på FZ. Vi är bara ett fåtal som regelbundet håller liv i forumen. Men personligen älskar jag forum, och skulle gärna införliva ett vår sajt. Fast inget är så deprimerande som ett tomt forum, så tillsvidare avvaktar vi med det.

Tack för dina synpunkter. De uppskattas!


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Om ni vill ha in nyhetstipps från läsare gör så man enkelt ser var man postar dem.

Medlem

Har nu kollat in bloggen någon gång per dag och tycker det är roligt att läsa en "svensk text" om mmos (Detta vart en konstig menig :S ) Men det jag menade är att jag tycker att den är rolig att läsa. Är även med i Global agenda och APB : All points bulletin betan och skulle nog kunna ge er en stund i spelet för att senare skriva om det.

Dock kan man inte logga in förrens någongång på janurari, så om sidan fortsätter med nytt innehåll så ska det nog gå bra att låna ut accountet!

Skulle också vilja att ni skrev lite längre text på vissa delar, men aja
Ses!:)

Medlem

Tack för beta erbjudandet, återkommer när jag har tillgång till en dator. (@Mobilen)


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av GAOS:

Har nu kollat in bloggen någon gång per dag och tycker det är roligt att läsa en "svensk text" om mmos (Detta vart en konstig menig :S ) Men det jag menade är att jag tycker att den är rolig att läsa. Är även med i Global agenda och APB : All points bulletin betan och skulle nog kunna ge er en stund i spelet för att senare skriva om det.

Dock kan man inte logga in förrens någongång på janurari, så om sidan fortsätter med nytt innehåll så ska det nog gå bra att låna ut accountet!

Skulle också vilja att ni skrev lite längre text på vissa delar, men aja
Ses!:)

Har du läst igenom EULA:n ang. att ge ut information och intryck av betan? Inte alltid de tillåter det.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Även om jag inte är den största MMO-spelaren tycker jag ändå att det är lite småtrevligt med en svensk sida som tar upp lätt info om MMO-genren.

En sak jag skulle vilja påpeka är dock användandet av gemener och versaler, just i namn. Tänker först och främst på LotRO-artiklen. Lord of the Rings Online, inte Lord of the rings online och LotRO, inte Lotro. Jag vet inte, jag kanske bara är petig men jag stör mig något enormt på såna grejer.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Skall tänka på det sade hunden.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av GAOS:

Har nu kollat in bloggen någon gång per dag och tycker det är roligt att läsa en "svensk text" om mmos (Detta vart en konstig menig :S ) Men det jag menade är att jag tycker att den är rolig att läsa. Är även med i Global agenda och APB : All points bulletin betan och skulle nog kunna ge er en stund i spelet för att senare skriva om det.

Dock kan man inte logga in förrens någongång på janurari, så om sidan fortsätter med nytt innehåll så ska det nog gå bra att låna ut accountet!

Skulle också vilja att ni skrev lite längre text på vissa delar, men aja
Ses!:)

Har du läst igenom EULA:n ang. att ge ut information och intryck av betan? Inte alltid de tillåter det.

Det har du helt rätt i, ska ta en titt på det innan en eventuell artikel.

----------------------------------------------------------------------------

För övrigt tar jag och Snake ett litet juluppehåll med bloggen, tack alla som har läst och hjälpt till!

God jul alleman!

/V1ctory och Snake


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Då är det inte länge kvar tills eran blogg "öppnar" igen. Får hoppas att ni fortsätter lika bra som ni gjort!:)

12
Skriv svar