Medlem

Ingen char wipe! Nice! Finns det källa så tar jag gärna den Den där Snake är lite slingrig


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Det är bara att leta bland Allods Online artiklarna på MMOfocus, så hittar du förr eller senare länken till det officiella uttalandet.

Men okej, jag skall vara snäll denna gången:
[http://en.allods.gpotato.eu/News/?TC=0100000000&TNO=55049]


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Tack Snake, hittar inget på MMOfocus om de tyvärr... men ibland är man halvblind, antar jag gjorde en riktigt dålig googlesökning förut... men men, tack ännu en gång Snake!

Finns det några planer på att göra en guild för imperiet i MMOfocus?


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Det är medlemmarna på forumet, som driver League guilden. Inte MMOfocus, även om vi naturligtvis stödjer initiativet. Det finns inget som hindrar dig eller någon annan att dra i gång en guild på Empire sidan, eller för den delen i något annat MMO.

Vi stödjer medlemmarnas aktiviteter full ut, och ger dem dedikerade forumsektioner osv.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Ja jag är en av officerarna i Focus guilden och det var någon som var sugen på att lira empire istället men när jag snackade med dem andra officerarna så var det ingen av oss som vill/orkar starta en ny guild på en annan server, men vi skulle stödja alla som vill ta det ansvaret, så du kan om du vill göra en post i MMOfocus forumet och se hur intresset är och om ni får ihop någon officer.

Medlem

Har en Swe Guild på Empire sidan! fast är inge seriöst, så om nön är intresserad av mer seriöst så kan väl den höra av sig

Medlem

Okej, då förstår jag hur det ligger till


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Inaktiv

någon som har koll på hur det blir med betalningssystemet sen? blir det bara kosmetiska grejer man kan köpa eller kommer det krävas att du köper saker för att kunna njuta?

Medlem

Vi har flera artiklar som besvarar din fråga. Gå in på MMOfocus och välj Allods Online, så får du upp alla artiklarna.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem
Skrivet av zansiball:

någon som har koll på hur det blir med betalningssystemet sen? blir det bara kosmetiska grejer man kan köpa eller kommer det krävas att du köper saker för att kunna njuta?

Såg en recension på youtube ngn länka på den första sidan. Killen som recensera (var ngn känd spel bloggare) sa att man betalar för saker som redan finns för de som inte vill lägga ner grinda dem. Då blir dem av med goldsellers också =D


signatur

*spolier* årets spel 2011 = Guild Wars 2!!!

Medlem

med andra så om du har råd så har du en fördel mot dom som är tvungna att köra den vanliga vägen eller tycker det är fel att köpa sig fram i spelet.

Itemshops ska bara ha sånt som inte ger en fördel dvs item för utseende eller dyl helt ok men inte xp pot eller annat.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Jag har inget emot att andra levelar dubbelt så snabbt som mig om jag slipper slänga ut 15€ i månaden tbh.... Det enda jag inte vill se i itemshops är equipment som ger folk fördelar i PvP... PvE också antar jag men det är ju mindre viktigt.

Medlem

Finns inga XP pots i Allods.

Det man kan köpa i item-shoppen för riktiga pengar är: väskor, mounts, festkläder utan stats, speciella stenar med stats att sätta in i utrustningen, mana och hälso pots som är maginellt bättre än de som droppar eller går att köpa för ingame pengar, drycker som tar bort debuffen man får vid död, etc.

MMOs är ingen ideel verksamhet. Utvecklarna måste trots allt tjäna pengar på något sätt. Avsätt de 120-150kr per månad som ett P2P spel skulle kosta, så går det på ett ut.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

tjae jag tycker inte ett spel kan kallas f2p om jag måste köpa saker från itemshops som det snackats om för att kunna slutföra vissa saker i spelet ,möjligt att det inte kommer bli så i slutändan .
Tiden får utvisa plus dess priser som verkar hutlösa.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Priserna kommer att justeras nedåt till en mer rimlig nivå. Det utlovade gPotato officiellt för knappt en vecka sedan, efter all kritik som uppstod i samband med item-shop releasen i NA betan.

Du kan slutföra allt i Allods Online utan att vara tvingad att köpa något från deras item-shop. Det som många spelare reagerat på är "Fear of Death" som är en debuff som spelare får som straff när man dör.

Den tar bort 25% av dina offensiva stats, och stackar upp till 4 gånger. På level 40 varar debuffen två timmar. Det finns några olika sätt att undvika FoD:

* Dö inte.

* Dör du, betala "Myhr" med ingame pengar att ta bort debuffen.

* Använd perfume (1 timmes buff som gör att spelaren inte får FoD vid dödsfall). Köps via item-shop.

Vissa tycker om "death penalty", andra inte. Personligen tycker jag det tillför en extra krydda till spelet eftersom det får spelare att tänka till innan de gör något dumdristigt både i PvE och PvP. Men som sagt, det är en smaksak.

Prissättningen på perfumes ligger för närvarande på 75c (alltså knappt 1 euro), men kommer att sänkas. Med hur mycket vet fortfarande ingen mer än gPotato.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Vet inte hur open world pvpt ser ut i allods online men överlag så är det rätt värdelöst att INTE ha death penalties i ett mmo som faktiskt försöker promota pvp.
Det är ju liksom ingen njutning i att ha ihjäl någon i pvp om inte den personen förlorar något.... Graveyard zerging anyone?

Men som i de flesta mmosen är det carebearsen som hörs bäst på forumen så företagen vågar ju inte sätta några hårda regler i rädsla om att tappa spelare.

Är det någon som spelat en längre tid här förresten? Jag skulle vilja veta ungefär hur lång tid det tar att nå maxlvl eg. Jag har väl lite drygt 12-13h /played nu och är bara level 10... om det blir svårare och svårare lär ju lvl 39->40 ta en vecka iaf... jag vill ju bara pvpa, inte döda 1000 björnar och simma runt i en sjö o kasta eld på fiskar dagarna i ända...

Medlem

Har själv inte spelat till level 40, men det känns som att det kommer att ta en stund. Fast å andra sidan kommer du att hamna i OPvP områdena redan efter level 20, så du har möjlighet att PvPa hur mycket du vill redan då, även om det förlänger tiden det tar till att nå max level.

Så kör hårt


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

vad e detta?? en ripoff på wow med lite aionkännsla???


signatur

Google is your friend!!!

Medlem
Skrivet av kirre87:

vad e detta?? en ripoff på wow med lite aionkännsla???

Yes, this is not the game you are looking for, move along.

Snake>> Ah lvl 20 ska väl inte ta allt för lång tid.. men ja kanske skulle börja leta en guild med då så man kan få hjälp om man blir gankad

Medlem
Skrivet av Snake:

Priserna kommer att justeras nedåt till en mer rimlig nivå. Det utlovade gPotato officiellt för knappt en vecka sedan, efter all kritik som uppstod i samband med item-shop releasen i NA betan.

Du kan slutföra allt i Allods Online utan att vara tvingad att köpa något från deras item-shop. Det som många spelare reagerat på är "Fear of Death" som är en debuff som spelare får som straff när man dör.

Den tar bort 25% av dina offensiva stats, och stackar upp till 4 gånger. På level 40 varar debuffen två timmar. Det finns några olika sätt att undvika FoD:

* Dö inte.

* Dör du, betala "Myhr" med ingame pengar att ta bort debuffen.

* Använd perfume (1 timmes buff som gör att spelaren inte får FoD vid dödsfall). Köps via item-shop.

Vissa tycker om "death penalty", andra inte. Personligen tycker jag det tillför en extra krydda till spelet eftersom det får spelare att tänka till innan de gör något dumdristigt både i PvE och PvP. Men som sagt, det är en smaksak.

Prissättningen på perfumes ligger för närvarande på 75c (alltså knappt 1 euro), men kommer att sänkas. Med hur mycket vet fortfarande ingen mer än gPotato.

hmm ok man får se
är skeptisk till proven otherwise


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av SpiroTris:

Snake>> Ah lvl 20 ska väl inte ta allt för lång tid.. men ja kanske skulle börja leta en guild med då så man kan få hjälp om man blir gankad

Jag är säker på att killarna i Focus välkomnar dig med öppna armar. Kika mer på: http://mmofocus.se/index.php/guild/

Guilden har mer än 55 registrerade medlemmar, varav ett 20tal är väldigt aktiva. Några har redan nått till level 20-25, så där finner du all hjälp du kan tänkas behöva.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Inaktiv

allods.se finns också. verkar inte vara så stort drag där ännu tyvärr.

Medlem

Efter har kollat runt lite verkar allods online som ett bra spel men det är fortfarande några frågetecken.

1. Är det något datum när det ska släppas?

2. Läste någonstans att man ska behålla sin lvl från open beta när spelet kommer släppas eller tänker jag på ett annat spel?


signatur

*spolier* årets spel 2011 = Guild Wars 2!!!

Medlem
Skrivet av Maistro:

2. Läste någonstans att man ska behålla sin lvl från open beta när spelet kommer släppas eller tänker jag på ett annat spel?

Nä det stämmer.

Medlem

Fick just en nyckel, och var lite WTF?
SIgnade tydligen upp för beta för drygt ett år sedan eller ngt XD

Medlem

Det behövs ingen beta nyckel. Spelet är i öppen beta och det är bara att registrera sig på deras hemsida och sätta i gång att spela.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Märkte det, I alla fall, vilken server lirar folk på? och vilken sida?

Medlem

Märkte det, I alla fall, vilken server lirar folk på? och vilken sida?

Medlem

Finns väl bara en server än så länge, ISA?? Focus gillet lirar på league sidan iaf

Medlem

Hittade en trevlig intervju om Allods med bra info om bla Astral m.m

Tex:
Planerade höjning lvl cap
När ditt Astral skepp förstörs så måste du göra en quest för att få material att reparera det med

Här är intervjun:

[http://www.gamestar.de/index.cfm?pid=1589&pk=13458]

Är på Tyska så spola fram till 7 min så börjar de prata på engelska enjoy


signatur

*spolier* årets spel 2011 = Guild Wars 2!!!

Skriv svar