The Elder Scrolls Online
Har du spelat Elder Scrolls? Och alltid drömt om att få packa Tamriel med griefande irl-troll? Inte vi heller – men vi försöker ändå ge Elder Scrolls Online en chans.
#zenimax-online-studios, #the-elder-scrolls-v-skyrim
Jag HOPPAS att det fungerar - men det låter inte direkt lovande. Det där med stora fältslag har gjorts tidigare av både DAoC och Warhammer (iofs samma killar bakom båda dom två spelen..men endå).
Lyckas det är det ju kanon - men jag är tveksam.
Skulle de INTE lyckas är det faktiskt inte hela världen - det blir inte de första Elderscrolls spelen som misslyckas (Red Guard / Battlespire)
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>
Jag HOPPAS att det fungerar - men det låter inte direkt lovande. Det där med stora fältslag har gjorts tidigare av både DAoC och Warhammer (iofs samma killar bakom båda dom två spelen..men endå).
Lyckas det är det ju kanon - men jag är tveksam.
Skulle de INTE lyckas är det faktiskt inte hela världen - det blir inte de första Elderscrolls spelen som misslyckas (Red Guard / Battlespire)
Stora fältslag har inte bara DAoC och Warhammer gjort, Lineage 2 hade castlesieges med bra mycket mer folk på varje sida sedan lääänge, dock är spelmotorn alldeles för gammal för att sånt ska flyta fint på en sämre dator, men har sett bra mycket större slag än bara 50-200 personer på varje sida i min tid i L2.
Time flies like the wind
Fruit flies like bananas
Jag vet inte, är det någon mer än jag som inte tycker att fler spelare betyder roligare spel? För min smak var det för för mkt folk i Alterac Valley när jag lirade det, och vad är det där? kanske 40v40 eller något? (minns inte).
Jag läste lite om det här spelet och det som var mest intressant med det var "färre men kraftfullare skills/spells". Tanken var väl att man skulle gå ifrån kastsekvenser till ett mer strategiskt val av vilken skill/spell man använder. Det tycker jag låter som en bra idé i alla fall.
Jag HOPPAS att det fungerar - men det låter inte direkt lovande. Det där med stora fältslag har gjorts tidigare av både DAoC och Warhammer (iofs samma killar bakom båda dom två spelen..men endå).
Lyckas det är det ju kanon - men jag är tveksam.
Skulle de INTE lyckas är det faktiskt inte hela världen - det blir inte de första Elderscrolls spelen som misslyckas (Red Guard / Battlespire)
Stora fältslag har inte bara DAoC och Warhammer gjort, Lineage 2 hade castlesieges med bra mycket mer folk på varje sida sedan lääänge, dock är spelmotorn alldeles för gammal för att sånt ska flyta fint på en sämre dator, men har sett bra mycket större slag än bara 50-200 personer på varje sida i min tid i L2.
Jag tror dock DAoC var tidigare med stora fältslag. Bästa mmo någonsin enligt mig.
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>
Jag sa inget om 50-200 - relic raids osv har betydligt mer i Daoc. Och att de inte var bara dom som hade det var ju allmänt känt. Tog de två jag kom på så här på rak arm. Förövrigt var DAoC betydligt tidigare än Linage med stora fältslag.
Edit: Ser nu att jag låter lite arg/sur/gnällig. Men så är inte fallet...inte iheller ifrågasätter jag det du sa Ville bara poängtera För nu när jag tänker efter så försökte du nog inte överträffa vad jag skrev utan snarare tillägga!
Precis, var bara ett tillägg ^^
Time flies like the wind
Fruit flies like bananas
Det kommer inte ha en suck gentemot vackra och nyskapande Guild Wars 2.
Har du spelat det? Jag är tveksam till det spelets potential efter några betahelger med det nu. Stabbig combat, plottriga spelleffecter och zergiga PvP-slag där det är omöjligt att utläsa vad som egentligen pågår. Men ja, vill så gärna att det ska gå bra för Guild Wars 2. Det känns som ett fantastiskt mmo i teorin åtminstone.
Vad gäller det här så hoppas jag naturligtvis på det. Jag gillar Elder Scrolls-universumet och har ingenting emot traditionellt upplägg. Inte alla previews av spelet har varit så negativa som den här.
Jag sa inget om 50-200 - relic raids osv har betydligt mer i Daoc. Och att de inte var bara dom som hade det var ju allmänt känt. Tog de två jag kom på så här på rak arm. Förövrigt var DAoC betydligt tidigare än Linage med stora fältslag.
Edit: Ser nu att jag låter lite arg/sur/gnällig. Men så är inte fallet...inte iheller ifrågasätter jag det du sa Ville bara poängtera För nu när jag tänker efter så försökte du nog inte överträffa vad jag skrev utan snarare tillägga!
Precis, var bara ett tillägg ^^
Jag ber om ursäkt för mitt agressiva svar
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>
Det här kommer som alla andra MMO att stå och falla på hurvida spelmotorn kan leverera.
Wow är måttstocken, och det som gjorde wow en instant sucess var hur välbyggt spelet var trots alla sina buggar och barnsjukdomar så kändes det som att man faktiskt slogs med sin karaktär och inte bara satt i baksätet.
Viist 200 spelares strider men om man ser på hur pass lagigt och grötigt det blev i Warhammer online så är det inte kul.
Conan levde med samma problem.
P.L.U.R
Synd att folk ser fortfarande Wow som en måttstock. Dock tror jag Online blir hårt sågat redan nu och dom som gör de har en annan approach än med Swtor.
Man måste komma ihåg wow hade inte allt som den har nu och mycket kom väldig långt efter. Ta till exemple antal Raids och High end instancer som fans vid release. Dom flesta spel nu har fler. Sen att företag inte lyckas fånga spelarna som wow är också till tidpunkten spelen kom om wow skulle släppas nu med allt sama som när den kom alla dessa år sen och bara ha up to date grafik tror jag inte den skulle klara 6 månader häller.
Tamriel, 1000 år innan händelserna i Skyrim är då vilket spel som helst som ingen kan relatera till. När man tar till med ett sådant stort kliv från rådande kanon, dvs. 1000 år, är det för att man vill vara på säkra sidan. Det hade känts mer seriöst om det hade kallat spelet något annat, nu känns det som om de bara vill hitta en ny kassako.
Det kommer inte ha en suck gentemot vackra och nyskapande Guild Wars 2.
Inte var det så fint, om man tänker vilket år vi är i. Tera är tom finare.
Men aa, whats up wid the hatin? |: Ge dessa grabbar en chans.
Meh, det där med stora slagfält är långt ifrån unikt iallafall...
Så sjukt tråkigt att de inte valde en motor där man faktiskt kan slåss precis som i Elder scrolls.
Darkfall har de där massiva slagfälten, samtidigt som de kör på att man får kontrollera sin melee, archery och sin stav för att skjuta spells.
Guild wars 2 har ju också world vs world där jag tror att det blir bra många fler än 200 i slagfälten.
Wai
Eftersom dom använder samma motor som Swtor, vilken som bekant laggar sönder när man kör mindre pvp battles..... 200 pers samtidigt i den motorn? I want what they're smoking. Hur såg det ut med 50v50? Var det en video "över" slagfältet, eller var det från spelarens pov man fick se?