Medlem
StarTrek:Online

Skriv vad ni tänker om spelet. Hur många av er kommer att börja spela det när det kommer ut?

Medlem

Jag kommer spela det så klart. Jag är glad att FZ börjar posta information om spelet. Det har varit väldigt lite reklam/hype/täckning av spelet i media.

Förhoppningsvis kommer det ändra sig snart. Men orolig blir man när man läst svenska pcgamers artikel i decembernumret om star-trek online.

Vi får se vid öppen beta i januari helt enkelt.

Medlem

Vad blev man orolig över? verkade inte så hett eller?

Medlem
Skrivet av Carl G:

Vad blev man orolig över? verkade inte så hett eller?

Ja, recensenten var orolig att över att markstriderna inte kändes bra. Det ska vara någonting som cryptic (utvecklaren) har tagit till sig och gjort om nu i dagarna men det väcker lite farhågor.

Recensenten var dock nöjd över rymdstriderna, tydligen.

Tack och lov får man provspela spelet i öppna betan i januari. Där kommer det visa sig om det är värt att förhandsboka.

Medlem

Tycker att det är rätt så kul, har kört lite i closed beta.

Striderna med skeppen är faktiskt välgjort och att man kan köpa/uppgradera sitt skepp rätt så mycket, även ändra utseende.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Har jämt föredragit Sci-fi framför fantasy men spelets grafiska stil tilltalar inte mig alls tyvärr.

Ska helt klart testa det kan ju vara kul men liksom lets get real people! Bioware kommer köra över dem med sitt Star Wars MMO.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Jag tror att Swtor är mer hypat än STO och jag tror det kommer att gå bra för STO

Medlem

jag ska testa det men vet inte om det blir långvarigt, tycket star trek har alltid varit för mesigt, warhammer 40k e bättre=)

Medlem

www.13thfleet.org om ni e sugna på STO med lite svenskar
har inte haft tid att testa betan än..


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Är med i http://federationfleet.guildlaunch.com/ vi är ca: 100 medlemmar från hela världen.

Medlem

Jämföra STO med Swtor är som att jämföra päron med äpplen , 2 helt skilda smaker.

Både 'r scifi men dom fokuserar på ganska skilda bitar samt grafiken i sto känns inte rätt men prova det lär man göra sen får man se.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

jag ska testa det här spelet=)

Medlem

Fick mig en beta key och testat nu.. efter knappt 1h ville jag bara stänga av, tackar fick jag hjälp på traven av spelet som crasha

Maxade grafiken, maxad kantutjämning å absolut rubbet på max men ändå fanns domdär trappstegs grafiken runt prylar, vilket inte finns i andra spel när man maxar. Förstörde faktiskt min spelupplevelse ganska hårt.

Jag brukar inte ha några problem att åtminstone kunna testa ett spel i över 1H, men detta tog priset. För mig fanns inte dendära -woha- känslan utan snarare -jaha.../delete-

Spel som släpps nu för tiden håller ofta väldigt låg standard, dåligt balanserade, dåligt stöd för div. saker.

Jag må inte vara ung, jag må inte vara gammal, men visst fasen var det bättre förr? Alla minns väl tiden när QuakeWorld och Quake3 hårdspelades på dundrande hög nivå i flera år, dedicated servers och mods! Alla mindes Unreal Tournament..
Tänker inte nämna CS, är inte så mkt för HS genom 5m betong

Nu får vi Modern Warfare2 som total svek PC lirararna.
Alla håller väl vi tummarna för Bad Company 2!

Medlem

Spelet kommer överleva för att Star Trek har många fans, och kommer precis som andra MMOs inte bli riktigt bra fören 6-10 månader efter release.


signatur
Medlem

Vore väl inge annat än kul om det överlever och växer, fast dom kunde gjort något åt den hemska grafiken

Inaktiv

Någon som kör Betan?

jag heter Sondar@Rappakalja
ifall någon vill spela lite

Medlem
Skrivet av Rappakalja:

Någon som kör Betan?

jag heter Sondar@Rappakalja
ifall någon vill spela lite

Jag är inne i betan just nu. addar dig.

Medlem
Skrivet av yooz1e:

Fick mig en beta key och testat nu.. efter knappt 1h ville jag bara stänga av, tackar fick jag hjälp på traven av spelet som crasha

Maxade grafiken, maxad kantutjämning å absolut rubbet på max men ändå fanns domdär trappstegs grafiken runt prylar, vilket inte finns i andra spel när man maxar. Förstörde faktiskt min spelupplevelse ganska hårt.

Jag brukar inte ha några problem att åtminstone kunna testa ett spel i över 1H, men detta tog priset. För mig fanns inte dendära -woha- känslan utan snarare -jaha.../delete-

Spel som släpps nu för tiden håller ofta väldigt låg standard, dåligt balanserade, dåligt stöd för div. saker.

Jag må inte vara ung, jag må inte vara gammal, men visst fasen var det bättre förr? Alla minns väl tiden när QuakeWorld och Quake3 hårdspelades på dundrande hög nivå i flera år, dedicated servers och mods! Alla mindes Unreal Tournament..
Tänker inte nämna CS, är inte så mkt för HS genom 5m betong

Nu får vi Modern Warfare2 som total svek PC lirararna.
Alla håller väl vi tummarna för Bad Company 2!

Du är ju helt dum i huvudet, hört talats om NDA? Och jämföra skjutspel med ett MMO? Herregud, att du ens orkar..


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Jag är totalt dum i huvudet, avslöjade att jag hade problem med kantutjämningen och att jag inte alls vart impad av spelet.

Vilka detaljer!

Inte för att jag försökte göra någon direkt jämnförelse mellan FPS spel och MMO spel, men verkar finnas en oskriven regel att man inte får jämnföra MMO spel med något spel nu för tiden, inte ens andra MMO. Ber om ursäkte för att DU ens läste det.

Herregud, att jag ens orkar..

Medlem

Eftersom jag inte är med i beta så postar jag denna:)

http://suricatasblog.wordpress.com/2009/10/23/star-trek-onlin...


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Någon som vet om det fortfarande går att få tag på beta-nycklar någonstans? Är intresserad av att få pröva spelet.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Hmmz, har betan men kan inte spela. Spelet får min monitor (hp w2207h) att börja "poppa". Monitorn verkar tro att det även skickas ut ljud via hdmi och börjar låta som fn (har inte ens hårdvara för det). I alla andra spel är den tyst... (högtalarna går inte att stänga av, vid 0 i volym så låter de iaf) Knas... Hp's egna "fixar" fungerar ej :/ Om någon annan har samma problem och vet hur man löser det, skicka gärna ett pm.

Medlem

får se imorgon har hp w2207h själv


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av yooz1e:

Fick mig en beta key och testat nu.. efter knappt 1h ville jag bara stänga av, tackar fick jag hjälp på traven av spelet som crasha

Maxade grafiken, maxad kantutjämning å absolut rubbet på max men ändå fanns domdär trappstegs grafiken runt prylar, vilket inte finns i andra spel när man maxar. Förstörde faktiskt min spelupplevelse ganska hårt.

Jag brukar inte ha några problem att åtminstone kunna testa ett spel i över 1H, men detta tog priset. För mig fanns inte dendära -woha- känslan utan snarare -jaha.../delete-

Spel som släpps nu för tiden håller ofta väldigt låg standard, dåligt balanserade, dåligt stöd för div. saker.
med trappstegen kanske du menar pixlar.. testat att höja uplösningen....?

Jag må inte vara ung, jag må inte vara gammal, men visst fasen var det bättre förr? Alla minns väl tiden när QuakeWorld och Quake3 hårdspelades på dundrande hög nivå i flera år, dedicated servers och mods! Alla mindes Unreal Tournament..
Tänker inte nämna CS, är inte så mkt för HS genom 5m betong

Nu får vi Modern Warfare2 som total svek PC lirararna.
Alla håller väl vi tummarna för Bad Company 2!

inget fel på spelet grapfiken alls... spelet e helt ok bara ladnings tiderna e lite för långa
du kanske glömnde at ställa upp grafiken lol....
och ja spelen var bättre för det som har förstört det är consolerna.

Medlem

jag finner inget fel i grafiken?
dock så är spelkännslan det viktigaste:)


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av Horniak:

Hmmz, har betan men kan inte spela. Spelet får min monitor (hp w2207h) att börja "poppa". Monitorn verkar tro att det även skickas ut ljud via hdmi och börjar låta som fn (har inte ens hårdvara för det). I alla andra spel är den tyst... (högtalarna går inte att stänga av, vid 0 i volym så låter de iaf) Knas... Hp's egna "fixar" fungerar ej :/ Om någon annan har samma problem och vet hur man löser det, skicka gärna ett pm.

nope inga sådana fel tack o lov


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:

nope inga sådana fel tack o lov

Du har förmodligen en nyare skärm med nyare firmware. Står något på HP's sida att felet är fixat i nyare versioner av w2207h. Tråkigt nog verkar det inte som att man kan dra ner och uppgradera firmwaren själv...

Medlem
Medlem
Skrivet av Horniak:
Skrivet av Notumforce:

nope inga sådana fel tack o lov

Du har förmodligen en nyare skärm med nyare firmware. Står något på HP's sida att felet är fixat i nyare versioner av w2207h. Tråkigt nog verkar det inte som att man kan dra ner och uppgradera firmwaren själv...

Min är ganska gammal från 2007 eller nått
Låter skumt att skärmen beter sig illa i ett spel


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Började lira Open Beta idag.
Tycker faktiskt om det !
Det ända jag inte tycker om hittills är att det är ganska mycket instancering och så. (sen disconnectas man en hel men servrarna blev väl lite tagna bakifrån idag).

Men, finns det något svenskt fleet runt omkring ? eller någon som har lust att skapa ett ?

Skriv till Nailo@Wallner54 ingame

Skriv svar