Doom 3: BFG Edition får två spellägen så alla blir nöjda

Robot
Doom 3: BFG Edition får två spellägen så alla blir nöjda

Spela i originalläget om du är puritan, eller den uppdaterade versionen ifall du vill ha med ändringarna.

#doom-3-bfg-edition


Medlem
Doom 3: BFG Edition får två spellägen så alla blir nöjda

Aldrig lirat Doom 3 men kan tänka mig göra det. För mest skräck, borde man köra med ficklampan som seperat?

Medlem

Fucking awesome!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av DarkZide8:

Aldrig lirat Doom 3 men kan tänka mig göra det. För mest skräck, borde man köra med ficklampan som seperat?

Skit glad att dem gjorde 2 game modes.
Men för att svara på din fråga, så skulle jag nog säga att köra med ficklampan separat är läskigare. (Det kräver ju då att om du får syn på ett monster så måste du "lägga undan" ficklampan, vilket resulterar i att allt blir becksvart och du får använda mynningsflamman som "vägledare" samtidigt som du försöker få ihjäl monstret.)


signatur

Rwa?

Medlem

"ficklampshelvetet" - hahaha

Känns bra att de gjorde såhär, faktiskt.

Inaktiv

Bra med alternativ, det gillas! Klarade aldrig Doom 3, kom till helvetet eller vad det nu är o sen tröttnade jag, ska ge det en ny chans nu.

Hoppas att dom har uppdaterat grafiken något iaf

Medlem

Jag vill se lite före- och efterbilder.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Nya nivåer säger ni... !

Medlem

Riktigt bra med två lägen, jag kommer köra orginaläget , fan för nutidens handhållning och annat trams :/

Inaktiv
Skägg.
10 Chambers

Glad. Slentriangnällde på det då men i efterhand känns det ganska vitalt för upplevelsen.


signatur
Inaktiv

Vakna till liv ID och gå tillbaks till rötterna, släpp en nyversion av Quake 1 jag hade gärna lirat det online.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

det läskigaste var det där monstret som dök ut ur en garderob eller vad det var,totalt brinnande,totalt skrikande,totalt oundvikbar!
men i övrigt... det blev lite för mkt av samma sak till slut..
"ännu en skurk som teleporteras bakom mig"

Lite vett fanns då tydligen

Medlem
Skrivet av Darknessviking:

det läskigaste var det där monstret som dök ut ur en garderob eller vad det var,totalt brinnande,totalt skrikande,totalt oundvikbar!
men i övrigt... det blev lite för mkt av samma sak till slut..
"ännu en skurk som teleporteras bakom mig"

Själv hade man svårt för de där spindlarna, känner fortfarande obehag varje gång jag hör ngt som påminner om deras steg.
Håller med i övrigt dock; det blev lite väl mycket i samma stil till slut. Och slutbossen var lite väl enkel (kom iofs aldrig dit på svåraste, fastnade på BFG-bossen).

Medlem

Rent spontant är det något jag vill ha. Trots att jag redan har Doom 3 special edition (Doom 2 ingår) till Xbox hemma samt Doom till Xbox arcade.

För övrigt är detta en riktig samling till skillnad från Metal gear solid HD collection.

Medlem

Trevligt, finns inget så givande som att bli livrädd av spel, speciellt gamla i ny tappning.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Kommer ihåg att jag körde med en flashlight mod på den tiden det begav sig men att köpa på nytt och köra igenom igen, nä det får nog va.

Medlem

I R MOFO HYPE!


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Medlem

vilka töntar som gnäller att spelet är för mörkt.. det ska vara så och inte nåt fjolligt rosa spel..

Jag spelade Doom 3 när det kom, och nu för någon vecka sedan. Förr i tiden var det lite creepy, men knappast idag. Jag minns att monstren var väldigt snabba, men efter att man spelat COD ex. antal timmar är man ganska snabb på musen och keyboarden och de verkar angripa i slowmotion.

Det känns inte som om det är rätt att spela Doom på Xbox, Doom ska spelas på PC, det är vi skyldiga dem


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Bra att dem behöll orginal läget. Det är bara töntigt att dem ska casualisera spelet. Är ju knappt något spel som är svårt längre.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Tråkigt att man redan har kört igenom co-op moddet , för herrans många år sen.

http://www.youtube.com/watch?v=uL_-kJBbAUo

Medlem

Fan kan de inte släppa lite filmer eller screens? before and after vore toppen.

Medlem

Kostar det som ett normalspel så blir det köp. Alla tre + lite extras för priset av ett är ju guld....

Medlem

Aldrig lirat spelet men det här låter ju jävligt lovande! bra jobbat

Medlem

"Annan feedback var att spelet var för mörkt, så vi har lyst upp lite mer här och där och försökt leda spelarens öga lite mer. Så det blir två spellägen – den ursprungliga, oförändrade versionen av Doom 3 och den uppdaterade"

Vadå för mörkt? Det var ju själva grejen med Doom 3...det är som att säga att Silent Hill orginalet är för mörkt och bestämmer sig för att designa spelet med upplysta korridorer istället -_-


signatur

Game long and prosper

Medlem

Det tråkiga med de "mörka" ytorna var just det att när man lyste på dem så var de svartvita... det var inte bakat in nån färg när de gjorde nivåerna... hoppas det är fixat.

Medlem

enda som är synd med denna nyhet är att vi får vänta till Q4 2012

Medlem

Multiplayer? Hoppas det är inkluderat


signatur

"High life on low budget"

1
Skriv svar