Aion ja eller nej?

Medlem
Aion ja eller nej?

Hallå fz. Har funderat på att köpa Aion nu under några dagar. Slutade spela wow för ca 2 månader sedan eftersom att jag anser att man gör samma sak om och om igen och allt känns på något sätt gjort i det spelet. Hur som helst så undrar jag om Aion kanske vore något för mig? Därför vänder jag mig till er som spelar / har spelat Aion för vägledning.

Saker jag gillar i ett mmorpg.

PVP - Älskar att pvpa och ännu bättre om det är mycket world pvp.

Pve - Ska finnas lite instancer eller bossar av någon form att köra.

Spelare - Ska finnas en bra spelar bas så man slipper springa ensam igenom spelet.

Tacksam för alla svar som jag kan tänkas få :).

Medlem

" jag anser att man gör samma sak om och om igen"

samma sak om och om igen, aion i ett nötskal. Diggar du att grinda mobs? Welcome to heaven

Medlem

Aion har en något högre grind faktor än exempelvis WoW, men lägre än Lineage och Everquest. Abyss erbjuder oRvR, alltså öppen PvP. Det finns även gott om folk fortfarande.

Men helt ärligt, det finns inget MMO som inte är repetitivt. Så är det den viktigaste faktorn är kanske MMO inget för dig?


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Asså saken är den efter 5 år blir wow repetitivt även om man inte gör till 100% samma sak hela tiden så känns det som allt är gjort i det spelet. Jag har inget imot att göra samma saker till en viss del men inte hela tiden som det lätt blir i wow där man sitter och raida samma instance i 5 månader till nästa kommer och sedan gör man samma sak med nästa. Hur som så köpte jag Aion från game igår så lär komma hem imorgon. Hoppas det är kul..

soi
Medlem

Aion var skoj till level 30 sen blev de så satans segt att expa och ska du expa måste du grinda, det finns för få quests efter 30 och de instancerna som finns har får låg droprate på sakerna och expen du får är kass.

Medlem
Skrivet av soi:

Aion var skoj till level 30 sen blev de så satans segt att expa och ska du expa måste du grinda, det finns för få quests efter 30 och de instancerna som finns har får låg droprate på sakerna och expen du får är kass.

expa? O_O

Det går snabbt med FT instansen och med många quests. Jag kan hålla med att level 30 var lite segt men annars går det väldigt fort IMO.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av soi:

Aion var skoj till level 30 sen blev de så satans segt att expa och ska du expa måste du grinda, det finns för få quests efter 30 och de instancerna som finns har får låg droprate på sakerna och expen du får är kass.

På 30 får du nästan ingen exp i Fire temple, för att få hyffsad Exp ska man vara runt 32. Sen med en full 36 grupp är det riktigt bra.

OnT,

Jag gillar aion skarpt, jag leder en svensk legion och det är ett riktigt skönt gäng.
Grind finns ja, men jag har inte haft några större problem med det än (är level 38 cleric).

OT,

Har märkt att Sverige är riktiga aion hatare, lyssna inte så mycket, så dåligt är det inte.


signatur

woop woop

Medlem

Aion är som grillchips desto mer du äter desto äckligare blir det.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:

Aion är som grillchips desto mer du äter desto äckligare blir det.

hah, qft

Medlem

Fick förklarat för mig utav någon snubbe i EVE att i Aion har du en sjuk gear/skillsgrind efter du nått maxlvl... För det räcker inte med att lvla utan du måste grinda mobs som droppar dina skills innan du kan använda dom?

Jag hade garanterat spelat Aion om jag hade mer tid... men i dagsläget när jag arbetar väldigt mycket och spenderar tid med annat tror jag inte Aion hade varit särskilt skoj. Överlag tycker jag det kan vara bra med lite grind... det får gärna ta ett år eller så att maxa sin char.. då kan man ju vara lite nöjd med sig själv när man är klar iaf

Men men... förhoppningsvis blir mortal online svaret på alla mina böner

Medlem
Skrivet av SpiroTris:

Fick förklarat för mig utav någon snubbe i EVE att i Aion har du en sjuk gear/skillsgrind efter du nått maxlvl... För det räcker inte med att lvla utan du måste grinda mobs som droppar dina skills innan du kan använda dom?

Ja, man kan göra på det viset. Men man kan också köpa skills på AH. Vet iofs inte om alla går att köpa och sälja, men på lvl 20-30 är de skills som droppar inte bind on pickup.

Fan nu blev jag lite sugen på att dra igång och spela lite. Har fryst kontot atm just för att jag tröttnade på att bara grinda hehe. Men tar man lite i taget kanske man inte kör slut på sig själv. Det står lite mellan Aion eller Lotro just nu.

Medlem

ett kort nej=)

Medlem

tycker de är roligt spel och snyggt :=)

Medlem

kinaspel med bra grafik men med mycket grinding, har potential att bli stort om det lägger till fler quests och slopar iden med repeatable quests som e för långtråkiga med sopiga rewards.
men man ska aldrig säga aldrig, de kan ju hotta upp det inom en framtid


signatur

Google is your friend!!!

Medlem

Det verkar ju som om spelet är ganska vettigt ändå, från vad jag sett hitills, men har inte tid att spela något mmo nu. Skulle kanske göra mig tid om det kom ngt som verkade riktigt lovande.

Aion är säkert kul om du hittar lite sympatiska människor att lira med, det är ju inget fel i att sitta och gruppgrinda en hel dag om du får garva lite på voicecommen emellanåt, det hör ju till höjdpunkterna vad gäller mmos om du frågar mig.

Medlem
Skrivet av isorill:

Hallå fz. Har funderat på att köpa Aion nu under några dagar. Slutade spela wow för ca 2 månader sedan eftersom att jag anser att man gör samma sak om och om igen och allt känns på något sätt gjort i det spelet. Hur som helst så undrar jag om Aion kanske vore något för mig? Därför vänder jag mig till er som spelar / har spelat Aion för vägledning.

Saker jag gillar i ett mmorpg.

PVP - Älskar att pvpa och ännu bättre om det är mycket world pvp.

Pve - Ska finnas lite instancer eller bossar av någon form att köra.

Spelare - Ska finnas en bra spelar bas så man slipper springa ensam igenom spelet.

Tacksam för alla svar som jag kan tänkas få :).

Jag skulle rekommendera Warhammer Age of Reckoning. Massor av PvP, leveling i PvP och hela spelets focus är på world PvP. Sen finns det också lite instancer och ganska många så kallade public quests (free for all gruppquests). PvP skulle jag anse vara mycket balanserad.

Aion är väldigt likt WoW och har precis som WoW mycket grinding och questsing. I WAR får du ganska mycket XP av att göra PvP och public questen är omväxlande.

Trial finns på: http://www.war-europe.com/#/trial/?lang=en

Har också för mig att deras trial inte är tidsbegränsad utan bara level begränsad till level (rank) 10.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Medlem

En sak med aion jag störde mig på som fan var hur pengasystemet fungerade. Man har flera miljoner med guld, sjukt efterblivet. Asiater gillar stora siffror? Man får ingen koll på hur mycket något är värt.

Medlem

Star trek online är ett bättre val.

Medlem
Skrivet av Sille:

Star trek online är ett bättre val.

Det beror väl lite på om man är fantasy eller sci-fi frälst?


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Någon som kan bjuda på en buddy key till Aion så jag kan få prova spelet? Väntat länge på en trial men det verkar inte som om det blir bättre än så här

Skrivet av Sille:

Star trek online är ett bättre val.

Heh, STO är troligtvis ett utav de sämre valen man kan göra ifall man ska spela ett mmorpg.
http://www.mmorpg.com/gamelist.cfm/game/352/view/forums/forum... plöj igenom 18k+ negativa posts

Medlem

mmm du måste ha nåt fel orka inte plöja igenom allt men det mesta e posetivt info om spelet.
ps det är 1 vecka gammalt tar alltid tid för ett mmo att komma igång.

Medlem
Medlem

precis, STO behöver nog lite tid för att uppnå den kvalité spelarna efterfrågar. men det har absolut potential


signatur

Google is your friend!!!

Medlem

STO:s klass system faller ihop totalt om ni frågar mig.. Provade betan och tyckte det var ett fräscht spel från alla andra klassiska mmos man har provat tidigare. Dock.. är som sagt skillnaderna och utvecklingen av sin klass väldigt klen, Inte särskilt och rekommendera.
Alla skills du unlockar vid högre lvl är bara "dull" passiva rewards, vilket inte uppmuntrar en att forsätta.

Medlem

Skönt att vi tog över aion-tråden och gjorde det till en STO-tråd istället haha...

Katastrofala reviews fortsätter hagla in över STO, följ allt action på mmorpg.com

1
Skriv svar