Iran får sitt eget Call of Duty

Skrivet av Roy Batty:

Hoppas på att fienden är sionisterna denna gång.

Med tanke på att det inte är ett sci-fi spel så torde detta vara en omöjlighet.

Medlem
Skrivet av Goraaz:
Skrivet av Manqs:
Skrivet av qun0:
Skrivet av IceDusT:
Skrivet av Jonlissla:

Dem har spelföretag, men inga som är direkt kända här i "västvärlden".

"De" eller "dem" är serious business. Vet du inte skillnaden så borde du välja en lite lättare nivå på språket och använda "dom".

Dessutom är "dom" korrekt när man syftar på de diffusa andra som inte är vi.

Trodde detta var en sida där man snackade spel, och inte lekte svenska lärare

Du menar svenskalärare? Eller menar du faktiskt lärare från sverige?
Det underlättar faktiskt i alla diskussioner om folk kan kommunicera ordentligt...

Det heter svensklärare och ditt senaste meddelande innehöll flera grammatiska fel. Betyder det att du är en lat och ignorant människa?
Kan inte ni språkpoliser diskutera ämnet istället? Jag tycker till exempel att det är roligt att folk för en gångs skull inte förlöjligar ett iranskt spel till skillnad från idioterna på youtube.

Vadå, får man inte tycka att ett spel från Iran verkar löjligt för att det är från Iran? Typ " Åh, det finns spelutvecklare i Iran, gud va gulligt, de är så duktiga som visar oss i väst att vi inte alltid har rätt. " Visst kan det vara kul med olika vinklingar, men jag menar, spelet ser ju askasst ut... som ett sämre CoD typ. Om spelet inte var Iranskt hade folk dissat det som fan. Jag hade förstått hypen om spelet hade varit innovativt, men det här ser ju ut som en dålig CoD klon bara, dock ur ett Iranskt perspektiv. Men är det inte gameplay som räknas?

Medlem

Fan vad gött att denna tråd verkar ha mer eller lika många inlägg om särskrivningar och hur man använder de och dem som den har kommentarer om själva spelet.

Jag tycker också att amerikaner eller västerlänningar borde utgöra fienden. Skulle vara kul med ett annat perspektiv än vad man är van att se i krigsspel.

Medlem

Kan inte Al Qaida också utveckla ett spel så kan alla få spela fps ur allas synvinklar.

Medlem
Medlem
Skrivet av chopper:
Skrivet av Famest:
Skrivet av IceDusT:
Skrivet av Jonlissla:

Dem har spelföretag, men inga som är direkt kända här i "västvärlden".

"De" eller "dem" är serious business. Vet du inte skillnaden så borde du välja en lite lättare nivå på språket och använda "dom".

Dessutom är "dom" korrekt när man syftar på de diffusa andra som inte är vi.

Språknazism i toppkomentarerna får mig att undra vad folket här värderar mest; inlägg av substans, eller grammatisk korrekthet...

Min åsikt är att även om det blev lite fel i texten men alla ändå förstod så är Språkpoliser tråkiga.
För det är inte viktigt hur utan vad du säger det så små grammatiska missar kan man leva med.

"De" är andra person. "Dem" är tredje person. Got it?

Ex: De tittade på dem.

Edit: Hur vet vi att det är Mellanösterns variant på CoD och inte Medal of Honor? *klia i huvudet*


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Manqs:
Skrivet av qun0:
Skrivet av IceDusT:
Skrivet av Jonlissla:

Dem har spelföretag, men inga som är direkt kända här i "västvärlden".

"De" eller "dem" är serious business. Vet du inte skillnaden så borde du välja en lite lättare nivå på språket och använda "dom".

Dessutom är "dom" korrekt när man syftar på de diffusa andra som inte är vi.

Trodde detta var en sida där man snackade spel, och inte lekte svenska lärare

Du menar svenskalärare? Eller menar du faktiskt lärare från sverige?
Det underlättar faktiskt i alla diskussioner om folk kan kommunicera ordentligt...

Jag tror han menar svensklärare...


signatur

Jag köpte den här eftersom jag bara kunde använda ethernet-kabel för att få wi-fi, efter jag köpte den så får jag väldigt bra wi-fi på min dator

Medlem
Skrivet av kendo:
Skrivet av Manqs:
Skrivet av qun0:
Skrivet av IceDusT:
Skrivet av Jonlissla:

Dem har spelföretag, men inga som är direkt kända här i "västvärlden".

"De" eller "dem" är serious business. Vet du inte skillnaden så borde du välja en lite lättare nivå på språket och använda "dom".

Dessutom är "dom" korrekt när man syftar på de diffusa andra som inte är vi.

Trodde detta var en sida där man snackade spel, och inte lekte svenska lärare

Du menar svenskalärare? Eller menar du faktiskt lärare från sverige?
Det underlättar faktiskt i alla diskussioner om folk kan kommunicera ordentligt...

Jag tror han menar svensklärare...

Tror att det är bättre om du följer upp hela tråden då detta redan blivit påpekat, och dessutom efter det tillrättavisat att svenskalärare även det är korrekt enligt SAOL.

FZ, serious business!

Medlem
Skrivet av Winzi:
Skrivet av kendo:
Skrivet av Manqs:
Skrivet av qun0:
Skrivet av IceDusT:
Skrivet av Jonlissla:

Dem har spelföretag, men inga som är direkt kända här i "västvärlden".

"De" eller "dem" är serious business. Vet du inte skillnaden så borde du välja en lite lättare nivå på språket och använda "dom".

Dessutom är "dom" korrekt när man syftar på de diffusa andra som inte är vi.

Trodde detta var en sida där man snackade spel, och inte lekte svenska lärare

Du menar svenskalärare? Eller menar du faktiskt lärare från sverige?
Det underlättar faktiskt i alla diskussioner om folk kan kommunicera ordentligt...

Jag tror han menar svensklärare...

Tror att det är bättre om du följer upp hela tråden då detta redan blivit påpekat, och dessutom efter det tillrättavisat att svenskalärare även det är korrekt enligt SAOL.

Man lär så länge man lever.
Skall läsa trådarna mer noggrant hädanefter. Svenskalärare markeras dock som felstavat när man skriver det i meddelanderutan men som sagt enligt SAOL är det godkänt.


signatur

Jag köpte den här eftersom jag bara kunde använda ethernet-kabel för att få wi-fi, efter jag köpte den så får jag väldigt bra wi-fi på min dator

Medlem
Skrivet av SchnitzlFritzl:
Skrivet av Roy Batty:

Hoppas på att fienden är sionisterna denna gång.

Med tanke på att det inte är ett sci-fi spel så torde detta vara en omöjlighet.

Hur är sionisterna endast något för sci-fi genren?

Skrivet av delli:

Kan inte Al Qaida också utveckla ett spel så kan alla få spela fps ur allas synvinklar.

+1

Skrivet av Animal:

*URK*

Syftar du på den Nederländska kommunen Urk?
http://sv.wikipedia.org/wiki/Urk

Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av chopper:
Skrivet av Famest:
Skrivet av IceDusT:
Skrivet av Jonlissla:

Dem har spelföretag, men inga som är direkt kända här i "västvärlden".

"De" eller "dem" är serious business. Vet du inte skillnaden så borde du välja en lite lättare nivå på språket och använda "dom".

Dessutom är "dom" korrekt när man syftar på de diffusa andra som inte är vi.

Språknazism i toppkomentarerna får mig att undra vad folket här värderar mest; inlägg av substans, eller grammatisk korrekthet...

Min åsikt är att även om det blev lite fel i texten men alla ändå förstod så är Språkpoliser tråkiga.
För det är inte viktigt hur utan vad du säger de så små grammatiska missar kan man leva med.

"De" är andra person. "Dem" är tredje person. Got it?

Ex: De tittade på dem.

Edit: Hur vet vi att det är Mellanösterns variant på CoD och inte Medal of Honor? *klia i huvudet*

Är det här väldigt viktigt för dig? Mitt råd skippa de små grammatiska felen i forumet. Så får vi en trevligare stämning här. Så slipper inläggen bli så off topic!


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av chopper:

Är det här väldigt viktigt för dig? Mitt råd skippa de små grammatiska felen i forumet. Så får vi en trevligare stämning här. Så slipper inläggen bli så off topic!

Visst. Jag skrev det mest som protest mot att folk som påpekar återkommande stavfel betraktas som språkpoliser och inte tackas för hjälpen. Det finns en bok med intressant tema på detta som heter "Ingen tar skit i de lättkränktas land" som David Eberhard har skrivit. Det var ingen bra bok, jag blev mest irriterad (kränkt kanske ha ha) men intressant tema likväl.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

qvasi interssant


signatur

no i will not go loladin no not at all

Skrivet av krad:

Detta forum är fullt av politiskt korrekta AFA-Trasor.

Antar att många av er AFA-Trasor stöttar Mahmoud Ahmadinejad, mullorna och hans militära ledare framför USA.

Fan patetiskt att se.

Ingen som uttalat empati eller stöd för staten Iran (vars ledare jag för övrigt ogillar). Dock ett stöd för att utvecklare utanför västvärlden får mer medialt utrymme. Dessutom strider man mot somaliska pirater, en gemensam fiende även för väst.

Antar att du stödjer Obamas krig i Afghanistan och Guantanamo?

EDIT: dessutom är afa mer eller mindre icke-exsisterande på detta forum. tycker mig ser mer extremhöger än kommunism/anarkism i inläggen.

Medlem

Om man vill stöta dikatur så ska man köpa detta skitspelet

Medlem
Skrivet av SchnitzlFritzl:
Skrivet av krad:

Detta forum är fullt av politiskt korrekta AFA-Trasor.

Antar att många av er AFA-Trasor stöttar Mahmoud Ahmadinejad, mullorna och hans militära ledare framför USA.

Fan patetiskt att se.

Ingen som uttalat empati eller stöd för staten Iran (vars ledare jag för övrigt ogillar). Dock ett stöd för att utvecklare utanför västvärlden får mer medialt utrymme. Dessutom strider man mot somaliska pirater, en gemensam fiende även för väst.

Antar att du stödjer Obamas krig i Afghanistan och Guantanamo?

Ja det gör jag.

Medlem
Skrivet av IceDusT:
Skrivet av Jonlissla:

Dem har spelföretag, men inga som är direkt kända här i "västvärlden".

"De" eller "dem" är serious business. Vet du inte skillnaden så borde du välja en lite lättare nivå på språket och använda "dom".

Dessutom är "dom" korrekt när man syftar på de diffusa andra som inte är vi.

serious business är engelska ord och finns inte med i svenska språket.


signatur

Rwa?

Skrivet av krad:
Skrivet av SchnitzlFritzl:
Skrivet av krad:

Detta forum är fullt av politiskt korrekta AFA-Trasor.

Antar att många av er AFA-Trasor stöttar Mahmoud Ahmadinejad, mullorna och hans militära ledare framför USA.

Fan patetiskt att se.

Ingen som uttalat empati eller stöd för staten Iran (vars ledare jag för övrigt ogillar). Dock ett stöd för att utvecklare utanför västvärlden får mer medialt utrymme. Dessutom strider man mot somaliska pirater, en gemensam fiende även för väst.

Antar att du stödjer Obamas krig i Afghanistan och Guantanamo?

Ja det gör jag.

Så bra då. Då var det väl ganska onödigt att höja rösten från första början?

Medlem
Skrivet av predator:
Skrivet av Goraaz:
Skrivet av Manqs:
Skrivet av qun0:
Skrivet av IceDusT:
Skrivet av Jonlissla:

Dem har spelföretag, men inga som är direkt kända här i "västvärlden".

"De" eller "dem" är serious business. Vet du inte skillnaden så borde du välja en lite lättare nivå på språket och använda "dom".

Dessutom är "dom" korrekt när man syftar på de diffusa andra som inte är vi.

Trodde detta var en sida där man snackade spel, och inte lekte svenska lärare

Du menar svenskalärare? Eller menar du faktiskt lärare från sverige?
Det underlättar faktiskt i alla diskussioner om folk kan kommunicera ordentligt...

Det heter svensklärare och ditt senaste meddelande innehöll flera grammatiska fel. Betyder det att du är en lat och ignorant människa?
Kan inte ni språkpoliser diskutera ämnet istället? Jag tycker till exempel att det är roligt att folk för en gångs skull inte förlöjligar ett iranskt spel till skillnad från idioterna på youtube.

Vadå, får man inte tycka att ett spel från Iran verkar löjligt för att det är från Iran? Typ " Åh, det finns spelutvecklare i Iran, gud va gulligt, de är så duktiga som visar oss i väst att vi inte alltid har rätt. " Visst kan det vara kul med olika vinklingar, men jag menar, spelet ser ju askasst ut... som ett sämre CoD typ. Om spelet inte var Iranskt hade folk dissat det som fan. Jag hade förstått hypen om spelet hade varit innovativt, men det här ser ju ut som en dålig CoD klon bara, dock ur ett Iranskt perspektiv. Men är det inte gameplay som räknas?

tycker inte att spelet ser direkt dåligt ut, dock kanske det inte håller samma kvalité som andra FPS spel.

Medlem

ser hyfsat okej ut !! kul att se dock har ja nog aldrig hörttalas om nåt spel från mellanöstern badass berättar röst . ja hoppas detta blir mer som arma än cod

123
Skriv svar