LotRO - Svenskt Kinship

Medlem
LotRO - Svenskt Kinship

Av antalet poster rörande LotRO, är det inte många på FZ som spelar detta MMO. Hur som helst, finns det någon som är intresserad av att starta upp ett litet svensk kinship tillsammans med mig och min fru, är ni välkomna att sända ett pm eller helt enkelt svara med ert karaktärsnamn, så kontaktar jag er ingame.

Har tidigare varit leader för ett internationellt kinship, som dessvärre upphörde under min senaste sejour i Warhammer. Vore extra kul att ha en svensk mötesplats ingame, så finns det några LotRO fans på FZ - hör av er!

Server: Evernight

Hemsida, ventrilo mm finns vilande. Så får vi igång ett litet kinship, aktiverar jag det omgående.

//Snake


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Inaktiv

Jag är också på Evernight och jag är även med i det största svenska kinshipet som heter DFFB (De fria folkets brödraskap). Min karaktär heter Khris där, bara o skicka ett mess isåfall om du och din fru vill joina!

Medlem

Jaså står DFFB för det. Har länge undrat då jag sett era medlemmar online. Synd ni inte satte ut hela namnet då DFFB är ganska osexigt.

Tack för erbjudandet. Det var snällt. Får se hur vi gör. Har svårt för att vara vanlig medlem efter att ha varit founder och leader i de flesta MMOs jag lirat de sista sex åren.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Kommer kanske in på ett trail account, kan vara med några dagar...


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Hmm... har vant mig med Warhammer. LotRO är vackert osv, men jösses, jag somnar nästan framför skärmen. Jag kör "welcome back" veckan ut, sen får vi se. Det var kanske ett förhastat beslut.

Mao.. glöm det här med LotRO kinship tillsvidare.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Håller med dig, riktigt mysigt spel.. Men jag är inget direkt Tolkien fan så röj går före mys i mitt fall.

off-topic:
Vad tror du om att dra i gång den där MMO bloggen du pratade om förut? Jag har blivit lite sugen.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Hade jag inte haft ett förvärvsarbete inom IT som kräver en hel del övertid, så hade jag kör igång för länge sedan. Just nu är jag tveksam. Skall man starta en MMO blogg skall den också vara topp kvalitet. Vilket innebär att de senaste nyheterna skall finnas inom 1 timme på bloggen. Inte 6 timmar eller dygnet efter som ofta är fallet här på FZ.

Det kräver naturligtvis att man konstant håller uppsikt på ett flertal internationella spelföretagssajter, forum mm för att vara up to date.

Den tiden har jag inte riktigt ännu. Men skulle en möjlighet öppna sig, hör jag av mig till dig.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Vore kanon, annars kan man ju prata om egna erfarenheter ingame och liknande och ha lite mindre nyheter.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Det blev LotRO till slut. Min prenumeration på Warhammer löpte ut igår kväll, och den kommer att ligga på is för obestämd framtid. Ni som eventuellt är intresserade av spela tillsammans med mig och tjejen på Evernight, är välkomna att skicka ett pm här på FZ eller ett tell ingame. Mitt nick ser ni i signaturen.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Inaktiv

Hej! Jag är ledare för DFFB och råkade hitta denna tråden av misstag. Vi håller just nu på med en nysatsning för att bygga upp vårt kinship igen. Vi har funnits på Evernight sen spelet släpptes och pga av en bug kunde vi inte skriva ut hela namnet och det blev förkortat till DFFB vilket vi behållt sedan dess. Men vi kommer inom några dagar att få namnet ändrat till "De Fria Folkens Broderskap" (fick inte använda Ö) för att det ska vara lättare att se att vi är ett svenskt kin.

Så om ni är intresserade av ett svenskt kinship så skicka ett mail/tell till mig eller gå in på vårt forum: forum.dffb.se
Vi är ett ganska litet kinship med en trevlig stämning men vi satsar också på att raida osv.

Medlem

Återkommer, men jag är intresserad!


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Vem ska jag kontakta ingame för en invite? Är level 14 på min champion nu.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av v1ctory:

Vem ska jag kontakta ingame för en invite? Är level 14 på min champion nu.

Troligen "syladel" på servern evernight, eller skriv ett inlägg på deras forum (URL: forum.dffb.se).

Medlem

Om ni spelar på Eldar så finns kinnet "Svenska Krigare" kvar. Jag var officer där under en lång tid men är nu i ett annat kin. Tänke bara tipsa om det ändå i och med att det är en av få (det enda?) helsvenska kinnet på servern och det är fortfarande snälla och hjälpsamma spelare där.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Tackar för tipset!

Om jag skapar en alt på Eldar går jag med där.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av conthox:

Om ni spelar på Eldar så finns kinnet "Svenska Krigare" kvar. Jag var officer där under en lång tid men är nu i ett annat kin. Tänke bara tipsa om det ändå i och med att det är en av få (det enda?) helsvenska kinnet på servern och det är fortfarande snälla och hjälpsamma spelare där.

Jag spelade länge i det kinnet, men har nu inte lirat på ett par månader. Är det några gamla gubbar kvar eller har alla gått vidare till andra kinships? Och vilket spelar du i nu?

Medlem

Jag har varit med i SK sedan det startades i princip även om jag också har haft ett lite större uppehåll med spelandet för ett tag sedan.

Det finns allt ett par gamlingar kvar även om de flesta "original-SK:are" har spridits vind för våg till andra Kinships på servern eller slutat helt. Nu det sista har det gått med ganska många nya spelare vilket höjt aktiviteten ganska mycket men Kinshipet har som alla andra haft både sina med och motgångar..

Även om jag inte är en officer så vågar jag påstå att alla nya är varmt välkommna att gå med i Kinnet. Vi är flera som gärna försöker hjälpa till så gott det går med att svara på frågor och göra quests

/edit: Kan inte stava, Snel Hest


signatur

"Totalt. Jävla. IG!"

Medlem

Som Sharpblade skrev, så är det ett par gamlingar kvar samtidigt som det är en del nya som inte känner igen en "oldie" som mig när man stöter på dom.

Själv är jag i Lore Breakers nu, ett "halv casual kin" eller vad man skall kalla det. Brukade raida flera ggr per vecka innan Mirkwood kom ut. Efter det så vart folk upptagna med att levela sin(a) char(s) igen. Sedan har julen osv tagit tid, men vi har börja komma igång med instancerna igen. Först och främst är det väl SH och de andra små som har nötats. DN raids 3 ggr den senaste veckan, har dock inte själv medverkat mer än 1 gång pga annat som tagit tid. Kolla gärna in http://www.lorebreakers.com/ om du vill veta lite mer.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Sharpblade:

Jag har varit med i SK sedan det startades i princip även om jag också har haft ett lite större uppehåll med spelandet för ett tag sedan.

Det finns allt ett par gamlingar kvar även om de flesta "original-SK:are" har spridits vind för våg till andra Kinships på servern eller slutat helt. Nu det sista har det gått med ganska många nya spelare vilket höjt aktiviteten ganska mycket men Kinshipet har som alla andra haft både sina med och motgångar..

Även om jag inte är en officer så vågar jag påstå att alla nya är varmt välkommna att gå med i Kinnet. Vi är flera som gärna försöker hjälpa till så gott det går med att svara på frågor och göra quests

/edit: Kan inte stava, Snel Hest

Under min tid i Lotro så var jag med i många guilder men ingen guild slår SK. Alla är schysta och hjälpsamma ett skönt gäng helt enkelt!


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Ledsen om jag väcker en gammal tråd (5 år!) men jag skulle vilja komma i kontakt med någon i SK som kunde tala om vilken server de flyttar till nu när server-flyttarna drar igång. Är det Evernight som ni nämnt på hemsidan som är spikad, eller styr ni kosan någonannanstans?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

1
Skriv svar