LotRO - Siege of Mirkwood

Medlem
LotRO - Siege of Mirkwood

Den 3/12 är det så dags för LotROs digitala expansion: "Siege of Mirkwood".

Den innehåller en hel del förändringar/förbättringar till ett redan bra PvE spel. Några av dem är:

* Skirmish system. Vilket är en ny och extra form av instans-system för 1-12 spelare där man kan välja mellan olika svårighetsgrader. Det går också skapa en medhjälpare som kan vara antingen healer, tank eller dps beroende på vilket behov man har. Slutligen droppas det speciella "skirmish marks" som man kan byta in mot utrustning.

* Ny region - Mirkwood - med nya quest etc.

* 5 nya levlar. (max 65)

* Crafting utökad. Nya legendary items.

* Nya 3, 6 och 12 man instanser. Prova din styrka mot Nazgul Lorden - Lieutenant of Dol Guldur.

* Mounts helt omgjorda. Möjligt att använda vissa skills och emotes när man rider.

* Kombat systemet omgjort för att ge en snabbare upplevelse.

För mer allmän info om Mirkwood läs på:
[http://www.lotro.com/gameinfo/467-siege-of-mirkwood-features]

För mer info om kombat förändringarna läs på:
[http://www.lotro.com/gameinfo/devdiaries/532-developer-diary-...]

HD Trailer:
[http://www.youtube.com/watch?v=tsRWLtt2KuM]


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Inaktiv

Längtar!!! Dessutom så kan alla som har ett konto spela på måndag för då är det welcome week vilket betyder att alla kan spela gratis i en vecka inför expansionen!

Captain FTW!

Medlem

LotROs nya "skirmish system" har blivit enormt populär på kort tid både i US och EU. Massively.com skrev en artikel igår som är väl värd att läsa och som svarar på många av frågorna som folk kan tänkas ha rörande skirmishes.

Artikeln finner du här:
[http://www.massively.com/2009/12/04/getting-started-with-the-...]

Rekommenderar alla varmt att prova skrimishes. Enormt kul och utmanande från solo till raid nivå.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Hur är det att komma in som ny spelare i LotRO nu? Spelade litegrann i betan men fastnade inte riktigt, men nu när julledigheten närmar sig brukar det vara trevligt att grötta in sig i ett mmo. Hur är det att spela solo? Antar att det inte finns så mycket folk runt de första regionerna?

Medlem

Det har alltid funkat fint att komma in som ny spelare i LotRO. Spelarbasen växer sakta men säkert och LotRO har mer spelare idag än någonsin. Det kommer en stadig ström av nya spelare. Solo går alldeles utmärkt, och vill du finna ett kinship lär du inte ha några större problem. Finns minst ett aktivt svenskt kinship per server på Eldar, Evernight och Snowbourn. Vet inte hur det ligger till med Gilrain och Laurelin.

Kom ihåg att skirmishes som det pratats så mycket om i och med Siege of Mirkwood expansion, endast finns från level 30, så att du inte tror att du kan göra dem från början.

LotRO är ett härligt PvE spel. Mycket nöje!


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

LotRO för 49:- från cdon var svårt att motstå, behöver dock lite hjälp med att förstå mig på klassera.

Jag spelar gärna en melee dps med mycket armor om det finns en sådan klass i LotRO, annars kan en melee med healing krafter ännas bra.

Sedan var det ju det här med servervalet, men det blir en lite senare fråga då jag får mitt spel vid jul. (Föräldrarna tyckte att LotRo med diverse expansioner var en bra julklapp.)


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Champion låter som ett bra val för dig V1c. Det är en dps klass med heavy armor. Ett annat val som kanske skulle passa dig är Warden. De har visserligen bara medium armor, men som kompensation använder de sköld och gör för att vara en tank klass bra med dps. Dessutom har de ett gambit system som gör kombat delen väldigt kul och variationsrik.

Kika på följande länk för mer info om klasserna:
http://lotro-wiki.com/index.php/Class

Kom gärna till Evernight. Där finns jag och frugan. Vi spelar inte just nu, men kommer att börja igen efter Allods betan är slut.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Man får alltså heavy armor senare? Min lvl 8 Champion på trial accountet kan bara använda medium.

Troligen blir det en tank alt lite senare.. Väntar spänt på spelet!


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Avbokade CDON beställningen och köpte en digital kopia då jag helt enkelt inte orkade vänta på spelet.

Dagens I-landsproblem, jag vet.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Haha V1c... varför vänta när man kan få det med en gång


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Snart klar...

Visst kan jag spela till lvl 50 innan jag behöver köpa en ny expansion?


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Jajamensan... men du bör skaffa Mirkwood från lvl 30 eftersom du annars bara kan göra 3st skirmishes i veckan.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Okej, det står dock att jag installerar mines of moria trots att jag bara köpte angmar..


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Helt riktigt... den patchar upp automatiskt. Klienten kostar inget.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem
Skrivet av v1ctory:

Man får alltså heavy armor senare? Min lvl 8 Champion på trial accountet kan bara använda medium.

Japp, Champion kan använda heavy armour från level 20.

Medlem

Tack Yalle.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Inaktiv

Kör trialen jag. Jag började dock på rp servern Laurelin då jag vill testa RP? Någon annan som kör där?

Medlem

Lirade ett år på Laurelin, bra server med mycket mogen playerbase, inget krav att RPa om man inte vill... PvPt är rätt kasst och det finns inte många kinships som raidar seriöst.

Men som casual spelare kommer du stortrivas där.

Medlem
Skrivet av Lusen:

Kör trialen jag. Jag började dock på rp servern Laurelin då jag vill testa RP? Någon annan som kör där?

RP:at där sen launchweek, heter Amadreruil eller Silaen.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

Måste säga att jag tycker att spelet inte tillför något som andra spel har. Men jag är glad att ha testat det och nu har jag nästan testat alla olika mmo's som finns ute.

Medlem

Har nu börjat spela lotRO igen, heter Ulmir och Bleriel på Evernight.

Trist att du inte gillade spelet Lusen, hur långt hann du komma innan du tröttnade?


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Inaktiv

13. Jag vet att det är lite men jag ville splea lotro för EN sak. Roleplay. Tyvärr så blev jag inte särskilt imponerad

Medlem
Skrivet av Lusen:

13. Jag vet att det är lite men jag ville splea lotro för EN sak. Roleplay. Tyvärr så blev jag inte särskilt imponerad

Gick du med i en guild som var RP inriktad? Det blir mycket roligare så.. För själva rollspelandet i spelet är mycket bra, många trevliga funktioner finns.

T.ex. Musik


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Inaktiv

Jag vet, jag var tom med på en av Rp höjdpunkterna i hela spelet. "Green dragon Friday". Det var trevligt och jag är övertygad om att detta är det ultimata spelet att köra om man vill RP'a.
Men sen återstod frågan, vad jag gör när jag INTE rp'ar.
DVS. Questar, grindar, försöker gå upp i lvl. Det var det som inte var roligt. Jag är säker på att det blir roligare längre upp i spelet men det funkar inte för mig att säga " Om tio levlar blir det säkert roligare".
Jag vill att hela spel upplevelsen ska vara njutbar.
Sen tycker de flesta "hard core" rp'arna har fel inställning.
De tycker att hobbits ska nöja sig med att rp'a i Fylke, Människorna kan rp'a i sitt bree, dvärgarna i sitt och alverna ska hålla sig till skogen.
Det betyder att när jag ser hobbits lämna fylke så stänger de av sin RP ikon. Om man har tur kan det finnas olika raser i "the prancing Pony" men de kritiseras nu i det officiella forumet då folk tycket det bryter mot "lore".

Medlem

Tänkte att det var onödigt att skapa en helt ny tråd ang. det här så skriver här. Har funderingar på att provspela LotRO igen, efter en längre paus, men kan inte riktig bestämma mig för vilken klass jag ska lira som.

Har lirat som Hunter och Guardian innan så tänkte ta något helt annat, men ändå något som är roligt att spela som. Någon som har några tips på vad som kan vara rätt klass för mig?


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av mr.bear:

Tänkte att det var onödigt att skapa en helt ny tråd ang. det här så skriver här. Har funderingar på att provspela LotRO igen, efter en längre paus, men kan inte riktig bestämma mig för vilken klass jag ska lira som.

Har lirat som Hunter och Guardian innan så tänkte ta något helt annat, men ändå något som är roligt att spela som. Någon som har några tips på vad som kan vara rätt klass för mig?

Warden kanske?

Medlem

Tänkte låna den här tråden också litegrann.

Jag och min bror tänkte börja köra det här spelet på allvar, efter 20-dagars gratisperiod. Vad är det billigaste sättet att starta på?
Jag tänkte köpa Shadows of Angmar + Mines of Moria för 200kr inkl. frakt på Webhallen, behöver inte Mirkwood ännu. Måste man betala en månadsavgift också, eller hur funkar det?:)

Edit: Räcker det kanske med att jag köper Angmar och Mirkwwod?

Medlem

Ja månadsavgift blir det hur du än gör.... Angmar+Moria räcker tills lvl55 eller så sen vill du troligtvis ha den sista expansionen också

Umm.. du får ju 30d gametime när du köper spelet förresten, sen blir det 12.99€ per månad..

Medlem

Såg att man kan köpa 60 dagars Gamecard på Play.com för 15£ också.

Läste på lotro.com att man måste "låsa" upp kontot med minst en månadsprnumeration eller ett gamecard, stämmer det? Och sen om man börjar prenumerara, kan man sluta när man vill?:)

Tack för infon SpiroTris!

Medlem

Ja köp gamecards, jag använde clickandbuy och när jag sket i att betala min sista månad för att jag tänkte sluta spela hotade dom med att skicka ärendet till inkasso (för 12.99€)...

Vet inte nåt om att låsa upp kontot, jag matade ju bara in mitt visakortsnummer som vanligt när jag gick från trial till full version sen var det bara o tuta o köra...

123
Skriv svar