Återvänd till The Old World och WAR!

Medlem
Återvänd till The Old World och WAR!

Hej alla MMO spelare!

Då Warhammer forumet inte tillhör det mest välbesökta här på fz. (Tyvärr) Skapar jag den här tråden här istället. Hoppas att det är ok för moderatorerna.

Nu till saken..
Ni som slutade med warhammer online borde enligt mig ge spelet en chans till, precis som jag har gjort. Nedan följer varför.

-Mythic har lagt ner gediget arbete för att få spelet mer spelbart utan serverlagg eller usel bilduppdatering. Spelet flyter mångfaldigt bättre än någonsin tidigare utan serverlagg. (Självklart kan detta inte elimineras till 100% i ett massivt online spel.)

-Land of the dead är ett nytt PvE område med PQs, instanser och RvR. Det är i min mening ett mycket vackert område med pyramider och liknande, fienderna består mest av skelett och andra ökenkreatur i varierande storlek. The Vulture Lord

-RvR kampanjer har till följd av optimeringen blivit en mycket behagligare upplevelse, mycket har ändrats till det bättre med flera patchar. Se även Snakes tråd om City Siege förändringar

-Scenarior är nu spelbara på absolut högsta grafik vilket verkligen bättrar på spelupplevelsen. Se även info om de nya scenarierna i City Siege tråden.

-De som har varit borta väldigt länge kommer att märka att 4 nya klasser har tillkommit i warhammer. Black Guard och Knight of the blazing sun för väldigt länge sedan, samt Slayer och Choppa för några månader sedan.

-Warhammer har släppts till mac.

-Aoe problematiken har minskar rejält, det är dock fortfarande möjligt med s.k bomb grupper. Men aoe:n har överlag blivit mycket svagare, den är dock fortfarande väldigt kraftfull använd på rätt sätt.

-Goldsellers och bots har lämnat warhammer för att förpesta Aion.

-Grafiken har blivit betydligt bättre, både rent visuellt och prestandamässigt. Att ha högsta grafikinställningarna under riktigt stora slag fungerar dock fortfarande inte, dock flyter spelet på riktigt bra utan allt för mycket visuellt godis.
Även rustningarna har fått en grafisk "overhaul".

OSV...

Detta är dock bara en liten del av allt som har hänt med warhammer, om ni anser att jag har missat något får ni gärna rätta mig.

Vi ses på slagfältet!


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Inaktiv

lirar inte du aion?

Medlem

Lirade.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Bra tråd.

Dessvärre är forumen överlag på FZ ganska inaktiva jämfört med de internationella forumen.

Men som sagt, välkomna till Warhammer sektionen.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Kanske man ska testa detta spel igen, har inte kört något sen förra året.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

Kanske man ska testa detta spel igen, har inte kört något sen förra året.

Det tycker jag verkligen att du ska göra! Spelet är mycket bättre än förra året. Välkommen tillbaka!


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Inaktiv
Skrivet av v1ctory:

Lirade.

aion sög efter ett tag eller?

Inaktiv

När du snackar om Warhammer, menar du då Warhammer: Age of Reckoning? Det är iaf det jag har! Vet inte om det är 2 olika spel eller samma bara..

Medlem

Det är Warhammer online: Age of Reckoning jag pratar om, finns inget annat warhammer MMO.

På vilken server spelar du?


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Inaktiv

Snälla hjälp, Jag laddade ner skivorna, skulle logga in å börja patcha också får jag det här meddelandet: Authentication Failed. Please re-enter your login credentials.

Hjälp!!!!

Medlem

Det innebär att du har skrivt in ett felaktigt lösenord, capslock på kanske?


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Inaktiv

Mjo, men löste det nu. Tack för svar

Men, nu när jag har skrivit rätt pass osv, så står det att jag ej kan börja patcha eftersom att mitt account inte är aktiverat, betyder det alltså att man måste köpa gamecard först, sen börja patcha?

Medlem

Det stämmer, för att komma till patchern måste du ha aktiverad speltid.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Inaktiv

Hur är det med pve bossar o sånt i War?

Medlem

Det finns en del, sök på följande instanser på youtube för att se några; Tomb of the vulture lord, lost vale, sigmars crypts, warpblade tunnels, stage 3 i IC/Altdorf (Döda kungen), mount gunbad, bastion stairs. Det finns säkert många fler instanser. Har aldrig spelat destro i t4 så destro instanser har jag inte så bra koll på. Någon får gärna komplettera min lista!


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av v1ctory:

Lirade.

I TOLD YOU? Did I not?

Ingen överraskning med Aion då spelet kom ut låg user score på gamespot på 9.0 och jag sa det att vänta ca 1 månad så kommer att ligga nere vid 8.0 och nu ligger det på 8.3 och minskar.

Det var lätt att förutse att spelet skulle tappa ett stort antal spelare första månaden eftersom spelet bara riktar sig emot tålmodiga spelare vilket de flesta inte är idag.

Ifall om vi ska jämföra 2 spel som ligger på ungefär samma våglängd AoC och WAR så har AoC mycket mer som talar för att det kommer att klara sig längre än WAR. Det största felet i WAR är enligt mig grafik motorn men på AoC är det den som är spelets styrka. De har mer avancerad motor och teknologi så spelet går att expandera mycket mer än alla andra online spel som finns ute idag därför tror jag att AoC kommer att leva vidare. Teknologin försäkrar att spelet är framtidssäkert då det gäller utvecklingen.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Ett MMOs grafikmotor kommer aldrig att avgöra om spelet blir en framgång eller inte. Exempel behöver knappast ges.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Inaktiv

Problemet med AoC är ju att PvP mechanics suger hårt. 1v1 och grupp v grupp är så obalanserat. AoE obalnserat, pots, healing, att allt är aoe typ. Caster systemet suger i aoc, får ändra hela konceptet för att det ska locka.

melee är bra dock

grafiken har för övrigt inget att göra med ett mmos överlevnad. vill man ha grafik lirar man inte mmos.

se på eve online, klarat sig fint med enkel grafik i många år.

Medlem

Hur fungerar caster systemet i AoC? Melee systemet har jag hyffsaf koll på tror jag.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:
Skrivet av v1ctory:

Lirade.

I TOLD YOU? Did I not?

Ingen överraskning med Aion då spelet kom ut låg user score på gamespot på 9.0 och jag sa det att vänta ca 1 månad så kommer att ligga nere vid 8.0 och nu ligger det på 8.3 och minskar.

Det var lätt att förutse att spelet skulle tappa ett stort antal spelare första månaden eftersom spelet bara riktar sig emot tålmodiga spelare vilket de flesta inte är idag.

Ifall om vi ska jämföra 2 spel som ligger på ungefär samma våglängd AoC och WAR så har AoC mycket mer som talar för att det kommer att klara sig längre än WAR. Det största felet i WAR är enligt mig grafik motorn men på AoC är det den som är spelets styrka. De har mer avancerad motor och teknologi så spelet går att expandera mycket mer än alla andra online spel som finns ute idag därför tror jag att AoC kommer att leva vidare. Teknologin försäkrar att spelet är framtidssäkert då det gäller utvecklingen.

Kan du lägga av med att jämföra AoC med WAR i varenda tråd? Tvivlar på att folk bryr sig längre och du kommer med största sannolikhet inte lyckas locka folk till att spela varken det ena eller det andra.

Inaktiv

Jag slutade nån gång efter sommaren, men jävlar vilket spel. Ligger på min topp fem av dom bästa spelen jag har spelat.
Jag kommer tyvärr inte tillbaka till det, men ni måste testa det.

Medlem

Får man fråga varför Lusen? Det är ännu bättre nu än när du slutade.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Inaktiv

Ska köpa en ny kraftig dator, ska ta å lira age of conan trial då jag återkommer v1ctory

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:
Skrivet av v1ctory:

Lirade.

I TOLD YOU? Did I not?

Ingen överraskning med Aion då spelet kom ut låg user score på gamespot på 9.0 och jag sa det att vänta ca 1 månad så kommer att ligga nere vid 8.0 och nu ligger det på 8.3 och minskar.

Det var lätt att förutse att spelet skulle tappa ett stort antal spelare första månaden eftersom spelet bara riktar sig emot tålmodiga spelare vilket de flesta inte är idag.

Ifall om vi ska jämföra 2 spel som ligger på ungefär samma våglängd AoC och WAR så har AoC mycket mer som talar för att det kommer att klara sig längre än WAR. Det största felet i WAR är enligt mig grafik motorn men på AoC är det den som är spelets styrka. De har mer avancerad motor och teknologi så spelet går att expandera mycket mer än alla andra online spel som finns ute idag därför tror jag att AoC kommer att leva vidare. Teknologin försäkrar att spelet är framtidssäkert då det gäller utvecklingen.

Jösses Hardboiled. Vi vet att du gillar AoC och det är okej. Att folk på FZ lämnar Aion innebär inte automatiskt att det går dåligt för spelet, för så är det inte.

Förra veckan var det dags för Aions kvartalsrapport. De hade då sålt nästan 1 miljon boxar i US/EU och NCsoft hade en vinst på 39 miljoner dollar.

Age of Conan hade sin kvartalsrapport idag. Till skillnad mot Aion går de mycket sämre än förväntat med ett minskat antal spelare och redovisar minskade intäkter med hela 68.5% och ligger numera nästan på 10 miljoner dollar i skuld. Och de förväntar i rapporten ytterligare förluster under Q4.

Så jag skulle nog vara lite försiktigare i mina uttalanden om jag var du.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Sålda boxar är ointressant det är pengarna på subs som är intressant.

Sålda boxar indikerar bara intresse och eftersom det ingår 30dagar så måste man vänta iaf ett halvår för att få korrekt info.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

WAR var roligt ibörjan, men man tröttnar fort...

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Sålda boxar är ointressant det är pengarna på subs som är intressant.

Sålda boxar indikerar bara intresse och eftersom det ingår 30dagar så måste man vänta iaf ett halvår för att få korrekt info.

En sak kan jag hålla med dig om, och det är att man inte kan få en riktig stämpel på hur det går, förrens efter 3-6 månader. Men där är vi inte ännu, så vi får utgå från det vi har.

Sålda boxar är absolut inte ointressant. För precis som du sa indikerar de vilket intresse som finns för spelet, och desto viktigare, boxar inbringar massor av inkomster som kan återinvesteras i spelet.

Med hjälp av antalet sålda boxar kan man på ett enkelt sätt få reda på trenden för ett spels popularitet. Aion är inget undantag.

NCsoft sålde 400.000 boxar (pre-orders) fram till launch. Det innebär med andra ord att de sålt runt 600.000 boxar på de två månaderna efter release, vilket pekar på att ett starkt intresse finns kvar för spelet. Vilket i sin tur borgar för möjligheten till att antalet subscribtions också ökar.

För utan intresse, säljs varken boxar eller subs. Ta World of Warcraft som det mest lysande exemplet på detta. Det har varit det mest sålda pc-spelet i drygt 1.5 år nu. Toppar ständigt listorna på sålda boxar, och deras 5-6 miljoner subscribers i US/EU är en reflektion av det.

När antalet sålda boxar minskar för Aion, kan du vara övertygad om att antalet subs går åt samma håll. Men inte innan dess.

Om Aion kommer att gå samma väg som AoC och Warhammer och droppa ner till ca 100.000 subs, får tiden avgöra. Jag spelar själv inte Aion och kommer inte heller att börja, men just nu ser det positivt ut för NCsoft.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem
Skrivet av Faytforever:

WAR var roligt ibörjan, men man tröttnar fort...

En smaksak, precis som marmelad och ost...


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Bestämde mig också för att testa WAR härom veckan pga att mina kompisar gett upp Aion, själv så gillar jag fortfarande Aion men jag spelar för PVPn och solopvp är inte så jävla kul när man inte har tid att dinga maxlvl.. Anyways, WAR failar fortfarande imo.

Det finns alldeles för många CC skills och nu har de lagt till så att man är immun mot CC i 30 sekunder efter att man blivit CCad en gång. Det resulterar i att nån noob i zergen CCar motståndet vid en illa vald tidpunkt och så kan de springa runt immuna i 30 sek.. Det innebär att i all group/zerg-pvp så har du typ ingen CC längre.. Root osv går bort eftersom även knockback räknas som CC..

Annat som failar? Jo, rvr är lika keff som förut.. endast Tier 1 har rolig worldpvp, men även där är det ju zerg som gäller..

De har pillat lite med det mesta faktiskt, tex så droppar alla numer inte bara gear utan även pvp-currency som du kan köpa pvp gearet med, vilket resulterar i att alla på lvl 40 nu har imba gula pvp sets så om du ska köra måste du rolla ny gubbe så du har råd att köpa decent gear när du kommer in i T4..
Även craftingsystemet har finputsats..

Summan av kardemumman är att WAR failade tyvärr, det hade stor potential men det faktum att de nu erbjuder tidsmässigt obegränsade trialkonton i Tier1 talar för sig självt.

/end of Wall of Text.

Medlem

Man behöver ju inte följa Zergen.
Angående CC så har jag inte tänkt på detta på mina CC skills som bright wizard är ganska begränsade.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

123
Skriv svar