Modifiering av SCART-kabel till NES

Inaktiv
Modifiering av SCART-kabel till NES

Hej på er!

Jo det är så att antennkabeln till SNES:et har ballat ur. Så därför köpte jag en SCART-kabel för att använda till NES:et och istället flytta över NES antennkabeln (som fungerar bra) till SNES:et.

Nu till frågan! NES:et har ju bara en ljudutgång (Röd - right-audio). Går det att fläta ihop den vita med den röda kabeln för att på så vis få ljud på bägge högtalarna? Eller sitter jag med fel typ av kabel?

Medlem

Kompositvideo och mono ljud? Eller köpa/sno en ny RF-modulator om det är den som är paj. Eller så kör du på en scart kabel till ditt Snes. Är samma kabel som används för att få bild och ljud till N64 och Gamecube.


signatur
Medlem

Nes:et har monoljud, en röd för ljud och en gul för bild. Du kan ta en vanlig kompsitsladd (som har röd, vit och gul) och bara skita i den vita sladden.

Eller så gör du som jag och bara använder en vanlig phono kabel (vit och röd i båda ändarna) och bara kopplar in den till nes:et till tv:n. den ser ut såhär: http://img230.imageshack.us/img230/8458/ca1580gcoilog8.jpg

Och ja som TixFrix just nämnde, N64:an, Gamecuben och Snes:et använder alla samma slags video kabel.

1
Skriv svar