Inaktiv
Shenmue 3

Dreamcast är nog den i särklass mest underskattade spelkonsolen. Vad som orsakade detta finns många spekulationer om. Fel tidpunkt, marknadsföring, ja ni vet.
Dreamcast hade i mitt tycke för tiden en mycket bra prestanda, och bland de första konsolerna som gick att köra genom nätet. Men ändå försvann konsolen lika fort som den landat i butikerna.

Kanske var det därför ett så fantastiskt spel som Shenmue gick så obemärkt igenom spelhistorien, trots att det fick så mycket ros hos de flesta stora recensenterna.
För de som inte vet, så producerades Shenmue av en herre vid namn Yu Suzuki, som även gjort spel som OutRun och Virtua Fighter. Storyn kretsar kring Ryo Hazuki, vars far blir mördad av den onde Lan Di. Den hämndlystne Ryo beger sig iväg för att hitta sin fars mördare genom ett bedårande Japan på 80-talet. Ryo försöker finna information hos befolkningen och tar sig fram på detta vis genom ett fantastisk och välregisserat äventyr.

Men äventyret fick ett abrupt slut i Shenmue 2. Fortsättningen fanns, har jag hört. Resten är historia.

Den eviga frågan fortsätter....
Kommer vi någonsin få se en fortsättning på äventyret?

Än idag finns det engagemang i denna fråga.
http://www.shenmuedojo.net

Inaktiv

Nu är du nog lite blygsam av dig. Dreamcast hade ju överlägsen prestanda på sin tid! N64 hade ju inget att säga emot med förutom väldigt bra spel och Ps2 led ju länge av Ps syndromet (lång tid innan utvecklarna lär sig konsolen).
Så ja det var väldigt mystiskt att den dog.

Kan ju även nämnas att den faktiskt är i samma prestanda klass som med en viss annan nutida konsol som är väldigt omtalad... Om inte till och med lite över denna *host*

Ett Shenmue 3 är nog inget vi får hoppas på allt för mycket tror jag, tyvärr.

1
Skriv svar