gammalt indiana-jones-spel sökes

Inaktiv
gammalt indiana-jones-spel sökes

skitgammalt spel, gissar oå att det hette någonting med raiders of the lost ark. man spelade som indy, gick omkring och sköt ormar, spindlar, nazister m.m. med postolen eller så använde man piskan. overheadperspektiv och av äventyrtypen: hitta en karta, samla delar för att använda på specifika platser i spelet. gick att spara sitt spel, men började man ny fick man en ny slumpad värld.
kan inte hitta detta spel. är inte helt säker, men tror inte det var ett dos-spel, förmodligen var det till win95.

Medlem

Du tänker inte på Indiana Jones and the Last Crusade/Fate of Atlantis? De två Peka&Klicka-spelen som Lucas Arts gav ut när den eran begav sig.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Inaktiv

japp det var peka&klick-spelet jag var ute efter. har kollat som en galning men kan inte hitta det någon stans.

Medlem

I mån av att inhandla spelen så finns de båda på Steam för enbart 3.99€ stycket.

Faktumet att Lucas Arts tillgängliggjort de där spelen kan jag bara misstänka gör möjligheten att spela de via ScummVM-emulatorn mindre lovlig. Så det, pga restriktioner, vill jag således varken tipsa om eller gå in på mer.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Inaktiv

Du tänker på fel spel i så fall. Det spel jag pratar om kräver inte ens någon installation, än mindre kostar det några pengar.

Medlem

När du skriver overhead perspektiv så kom jag att tänka på Indiana Jones and His Desktop Adventures, kan det vara det du tänker på också?

Medlem

är det som jag menar i alla fall. Med ScummVM kan man argumentera för att du varken behöver betala eller installera heller för den delen. Sedan om det du är ute efter är ett indie-spel eller dylikt gratisspel på webben exempelvis, så har jag ingen aning.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Inaktiv

Ah, Noname du räddade min dag! Fy faan, nu ska här spelas.

Tack även för ditt engagemang Fjornsvavne.

Edit: fast har svårt att få igång det, sitter på xp64.

Medlem

Kul att kunna hjälpa till, ska nog testa spelet jag också, testade det förut, men fastnade inte riktigt för det

1
Skriv svar