Monkey island nya

Medlem
Monkey island nya

Det ska tydligen bli 2 stycken nya monkey island spel.

Ett som är en remake på det första med samma 2D grafik fast lite uppdaterat. Men inte som Curse of the Monkey Island.

Plus ett spel som heter tales of the Monkey Island och kommer vara i 5 stycken nedladdnings bara serier som Sam och Max serien.

http://www.lucasarts.com/games/monkeyisland

http://www.miwiki.net/Tales_of_Monkey_Island

PS: jag vet inte hur man gör för att infogar bilder.

Medlem

Hel nöjd med både remaken och serien, ett av de bästa spel serier någonsin


signatur

Illiud Latine dici non potest!

Medlem
Skrivet av General_Toxer:

Hel nöjd med både remaken och serien, ett av de bästa spel serier någonsin

Jo, Telltales version var mycket bättre än vad jag väntade mig efter att ha sett trailers. Kändes som man reste tillbaka en herrans massa år i tiden, vilket är ett bra tecken :). Mycket skratt som förlängde mitt liv!

Medlem

Jag är också väldigt nöjd med Telltales första episod, hoppas på att hela säsongen är lika stark! Har knåpat ihop en recension av spelet som finns här. Längtar tills imorrn för remaken!

Mwaha, egen marknadsföring för vinsten!


signatur
Medlem

Klarade första episoden igår kväll och jag är helt klart positivt överraskad... Musiken, rösterna (Dominic Armato ÄR Guybrush Threepwood) och humorn sitter som en smäck! Möjligtvis hade gåtorna kunnat vara lite svårare men å andra sidan var det ju bara första episoden så det kanske blir mer utmanande sen.

Nu är det bara att sitta och längta efter nästa episod... tur att man har remaken av Monkey Island 1 att roa sig med under tiden. Frågan är bara om man ska skaffa den till PC eller till Xbox 360? Eller så får jag sparka liv i Amigan och köra den klassiska version på diskett...

Medlem

Nån som vet om dom ska göra remake på Monkey Island 2 med? Ettan som remake var ju grymt bra :). Episoden har jag inte hunnit lira än.

Medlem
Skrivet av Fargo:

Nån som vet om dom ska göra remake på Monkey Island 2 med?

Vill absolut inte underskatta det arbete som gått in i att uppdatera SMI, men vill tro att spelets topplacering i steams bästsäljare fyra dagar efteråt säger att spelet uppnått Return On Investment. Baka in den PR det betyder för TMI finner jag det högst sannolikt att det här är inte det sista vi ser av kära återseenden från det luddiga 90-talet. Möjligt att jag drabbats av önsketänkande.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

remake 2:an kommer till sommarn!!


signatur

Grim Fandango, bättre uppfinning än hjulet!

1
Skriv svar